ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدست اپل ویژن پرو
تکنولوژی

تونی فادل، پدر آیپاد: اپل با هدست ویژن پرو نشان داد که دوران اوج خود را به پایان رسانده است

«تونی فادل» می‌گوید رونمایی از هدست اپل ویژن پرو نشان داد که کیفیت محصولات کوپرتینویی‌ها کاهش پیدا کرده است.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۹:۰۰

اپل هفته گذشته سرانجام پس از سال‌ها انتظار از هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو رونمایی کرد. حالا «تونی فادل»، مدیر سابق اپل و پدر آیپاد، در یادداشتی مدعی شده که معرفی این هدست نشان داده دوره اوج کوپرتینویی‌ها گذشته است.

تونی فادل 54 ساله که نقش مهمی را در توسعه موزیک پلیر مشهور اپل بازی کرده بود، حالا در توییتی می‌گوید شک دارد که این گجت گران‌قیمت با استقبال عمومی کاربران مواجه شود. او توضیح می‌دهد: «اپل ویژن پرو یک توردوفرانس فنی است؛ [سخت‌افزاری] بسیار شگفت‌آور. اما با توجه به کاربردهای ‘مصرفی’، قیمت 3500 دلاری و عمر باتری 2 ساعته، اپل واقعاً دوران اوج خود را به پایان رسانده است.»

در واکنش به این توییت، «جف لوتز»، مشاور زنجیره تأمین، در توییتی اعلام کرد حدس می‌زند که با توجه به اکسترنال‌بودن باتری ویژن پرو این احتمال وجود داشته باشد که باتری‌های بزرگ‌تر هم برای این دستگاه عرضه شود.

تونی فادل می‌گوید مشکل اپل ویژن پرو جدی‌تر از این حرف‌هاست

بااین‌حال، فادل معتقد است که مشکل این دستگاه فقط مربوط به باتری آن نیست. او در جواب این توییت نوشت: «حتی اگر دستگاه شارژدهی 24 ساعته داشت، کاربردها و شیوه تبلیغ آن افتضاح است... پلتفرم‌ها به محصولات کاربردی تبدیل نمی‌شوند. این محصولات کاربردی هستند که به پلتفرم تبدیل می‌شوند.»

تونی فادل

اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل از زمان معرفی با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شده است. برای مثال، تحلیل‌گران وال استریت این محصول را تحسین کردند، اما از قیمت هنگفت آن ناراضی بودند و باور داشتند که کاربرد خاصی برای این دستگاه در زمان معرفی نشان داده نشده است که مخاطبان را جذب کند.

فادل باور دارد که اپل برای جلب نظر طرفداران خود صرفاً ارائه‌ای غافل‌گیرکننده داشته، اما محصولی را به نمایش نگذاشته است که حرف خاصی برای زدن داشته باشد. این دستگاه البته هنوز به بازار نیامده و تا اوایل سال 2024 نیز در دسترس کاربران قرار نخواهد گرفت.

پدر آیپاد در سال 2001 به اپل پیوست و در سال 2008 این شرکت را ترک کرد. او همچنین بنیان‌گذار Nest Labs بود که توسط گوگل خریداری شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی تاجیک
    علی تاجیک | ۲۱ خرداد ۱۴۰۲

    این دستگاه شروع ورود به جهانی جدید است و باید یکی شروع میکرد حتی اگر شکست بخوره

مطالب پیشنهادی