ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیل گیتس
استراتژی رشد

بیل گیتس: کاش می‌دانستم که زندگی فقط در کار خلاصه نمی‌شود

بیل گیتس در جمع فارغ‌التحصیلان دانشگاه گفت حسرت می‌خورد که زودتر نفهمید باید بین کار و زندگی‌اش تعادل برقرار کند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۰

بیل گیتس، هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت، اخیراً در جمع فارغ‌التحصیلان دانشگاه آریزونای شمالی گفت که آرزو می‌کرد وقتی جوان‌تر بود می‌فهمید که زندگی فقط در کار خلاصه نمی‌شود. او به جوانان توصیه کرده است که بین زندگی شغلی و شخصی خود تعادل برقرار کنند و برای خودشان وقت بگذارند.

بیل گیتس در پستی در وبلاگ خود سخنرانی اخیرش در دانشگاه آریزونای شمالی را منتشر و توصیه‌هایی را مطرح کرده است که دوست داشت در دوران جوانی کسی آن‌ها را به خود او می‌گفت. گیتس در جمع فارغ‌التحصیلان این دانشگاه توضیح داد: «وقتی هم‌سن شما بودم، اعتقادی به تعطیلات و آخر هفته‌ها نداشتم. به هر کسی که اطرافم بود، فشار می‌آوردم تا [روزانه] ساعت‌های بسیار زیادی کار کند.»

گیتس که پس از گذراندن سه ترم از دانشگاه انصراف داد تا شرکت خود را تأسیس کند، می‌گوید: «اگر کمی به خودتان راحت بگیرید، تنبل محسوب نمی‌شوید.» او توضیح داد که در روزهای آغازین مایکروسافت به اهمیت ایجاد تعادل بین کار و زندگی واقف نبود و از پنجره دفترش نگاه می‌کرد که چه کارمندانی زود و چه کارمندانی دیرتر محل شرکت را ترک می‌کردند.

بیل گیتس در مراسم فارغ‌التحصیلی

بیل گیتس: برای خودتان و دیگران زمان بگذارید

گیتس می‌گوید: «به‌اندازه من صبر نکنید تا این درس را بیاموزید. برای رسیدگی به روابط خود، برای جشن‌گرفتن موفقیت‌ها و برای بازیابی از شکست‌ها زمان بگذارید. هر موقع که لازم دارید، استراحت کنید. وقتی اطرافیان پیرامونتان به زمان نیاز دارند هم به آن‌ها سخت نگیرید.»

گیتس همچنین به این فارغ‌التحصیلان توصیه کرده است که زمانی را برای ارزیابی مجدد تصمیمات زندگی‌شان اختصاص دهند. به‌علاوه، او می‌گوید همیشه باید به یادگیری ادامه داد؛ حتی خارج از کلاس‌های درس.

هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت درباره انتخاب‌های شغلی می‌گوید: «الان احتمالاً فشار زیادی را روی خود احساس می‌کنید تا تصمیم درست را درباره آینده شغلی خود بگیرید. شاید حس کنید که این تصمیم‌ها دائمی هستند. اما چنین نیست. کاری که فردا – یا در 10 سال آینده – انجام می‌دهید، لازم نیست کاری باشد که تا آخر عمر انجام می‌دهید.»

گیتس از دانشجویان خواست تا روی روابط دوستانه خود اتکا کنند و پروژه‌هایی را پیش ببرند که به‌دنبال حل مشکلات بزرگی مثل تغییرات اقلیمی یا سوگیری‌های هوش مصنوعی هستند: «شما در برهه‌ای درحال فارغ‌التحصیل‌شدن هستید که می‌توانید کمک زیادی به مردم بکنید. صنایع و شرکت‌های جدید هر روز درحال ظهور هستند و اگر شما هم تغییرساز باشید، می‌توانید آینده خود را بسازید. پیشرفت‌های علم و فناوری باعث شده‌اند که اثرگذاری حالا آسان‌تر از هر زمان دیگری باشد.»

نظر شما درباره اظهارات بیل گیتس چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • اج133
    اج133 | ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

    اصل زندگی زنده ماندنه همین مثل تمام موجودات زنده دیگر

مطالب پیشنهادی