ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نمایشگر شفاف ال جی
تکنولوژی

ال‌جی اولین تلویزیون OLED شفاف بی‌سیم در جهان را معرفی کرد؛ 77 اینچی 4K

این تلویزیون دارای یک صفحه کنتراست در پایه پشتی است که می‌توان با بالا‌آوردن آن، این تلویزیون را به یک تلویزیون OLED معمولی تبدیل کرد.

آزاد کبیری
نوشته شده توسط آزاد کبیری | ۱۸ دی ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۰

ال‌جی یک تلویزیون 77 اینچی OLED با وضوح 4K و فناوری انتقال بی‌سیم صدا و تصویر معرفی کرد. این تلویزیون همچنین دارای یک صفحه کنتراست است که در جعبه‌ای در پایه پشتی قرار دارد، با فشاردادن دکمه‌ای در ریموت، بالا می‌آید و تلویزیون را از حالت شفاف خارج می‌کند تا به یک نمایشگر معمولی تبدیل شود.

براساس گزارش ورج، ال‌جی در آستانه نمایشگاه CES 2024 تلویزیون OLED Signature T را معرفی کرده است. این تلویزیون از رابط webOS استفاده می‌کند که برای این صفحه‌نمایش بهینه شده است. همچنین این تلویزیون از پردازنده جدید Alpha 11 AI ال‌جی با عملکرد چهار برابر تراشه‌های نسل قبلی بهره می‌برد. به گفته این شرکت، این پردازنده 70 درصد عملکرد گرافیکی بهتر و 30 درصد سرعت پردازش بالاتری ارائه می‌دهد.

تلویزیون جدید ال‌جی می‌تواند تصاویر را به‌حالت سه‌بعدی نیز نمایش دهد.

مشخصات تلویزیون شفاف OLED ال‌جی

تلویزیون OLED T با فناوری Zero Connect Box این شرکت کار می‌کند که در تلویزیون M3 OLED سال 2023 عرضه شد. این فناوری صدا و تصویر را به‌صورت بی‌سیم به تلویزیون ارسال می‌کند و شما باید دستگاه‌های پخش ویدیو و کنسول‌های بازی خود را به‌جای تلویزیون به این جعبه وصل کنید.

با استفاده از صفحه پشتی، می‌توانید این تلوزیون را به یک نمایشگر OLED معمولی تبدیل کنید.

پایه OLED T دارای اسپیکرهای باکیفیتی است که به‌طرز شگفت‌انگیزی صدای خوبی ارائه می‌دهند. همچنین نورهای پس‌زمینه‌ای در این تلویزیون تعبیه شده است که با روشن‌کردن آن‌ها می‌توانید ظاهری کاملاً شفاف به تلویزیون بدهید.

یکی از ضعف‌هایی که این تلویزیون دارد، کیفیت تصویر هنگام استفاده از صفحه کنتراست است. تلویزیون OLED T در زمان استفاده از این صفحه، با تلویزیون‌های OLED معمولی ال‌جی مانند سری G برابری نمی‌کند. همچنین این تلویزیون فاقد فناوری Micro Lens Array است که به بهبود روشنایی تلویزیون کمک می‌کند.

ال‌جی قصد دارد تلویزیون Signature OLED T را در سال 2024 عرضه کند و هنوز قیمت دقیق آن اعلام نشده است. با توجه به قیمت تلویزیون OLED رول‌شونده که 100 هزار دلار به فروش رسید؛ یا OLED بی‌سیم ۷۷ اینچی سال گذشته که ۴۹۹۹.۹۹ دلار قیمت داشت؛ احتمالاً این تلویزیون نیز قیمت بسیار بالایی داشته باشد.

سامسونگ هم در نمایشگاه CES از تلویزیون MicroLED خود رونمایی کرد که پنل شفافی را ارائه می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی