ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی سخت افزار

بررسی سوییچ شبکه مدیریتی دی‌لینک DGS-F1210-26PS

سوییچ شبکه دی‌لینک DGS-F1210-26PS با ۲۶ پورت و فناوری +PoE با گارانتی تعویض ۳ ساله آونگ عرضه می‌شود.

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۵ مهر ۱۴۰۲ | ۲۱:۰۰

شرکت دی‌لینک به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات شبکه در دنیا، محصولات متنوعی را روانه بازار کرده که بین آنها مجموعه متنوعی از سوییچ شبکه نیز دیده می‌شوند. یکی از این محصولات، سوییچ شبکه مدیریتی هوشمند دی‌لینک مدل DGS-F1210-26PS-E نام دارد که به‌تازگی وارد بازار ایران شده است. این سوییچ شبکه از نوع مدیریتی لایه ۲ به ٢۴ پورت گیگابیتی اترنت و ٢ عدد پورت گیگابیتی SFP مجهز شده و از ویژگی کاربردی +PoE و بسیاری از استانداردهای دنیای شبکه نیز پشتیبانی می‌کند. در ادامه با بررسی سوییچ شبکه دی‌لینک DGS-F1210-26PS-E با گارانتی ٣ ساله آونگ همراه دیجیاتو باشید.

مشخصات فنی سوییچ شبکه مدیریتی دی‌لینک مدل DGS-F1210-26PS-E

نام سوییچدی‌لینک DGS-F1210-26PS-E
نوع سوییچمدیریتی هوشمند (Smart Managed)
تعداد و نوع پورت‌ها۲۴ پورت اترنت گیگابیتی +PoE و عدد پورت SFP گیگابیتی
حداکثر حجم تبادل داده۵۲ گیگابیت بر ثانیه
میانگین زمان بین خرابیحدود یک میلیون ساعت
فرکانس پردازنده مرکزی۵۰۰ مگاهرتز
حافظه رم۱۲۸ مگابایت از نوع DDR3
حداکثر برد PoE۲۵۰ متر روی هشت پورت
حداکثر توان PoEحداکثر ۳۰ وات روی هر پورت / مجموعاً ۲۵۰ وات
مقاومت در برابر افزایش ناگهانی ولتاژتا ۶ کیلو ولت
قابلیت‌های پیشرفتهحالت Extended Mode برای افزایش برد کارکرد PoE / ویژگی QoS برای کاهش تداخل در شبکه / پشتیبانی از VLAN
جنس بدنهفلزی
وزن۳ کیلوگرم
گارانتی۳ ساله آونگ
قیمتحدود ۱۴ میلیون تومان

پیش از این در مطلب دیگری، نگاهی به قابلیت‌های کلی سه مدل سوییچ شبکه دی‌لینک با گارانتی آونگ داشتیم. سوییچ‌های شبکه، دستگاه‌های مخصوصی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید شبکه محلی خود را راه‌اندازی کنید. این شبکه محلی می‌تواند شامل تمام دستگاه‌های بهره‌مند از آدرس سخت‌افزاری MAC باشد. برای اتصال تمام تلفن‌ها، سیستم‌های کامپیوتری، تجهیزات نظارتی و بسیاری دیگر از گجت‌ها به یکدیگر، سوییچ شبکه یکی از بهترین راهکارهاست.

سوییچ شبکه دی‌لینک DGS-F1210-26PS-E روی لایه دوم مدل OSI یعنی لایه پیوند داده عمل می‌کند. سوییچ‌های لایه دوم، عملیات تبادل بسته‌های داده را بر اساس آدرس فیزیکی (MAC) انجام می‌دهند و توجهی به پروتکل‌های شبکه مورد استفاده ندارند. به همین دلیل، عملیات سوییچینگ بسیار سریع و بهینه و با تأخیر ناچیز انجام می‌شود. کاربران اصلی این سوییچ نیز شرکت‌ها و کسب‌وکارهای متوسط یا بزرگ با تعداد زیادی دستگاه متصل به شبکه یا سیستم نظارتی با تعداد زیادی دوربین مداربسته تحت شبکه هستند.

طراحی و کیفیت ساخت

زبان طراحی دستگاه کاملا ساده بوده و همه چیز در کالبد مستطیلی فلزی آن جا خوش کرده است. این سوییچ تنوع رنگی یا هیچ جلوه ظاهری اضافی هم ندارد و صرفا در رنگ مشکی روانه بازار می‌شود. وزن دستگاه نیز حدود ۳ کیلوگرم است و می‌توانید به‌صورت دسکتاپ یا داخل رک (Rack) از آن استفاده کنید.

پشت سوییچ سوکت برق و فن خنک‌کننده جا خوش کرده‌اند. بخش جلویی نیز شامل ٢۶ عدد درگاه ارتباطی با چراغ‌های اعلان اختصاصی، دکمه ریست، درگاه کنسول و پنل تنظیمات سریع سوییچ می‌شود. در پنل تنظیمات، می‌توانید با استفاده از حرکت کلیدها قابلیت‌های مختلف سوییچ را فعال‌سازی کنید.

ویژگی‌های فنی و ارتباطی

بررسی سوییچ شبکه دی‌لینک

سوییچ شبکه DGS-F1210-26PS-E از نوع مدیریتی و استاتیک است؛ بدین معنی که شما می‌توانید آن را به‌صورت سفارشی پیکربندی کرده و تنظیمات اختصاصی را روی هرکدام از پورت‌های آن اعمال کنید. صفر تا صد پیکربندی‌های شبکه نیز می‌تواند توسط کاربر تنظیم شود. مدیریتی بودن سوییچ در کنار افزایش بهره‌وری و امکانات بیشتر، امنیت بالاتری هم دارد و به‌همین ترتیب، قابلیت نفوذ به شبکه محلی شما سخت‌تر می‌شود.

دی‌لینک از ۲۴ عدد پورت گیگابیتی اترنت در سوییچ DGS-F1210-26PS-E استفاده کرده تا بتوانید تعداد زیادی دستگاه را به شبکه متصل کنید. سرعت بالای این پورت‌ها منجر به کاهش چشمگیر تاخیر شده و انتقال اطلاعات در شبکه تنها در کسری از ثانیه انجام می‌گیرد. این سوییچ از ظرفیت سوییچینگ ۵۲ گیگابیت بر ثانیه بهره می‌برد تا حتی در شلوغ‌ترین ساعات کاری تاخیری در عملکرد شبکه پیش نیاید. ظرفیت پکت فورواردینگ این دستگاه نیز ۳۸.۷ میلیون پکت در ثانیه است که آن را در دسته سوییچ‌های حرفه‌ای قرار می‌دهد.

پورت‌های اترنت موجود در سوییچ DGS-F1210-26PS-E از ویژگی +PoE پشتیبانی می‌کنند. این قابلیت زمانی کاربردیست که نیاز به راه‌اندازی سوییچ در نقاطی دارید که امکان فراهم‌سازی کابل یا جریان برق در آن مکان نیست. این سوییچ می‌تواند بیشینه توان ۳۰ واتی روی هر پورت و مجموعا ۲۵۰ وات توان را از طریق +PoE فراهم کند. دو عدد پورت گیگابیتی SFP هم در این سوییچ جا خوش کرده‌اند تا با اتصال ماژول مخصوص آن، بتوانید کابل‌های شبکه فیبر نوری را به سوییچ وصل کرده و سرعت بالاتری را تجربه کنید.

رابط کاربری سوییچ مدیریتی DGS-F1210-26PS-E به دو دسته استاندارد و حالت نظارتی تقسیم می‌شود. در حالت استاندارد با رابط کاربری جامع این سوییچ سروکار داریم. در این محیط کاربری اطلاعات مختلفی از جمله مشخصات سخت‌افزاری دستگاه، وضعیت کارکرد CPU و حافظه رم به‌تفکیک کاربری، کارکرد هر کدام از پورت‌ها و قابلیت پیکربندی دستگاه‌های متصل به شبکه در دسترستان قرار می‌گیرند. دی‌لینک در کنار رابط کاربری استاندارد، «حالت نظارتی» را هم در اختیارتان می‌گذارد. این ویژگی برای مدیریت سوییچ در محیط‌های نظارتی و اتصال دوربین‌های مداربسته کاربرد دارد. بنابراین می‌توانید همه‌چیز را در لحظه زیر نظر داشته باشید.

سوییچ شبکه مدیریتی دی‌لینک به پردازنده ۵۰۰ مگاهرتزی و ۱۲۸ مگابایت رم مجهز شده است. این ترکیب سخت‌افزاری به شما امکان نظارت حرفه‌ای روی عملکرد و وضعیت شبکه را می‌دهد. این سوییچ دی‌لینک از حالت Extend هم پشتیبانی می‌کند. این ویژگی امکان اتصال دستگاه‌های بسیار دور با حداکثر فاصله ۲۵۰ متری را هم در دسترستان می‌گذارد. در حالت عادی برای اتصال دستگاهی با این فاصله به شبکه به چند سوییچ احتیاج دارید، اما با سوییچ دی‌لینک DGS-F1210-26PS-E نیازی به این کار نیست. در این حالت حتی شاهد پشتیبانی از فناوری PoE نیز هستیم.

پشتیبانی از VLAN به‌شما اجازه می‌دهد که دستگاه‌های متصل به شبکه را براساس اهمیتی که دارند گروه‌بندی کنید و با توجه به اولویت‌بندی خود، ترافیک و پهنای باند اختصاصی آن گروه را تعیین کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد که با تفکیک بخش‌های مختلف شبکه، مدیریت دقیق‌تری روی کارکرد هر گروه داشته باشید. قابلیت VLAN در کارکرد سوییچ مشکلی ایجاد نمی‌کند و با به‌کارگیری آن می‌توان انتقال اطلاعات بین قسمت‌های مختلف شبکه را سهولت بخشید.

با فعال‌سازی قابلیت Quality of Service یا به‌اختصار QoS، در این سوییچ می‌توانید انتقال محتوای صوتی و تصویری را نیز در اولویت قرار دهید. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد که محتواهای مربوط به دوربین‌‌های مداربسته، تماس‌های تلفنی و موارد مشابه را با کم‌ترین تاخیر دریافت کنید. بنابراین تداخل کم‌تری در شبکه مربوط به سیستم‌های حیاتی شبکه محلی شما به‌وجود خواهد آمد. در این اولویت‌بندی، ترافیک شبکه مخصوصی در نظر گرفته شده تا در کنار افزایش سرعت انتقال، شاهد ارتقاء امنیت فایل‌‌ها نیز باشیم. پشتیبانی از قابلیت‌های پورت Mirroring در کنار LACP و STP، این دستگاه را به یکی از کامل‌ترین سوییچ‌های لایه دوم OSI بدل می‌کند. 

دی‌لینک اعلام کرده که میانگین زمان بین خرابی سوییچ DGS-F1210-26PS-E به بیش از یک میلیون ساعت یا حدود ۱۱۵ سال می‌رسد. قابلیت مقاومت در برابر نوسانات برق تا حداکثر ولتاژ ۶۰۰۰ ولت نیز سلامت دستگاه‌های متصل به شبکه را نیز تضمین می‌کند.

جمع‌بندی بررسی سوییچ شبکه DGS-F1210-26PS-E

بررسی سوییچ شبکه دی‌لینک

سوییچ شبکه مدیریتی هوشمند دی‌لینک مدل DGS-F1210-26PS-E یکی از گزینه‌های خوش‌قیمت موجود در بازار برای راه‌اندازی شبکه محلی گسترده است. این سوییچ در کنار تعداد بالای پورت‌‌ها و قابلیت پیکربندی اختصاصی هر پورت، از قابلیت‌های کاربردی برخوردار شده تا تجربه‌ای مناسب را فراهم کند. بنابراین اگر قصد تهیه این مدل را دارید، می‌توانید آن را با برچسب قیمتی حدود ۱۴ میلیون تومان و گارانتی ۳ ساله شرکت آونگ تهیه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی