ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تدکس اصفهان ۲۰۲۴؛ سخت‌ترین قسمت صعود به قله K2 [تماشا کنید]

احمدپور می‌گوید برای کل مسیر صعود به قله K2 تمرین کرده بود جز برای اینکه در قله چه چیزی بگوید و این سخت‌ترین قسمت بود.

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۶ تیر ۱۴۰۳ | ۱۸:۰۰

«ایمان احمدپور»، کوهنورد صعودکننده به قله K2، در تدکس اصفهان ۲۰۲۴ دشواری‌های صعود به قله سخت‌ترین کوه جهان را به تصویر می‌کشد. 

احمدپور با یادآوری اینکه اورست از نظر سختی صعود به قله هفتمین کوه دنیاست، به مقام اول کوه K2 از این لحاظ اشاره می‌کند. طی ۷۰ سال گذشته، او سی‌وهفتمین نفری است که بدون اکسیژن و شرپا (افرادی که در ازای دستمزد بار کوهنوردان را حمل می‌کنند.) به این قله صعود کرده است. 

احمدپور می‌گوید: «برنامه من برای صعود به قله K2 دو ماه طول کشید و من در روز چهل‌وهفتم در شرایط بسیار دشوار و دمایی بسیار پایین به قله رسیدم.»

او اضافه می‌کند: «یأس، ناامیدی، جهنمی از سرما، مسیری بسیار فنی و سخت و پیکر کشته‌شدگان شما را به یاد چه می‌اندازد؟ مرگ. مرگ تنها کسی بود که در کنار من صعود می‌کرد و هر لحظه منتظرم بود. من با او حرف می‌زدم و گاهی با هم شوخی می‌کردیم.»

احمدپور معتقد است سخت‌ترین قسمت این صعود مسیر دشوار و پر از جسدی که طی کرده، نبوده است؛ «سخت‌ترین قسمت قله K2 آنجایی بود که داشتم به قله می‌رسیدم اما نمی‌دانستم بالای قله چه چیزی بگویم. من برای کل مسیر تمرین کرده بودم اما برای قله تمرین نکرده بودم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی