ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

صندوق چین
کسب و کار

چین یک صندوق 47.5 میلیارد دلاری برای تقویت صنعت تراشه‌سازی خود ایجاد کرد

وزارت دارایی چین و همچنین مجموعه‌ای از بانک‌های دولتی حدود 47.5 میلیارد دلار در یک صندوق حمایت از تراشه‌سازی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

آزاد کبیری
نوشته شده توسط آزاد کبیری | ۷ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۷:۰۰

چین سومین صندوق سرمایه‌گذاری برای تقویت صنعت تراشه‌سازی خود را با سرمایه 344 میلیارد یوان (47.5 میلیارد دلار) راه‌اندازی کرده است. این صندوق درواقع بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری را میان دیگر صندوق‌های مشابه به خود اختصاص داده است.

براساس گزارش رویترز، وزارت دارایی چین و همچنین مجموعه‌ای از بانک‌های دولتی این کشور حدود 47.5 میلیارد دلار در فاز سوم صندوق سرمایه‌گذاری ملی صنعت تراشه‌سازی چین سرمایه‌گذاری کرده‌اند. فاز سوم این صندوق در 24 می (4 خرداد) به‌طور رسمی تأسیس شد و تحت مدیریت شهرداری پکن برای تنظیم بازار ثبت گردید.

صندوق 47.5 میلیارد دلاری چین برای حمایت از صنعت تراشه‌سازی

وزارت دارایی چین با سهم 17 درصدی و سرمایه 60 میلیارد یوان بزرگ‌ترین سهامدار این صندوق محسوب می‌شود. بانک توسعه چین نیز با 10.5 درصد سهام، دومین سهامدار بزرگ است. 17 نهاد دیگر نیز به‌عنوان سرمایه‌گذار فهرست شده‌اند که پنج بانک بزرگ این کشور مانند بانک صنعت و تجارت چین، بانک کشاورزی چین و بانک ارتباطات نیز جزء آن‌هاست. هر کدام از این بانک‌ها حدود 6 درصد از کل سرمایه را تشکیل می‌دهند.

به‌طور کلی، نیمه‌رساناها بخش جدایی‌ناپذیر اقتصاد مدرن هستند که در حوزه‌های مختلف از لوازم آشپزخانه تا گوشی هوشمند، خودرو و بخش‌های نظامی کاربرد دارند. به همین دلیل، در چند سال اخیر درگیری بین ایالات‌متحده و چین برای رقابت در این عرصه بیش‌ازپیش افزایش یافته و البته روابط این دو اقتصاد بزرگ جهان نیز روبه‌‌وخامت رفته است.

برای مثال حدود دو هفته قبل، ‌دولت آمریکا تعرفه واردات برخی کالاهای کلیدی از چین را که عمدتاً فناوری‌های مرتبط با انرژی پاک و مواد معدنی هستند، افزایش داد. تعرفه واردات خودروهای برقی چینی نیز به 100 درصد رسیده است.

باتوجه به اینکه دولت آمریکا به دنبال قطع ارتباط شرکت‌های چینی از زنجیره‌های تأمین نیمه‌رساناها است، چین در سال‌های اخیر میلیاردها دلار سرمایه به شرکت‌های تولیدکننده تراشه‌های داخلی تزریق کرده. اکنون این صندوق نیز در راستای همین برنامه چین احداث شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی