ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دل
کسب و کار

سهام شرکت دل با رونق هوش مصنوعی، به بالاترین حد خود رسید

Dell اخیراً از عرضه پنج لپ‌تاپ با پردازنده اسنپدراگون X در سال جاری خبر داده بود.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۶ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۱:۳۰

سهام شرکت دل (Dell Technologies) به‌تازگی همزمان با افزایش تعداد شرکت‌هایی که روی قابلیت‌های هوش مصنوعی کار می‌کنند، به بالاترین سطح خود رسید.

انویدیا هفته گذشته گزارش درآمد و سود سه‌ماهه اول سال خود را اعلام کرد که یک بار دیگر به موفقیت این شرکت به‌لطف رونق هوش مصنوعی اشاره داشت. همچنین در جلسه این شرکت با سرمایه‌گذاران گفته شد که انتظار می‌رود تقاضای مشتریان برای تراشه‌های هوش مصنوعی همچنان بسیار زیاد باشد. همین امر به گزارش رویترز باعث رشد سهام Dell شده است که اخیراً از عرضه پنج لپ‌تاپ با پردازنده اسنپدراگون X در سال جاری خبر داده بود.

افزایش سهام دل

طبق این گزارش، سهام دل در بعد از ظهر روز جمعه با 6 درصد افزایش به 162.82 دلار رسید. اکنون اما سهام این شرکت روی قیمت 160.18 دلار بسته شده است.

همچنین در روز جمعه، سهام شرکت‌های بزرگ تولیدکننده تراشه نیز افزایش یافته است. سهام انویدیا در آن زمان حدود 1 درصد و سهام کوالکام نزدیک به 4 درصد افزایش یافته بود. سهام شرکت Arm Holdings نیز 2.3 درصد افزایش یافت. علاوه‌براین، سهام شرکت‌های نرم‌افزاری C3.ai و Palantir Technologies نیز به ترتیب 0.6 درصد و 1.6 درصد افزایش یافتند.

«آکشارا باسی»، تحلیلگر مؤسسه Couterpoint Research می‌گوید:

«انتظار می‌رود شرکت‌های تراشه‌‌سازی بر اثر افزایش سفارش‌های مربوط به تراشه‌های هوش مصنوعی که عمدتاً از سوی ارائه‌دهندگان سرویس‌های ابری است، با افزایش قابل‌توجه در هزینه سرمایه‌ای (Capex) خود برای سال 2024 مواجه شوند و سود زیادی ببرند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی