ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوربین DJI
تکنولوژی

DJI دوربین Osmo Action 4 را با سنسور بزرگ‌تر و عملکرد بهتر معرفی کرد [تماشا کنید]

DJI Osmo Action 4 دارای سنسور 1/1.3 اینچی است که نسبت به نسخه قبل بزرگ‌تر شده و با قیمت 400 دلار فروخته می‌شود.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۰

DJI کمتر از یک سال پیش از دوربین Osmo Action 3 رونمایی کرده بود و حالا چهارمین نسخه از آن را معرفی کرده است. عملکرد Osmo Action 4 در مکان‌هایی با نور کم بهبود پیدا کرده و در مقایسه با نسل قبل گزینه‌های تثبیت تصویر بهتر و دوام بیشتری را ارائه می‌کند.

مشخصات دوربین DJI Osmo Action 4

اولین نکته مهم درباره DJI Osmo Action 4 سنسور 1/1.3 اینچی آن است که از سنسور 1/1.7 اینچی نسخه سوم این دوربین به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر شده. این امر اندازه پیکسل دستگاه را از 1.6 میکرومتر به 2.4 میکرومتر افزایش می‌دهد. سایر مشخصات لنز مانند قبل است: میدان دید 155 درجه و دریچه دیافراگم f/2.8.

Action 4 مانند نسخه قبلی خود می‌تواند ویدیوهای 4K با نرخ 120 فریم بر ثانیه و حداکثر 130 مگابیت بر ثانیه ضبط کند. برای داشتن بهترین کیفیت ممکن نیز می‌توانید با فرمت 10 بیتی D-Log M تصویربرداری کنید. علاوه‌براین، دوربین DJI از حداکثر 512 گیگابایت کارت microSD پشتیبانی می‌کند.

همان‌طور که در تصویر زیر قابل مشاهده است، DJI روی دوربین خود از کلمه Action استفاده کرده که واژه «o» در آن به‌عنوان یک سنسور دمای رنگ عمل می‌کند و با توجه به شرایط نوری به‌طور خودکار تنظیم می‌شود. در بخش صدا، سه میکروفون وجود دارد و همچنین می‌توانید از طریق پورت 3.5 میلی‌متری یک میکروفون اکسترنال به آن متصل کنید.

از نظر عمر باتری، این دستگاه می‌تواند حتی در شرایط بسیار سرد (زیر 20 درجه سلسیوس) تا 2.5 ساعت فیلم‌برداری کند. علاوه‌براین، در عرض 18 دقیقه تا 80 درصد باتری آن را می‌توان شارژ کرد. از نظر دوام نیز این دستگاه می‌تواند تا 18 متر به زیر آب برود (این میزان در نسل قبل 16 متر بوده است). البته DJI گزینه دیگری از دوربین خود را نیز ارائه کرده که می‌تواند تا عمق 60 متری آب پایین برود.

یکی از ضعف‌های دوربین DJI عدم وجود گیرنده GPS داخلی است. بااین‌وجود، این شرکت کنترل از راه دور بلوتوث GPS را نیز معرفی کرده که به دوربین اجازه می‌دهد یک مسیر GPS را به ویدیو اضافه کند. همچنین با دو دکمه و نمایشگر کوچک خود امکان کنترل از راه دور دوربین را فراهم می‌کند.

در تصویر زیر تمام قابلیت‌های نسخه سوم و چهارم دوربین DJI Osmo Action مقایسه شده است:

قیمت دوربین Osmo Action 4

DJI Osmo Action 4 از امروز برای خرید در دسترس است. نسخه استاندارد آن با قیمت 400 دلار فروخته می‌شود که از نسخه قبلی با قیمت 330 دلار گران‌تر شده است. نسخه پیشرفته دوربین (با دو باتری اضافی و امکان حضور در عمق 60 متری آب) را نیز می‌توانید با قیمت 500 دلار خریداری کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی