ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

صرافی FTX
تکنولوژی

مدیرعامل سابق صرافی FTX به‌خاطر تلاش برای تغییر نظر شاهدان و استفاده از VPN به زندان رفت

سم بنکمن-فرید تاکنون با وثیقه 250 میلیون دلاری آزاد بود، اما استفاده از VPN و تماس با یک شاهد باعث شد تا به زندان برود.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۰

«سم بنکمن-فرید» (SBF)، یکی از بنیان‌گذاران صرافی FTX، از دسامبر گذشته در حبس خانگی به‌سر می‌برد و در انتظار محاکمه به اتهام کلاهبرداری و پولشویی بوده است. حالا طبق گزارش‌های منتشرشده، ظاهراً قاضی دادگاه او را به زندان فرستاده است.

طبق گزارش‌های موجود، قاضی «لوئیس ای. کاپلان» پس از اصرار دادستان‌ها برای لغو وثیقه این میلیاردر سابق، دستور بازداشت او را صادر کرده است. در جریان این پرونده به تخلفاتی از سوی بنکمن-فرید مانند استفاده از VPN اشاره شده که به گفته وی، برای تماشای یک بازی NFL استفاده شده است. همچنین قاضی دادگاه مدعی شده که او تاکنون «حداقل دو بار» تلاش کرده تا شاهدان را تحت اراده خود در بیاورد.

تلاش بنیان‌گذار صرافی FTX برای آسیب‌رساندن به یک شاهد

دادستان‌ها استدلال کرده‌اند که بنکمن-فرید ماه گذشته با نشان‌دادن نوشته‌های شخصی شریک سابق خود، یعنی «کارولین الیسون» که در ماه دسامبر به اتهامات مرتبط با کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران FTX اعتراف کرده بود، تلاش کرده تا به‌نوعی به این شاهد مهم حمله کند.

به گفته دادستان‌ها، هم‌بنیان‌گذار صرافی FTX با اقدامات خود تلاش کرده است تا به شهرت الیسون صدمه وارد کند و همچنین هیئت‌منصفه را تحت تأثیر قرار دهد. درهمین‌حال، تیم دفاعی بنکمن-فرید دادستان‌ها را به استفاده از شواهد «تلقین‌آمیز، حدس و گمان و حقایق ناچیز» متهم کرده است. اما قاضی کاپلان نیز با دادستان‌ها هم‌نظر بوده و گفته که SBF حداقل دو بار تلاش کرده است تا نظر شاهدان را تغییر دهد.

تصمیم ارائه‌شده توسط قاضی دادگاه می‌تواند تلاش‌های بنکمن-فرید درزمینه آماده‌شدن برای محاکمه را پیچیده کند. او اکنون به سرقت میلیاردها دلار از سرمایه مشتریان FTX برای جبران ضرر و زیان صندوق Alameda Research متهم شده است؛ شرکتی که الیسون مدیرعامل آن بود. الیسون به تخلفات خود اعتراف کرده است و انتظار می‌رود در در دادگاهی که 2 اکتبر (10 مهرماه) برگزار می‌شود، علیه مدیرعامل سابق FTX شهادت دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی