ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لپ تاپ دل
تکنولوژی

دل از لپ‌تاپ‌های جدید سری XPS با پردازنده‌های نسل 14 اینتل رونمایی کرد

تمام این دستگاه‌ها از نظر طراحی جذابیت‌های XPS 13 پلاس سال گذشته را دارند و به تراشه‌های Core Ultra جدید اینتل مجهز شده‌اند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۶ دی ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۰

دل پیش از برگزاری نمایشگاه CES 2024 از نسل جدید لپ‌تاپ‌های سری XPS خود رونمایی کرده است که همان طراحی XPS 13 پلاس سال گذشته را دارند و شامل مدل‌های جدید 14 و 16 اینچی می‌شوند. Dell عبارت «Plus» را از نام لپ‌تاپ‌های جدید کنار گذاشته است تا آن‌ها به‌سادگی XPS 14 ،XPS 13 و XPS 16 نام بگیرند.

تمام این لپ‌تاپ‌ها مانند XPS 13 پلاس دارای تاچ‌پد مخفی، دکمه‌های عملکردی حساس به لمس در بالای کیبورد و درپوش بزرگ برای کلیدهای صفحه‌کلید برای تایپ راحت‌تر هستند. تمرکز اصلی Dell در این لپ‌تاپ‌ها روی طراحی مینیمال است و این شرکت از حاشیه‌های بسیار نازکی برای دستگاه‌های خود استفاده کرده تا صفحه‌نمایش بزرگی در دسترس کاربران قرار بگیرد.

مشخصات سخت‌افزاری لپ‌تاپ‌های سری XPS دل

تمام لپ‌تاپ‌های جدید سری XPS Dell از تراشه‌های Core Ultra جدید اینتل بهره می‌برند؛ به این معنی که با پشتیبانی از NPU قادر به انجام وظایف هوش مصنوعی نیز هستند و حتی بدون وجود یک کارت گرافیک مجزا، این پتانسیل را دارند که در مقایسه با دستگاه‌های XPS Dell قبلی در انجام برخی وظایف خلاقانه‌تر عمل کنند. البته مدل‌های 14 و 16 اینچی این سری را می‌توان با کارت‌های گرافیک سری RTX 40 انویدیا نیز خریداری کرد.

درست مانند X13 پلاس، مدل XPS 13 جدید نیز فقط دارای دو پورت USB-C است و جک هدفون ندارد. بااین‌حال، XPS 14 و 16 دارای جک هدفون، سه پورت Thunderbolt 4 USB-C و اسلات کارت microSD هستند.

از نظر نمایشگر نیز دستگاه‌های جدید سری XPS دارای نرخ تازه‌سازی تصویر متغیر بین 30 هرتز تا 120 هرتز هستند. XPS 13 و 14 از نمایشگرهای OLED با وضوح 3K و حداکثر نرخ تازه‌سازی 60 هرتز و 120 هرتز بهره می‌برند و مدل XPS 16 دارای یک نمایشگر 4K OLED است که نرخ تازه‌سازی تصویر آن می‌تواند به 90 هرتز برسد.

لپ‌تاپ‌های سری جدید XPS دل به‌زودی در دسترس خواهند بود و احتمالاً در نمایشگاه CES 2024 شاهد انتشار اطلاعات تازه‌ای درباره آن‌ها باشیم. XPS 13 با قیمت 1300 دلار، XPS 14 با قیمت 1700 دلار و XPS 16 با قیمت 1900 دلار وارد بازار می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی