ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یکی از مدیران سابق سامسونگ به سرقت اطلاعات برای راه‌اندازی کارخانه تراشه‌سازی در چین متهم شد

یکی از کارمندان سابق سامسونگ به سرقت و افشای اطلاعات محرمانه این شرکت برای راه‌اندازی کارخانه تراشه‌سازی در چین متهم شده است.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ | ۲۱:۰۰

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که یکی از مدیران سابق سامسونگ الکترونیکس به افشای اطلاعات محرمانه این شرکت به چین متهم شده است. این کارمند ناشناس ظاهراً اطلاعات مرتبط با فناوری تراشه‌های نیمه‌رسانای سامسونگ را دزدیده و سعی کرده است در چین یک کارخانه تولید تراشه بسازد.

به گزارش رویترز، دادستان‌های کره جنوبی می‌گویند کارمند سابق سامسونگ که پیش‌تر در SK Hynix، دیگر شرکت تراشه‌سازی بزرگ کره جنوبی هم کار کرده بود، به‌طور غیرمجاز اطلاعات محرمانه سامسونگ را به‌دست آورده و با برپایی یک کارخانه تولید نیمه‌رسانا در حد فاصل سال‌های 2018 تا 2019، سعی داشته است در شیان چین تراشه تولید کند. این کارخانه ظاهراً حدود 1.5 کیلومتر با کارخانه سامسونگ در شیان فاصله داشته است.

کارخانه سامسونگ در شیان چین

اکنون کیفرخواست او تنظیم شده، اما هنوز تاریخی برای برگزاری دادگاهش در دسترس نیست. این فرد ظاهراً پیش‌تر به مدت 28 سال برای شرکت‌های تولیدکننده نیمه‌رسانا در کره جنوبی کار کرده، بااین‌حال، تلاش وی برای راه‌اندازی این کارخانه به‌خاطر مسائل مربوط به تأمین مالی نافرجام مانده است.

دادستان‌های کره جنوبی در ارتباط با این پرونده شش نفر دیگر را هم به جاسوسی و سرقت اطلاعات متهم کرده‌اند. گفته می‌شود که سامسونگ بابت همین نشت اطلاعات محرمانه حدود 23 میلیون دلار ضرر کرده است. این شرکت و SK Hynix هنوز به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر در‌این‌باره پاسخی نداده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی