ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزارت ارتباطات قصد دارد زیرساخت‌های ارتباطی کشور را با فناوری بومی توسعه دهد

به گفته جعفرپور، اعتقاد به توان جوانان نخبه ایرانی، یک گام در راستای تحقق ایران قوی است.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۰

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور از محصولات فناوری بومی استفاده می‌کند. جعفرپور از سایر اپراتورهای مخابراتی نیز خواست به محصولات ایرانی برای استفاده در شبکه‌های خود اعتماد کنند.

«محمد جعفرپور»، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، نگاه آن‌ها در دولت سیزدهم در راستای تحقق ایران قوی، در مرحله اول به داخل کشور است و به توان و دانش جوانان نخبه ایرانی اعتقاد و باور کامل دارند.

او با تأکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه ICT بیش از آنکه نیاز به تسهیلات مالی داشته باشند، به اعتماد مدیران و اپراتورهای مخابراتی به محصولاتشان نیاز دارند، گفت:

«ما این باور را در عمل نشان داده‌ایم و به‌عنوان اپراتور شبکه‌های مادر مخابراتی در کشور با حمایت همه‌جانبه از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی، با افتخار محصولات لبه تکنولوژی تولید ایران را در شبکه زیرساخت استفاده می‌کنیم.»

جعفرپور ابراز امیدواری کرد که سایر اپراتورهای مخابراتی نیز دنباله‌روی شرکت ارتباطات زیرساخت باشند و به محصولات ایرانی برای استفاده در شبکه‌های خود اعتماد کنند.

او معتقد است وقتی محصولی در شبکه زیرساخت کشور عملکرد خوبی دارد و استانداردهای شرکت ارتباطات زیرساخت را تأمین می‌کند، قطعاً پاسخگوی نیاز سایر اپراتورهای مخابراتی کشور هم خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت عملکرد مناسب وزارت ارتباطات در زمینه‌سازی برای مشارکت سازنده و مؤثر بخش خصوصی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در مدیریت صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، قدردانی رئیس‌جمهور در مراسم افتتاحیه روز جهانی ارتباطات را به‌همراه داشت که به اعتقاد وی، موجب افتخار خانواده ICT کشور است.

گفتنی است بومی‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی مأموریتی است که از سوی شورای‌عالی فضای مجازی بر عهده وزارت ارتباطات گذاشته شده؛ موضوعی که در دولت سیزدهم به‌جد پیگیری و اجرا می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی