ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ال جی
تکنولوژی

ال‌جی می‌خواهد در سال 2025 رقیبی برای هدست اپل ویژن پرو عرضه کند

ال‌جی احتمالاً در سال 2025 از دو هدست XR رونمایی خواهد کرد. یکی از این هدست‌ها بالارده و رقیبی برای ویژن پرو خواهد بود.

آزاد کبیری
نوشته شده توسط آزاد کبیری | ۲۶ دی ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۰

ال‌جی اعلام کرده است که از تخصص خود در ساخت تلویزیون‌های OLED برای توسعه هدست واقعیت گسترده (XR) استفاده خواهد کرد. این شرکت کره جنوبی می‌خواهد این هدست را در سال 2025 عرضه کند. همچنین این احتمال وجود دارد که ال‌جی از دو هدست، یکی بالارده و دیگری مقرون‌به‌صرفه رونمایی کند.

براساس گزارش رسانه کره‌ای The Guru، مدیرعامل ال‌جی الکترونیکس به خبرنگاری در نمایشگاه CES 2024 گفت که ال‌جی یک هدست XR را در اوایل سال 2025 عرضه خواهد کرد. اطلاعات چندانی از این هدست در دست نیست. بااین‌حال، اواخر سال 2023 شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه ال‌جی درحال کار بر روی یک هدست واقعیت مجازی است که به پردازنده اسنپدراگون XR2+ Gen 2 کوالکام مجهز خواهد بود. البته هنوز نمی‌توان با قطعیت چنین شایعاتی را پذیرفت.

هدست ال‌جی

هدست XR ال‌جی در سال 2025

اگر هدست ال‌جی واقعاً دارای پردازنده اسنپدراگون XR2+ Gen 2 باشد، باید انتظار داشته باشیم که این هدست رده‌بالا رقیبی برای هدست‌ ویژن پرو اپل باشد که 13 بهمن ماه عرضه می‌شود. همچنین ممکن است هدست ال‌جی قیمت بالایی داشته باشد و احتملاً در محدوده 2000 دلار قیمت بخورد.

از آنجایی که در زبان کره‌ای بین حالت مفرد و جمع تفاوتی وجود ندارد، ممکن است منظور مدیرعامل ال‌جی این باشد که در سال 2025 بیش از یک هدست XR عرضه کند. اگر اینطور باشد، ال‌جی احتمالاً یک رقیب بالارده برای ویژن پرو اپل و یک هدست مقرون‌به‌صرفه‌تر هم‌رده کوئست 3 متا معرفی کند.

پیش از این نیز گزارش‌هایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه متا قصد دارد با ال‌جی برای ساخت نمایشگرهای OLED برای هدست‌های XR خود همکاری کند. احتمال دارد این همکاری در کوئست پرو 2 یا کوئست 4 نتیجه بدهد.

اگر یک کوئست پرو 2 در راه باشد، احتمالاً باید در سال 2025 منتظر عرضه آن باشیم. متا معمولاً هدست‌ جدید XR را یک سال قبل‌ از عرضه در رویداد Connect خود در سپتامبر یا اکتبر (شهریور یا مهرماه 1403) معرفی می‌کند. بنابراین احتمالاً تیزری از این هدست در سال 2024 خواهیم دید و در سال 2025 نیز عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی