ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی قابلیت‌های لپ تاپ MSI Katana 15
بررسی و جعبه گشایی

معرفی قابلیت‌های ویژه لپ‌تاپ گیمینگ MSI Katana 15

در این مطلب نگاهی عمیق‌تر به قابلیت‌های ویژه لپ‌تاپ گیمینگ MSI Katana 15 داریم.

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۲۸ آذر ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۰

ام‌اس‌آی از آن دسته تولیدکنندگان لپ‌تاپ است و در کنار به‌کارگیری سخت‌افزار قدرتمند در محصولاتش، روی ارائه قابلیت‌های نرم‌افزاری و تجربه‌کاربری مدرن تمرکز زیادی دارد. یکی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی این کمپانی، MSI Katana 15 است که با ترکیب سخت‌افزاری روز ارائه می‌شود. در این مطلب نیز مروری بر ۳ قابلیت برتر لپ تاپ MSI Katana 15 داریم که آن‌را به‌گزینه‌ای مناسب برای هر گیمری تبدیل می‌کند. با حضور این ویژگی‌ها نرخ فریم بازی بسیار بالاتر می‌رود، مدیریت لپ‌تاپ بسیار راحت‌تر شده و اجرای اپ‌های اندرویدی روی ویندوز بسیار ساده‌تر خواهد شد. با دیجیاتو همراه باشید.

بررسی قابلیت‌های لپ تاپ MSI Katana 15

پیش‌از این بررسی لپ‌تاپ گیمینگ MSI Katana 15 با پردازنده Core i7 نسل ۱۳ اینتل و کارت گرافیک RTX 4060 را با شما به‌اشتراک گذاشتیم. این لپ‌تاپ یکی از گزینه‌های ارزشمند بازار برای تجربه بازی‌های روز با تنظیمات گرافیکی بالا محسوب می‌شود. در مطلب جدید مربوط به لپ تاپ MSI Katana 15، این‌بار سراغ معرفی بهترین قابلیت‌های جانبی آن رفته‌ایم. این ویژگی‌ها شامل پشتیبانی از فناوری DLSS 3.5، نرم‌افزار MSI Center و پلتفرم MSI App Player می‌شود.

معرفی ویدیویی قابلیت‌های ویژه لپ تاپ MSI Katana 15

تماشای ویدیو از آپارات

فناوری DLSS 3.5: تجربه بازی‌ها با بهترین کیفیت

این تکنولوژی صرفاً مختص به لپ‌تاپ‌های گیمینگ MSI نیست؛ اما Katana 15 به‌لطف بهره‌مندی از کارت گرافیک RTX 4060 با توان ١۰۵ واتی و فناوری DLSS 3.5 قادر به ارائه تجربه‌ای کم‌نقص برای گیمینگ است. فناوری DLSS نوعی تکنولوژیست که از طریق هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، نرخ فریم بازی‌ها را افزایش می‌دهد. DLSS در روند بازی کردن گیمرها تأثیر به‌سزایی دارد و به‌وضوح می‌توان متوجه مزایای حضور آن در لپ تاپ MSI Katana 15 شد؛ به‌طوری که حتی این افزایش نرخ فریم می‌تواند تا ٢ الی ٣ برابر هم باشد.

بازی‌های زیادی از فناوری DLSS 3.0 پشتیبانی می‌کنند و به‌زودی عناوین بیشتری نیز به لیست بازی‌های برخوردار از DLSS 3.5 اضافه می‌شود. در حال حاضر Cybperpunk 2077: Phantom Liberty و Alan Wake 2 معروف‌ترین بازی‌هایی هستند که از DLSS 3.5 پشتیبانی می‌کنند. برای بررسی تأثیرات قابلیت DLSS 3.5 در لپ‌تاپ گیمینگ Katana 15 نیز عناوین مورد اشاره را روی آن نصب کردیم.

در تست‌های دیجیاتو، جدیدترین نسخه سایبرپانک در دو حالت روی لپ‌تاپ Katana 15 است شد. در حالت اول DLSS خاموش بود و میانگین نرخ فریم حدود ٨۰ فریم بر ثانیه بود. در حالت دوم نیز DLSS روشن شد تا تأثیرات آن بررسی شود. نتیجه امر نرخ فریم ١۴۰ فریم بر ثانیه با تنظیمات گرافیکی مشابه حالت پیشین بود. 

با این توصیفات می‌توان دریافت که DLSS 3.5 گزینه‌ای جذاب برای کاربران لپ‌تاپ MSI Katana 15 است که بازی کردن با این دستگاه را لذت‌بخش‌تر می‌کند. بنابراین اگر قصد اجرای بازی‌های روز را داشته باشید، این لپ‌تاپ با برچسب قیمت حدود ٧۰ میلیون تومانی از گزینه‌های معقول بازار محسوب می‌شود.

اپلیکیشن MSI Center: مدیریت هوشمند لپ‌تاپ

بررسی قابلیت‌های ویژه لپ تاپ MSI Katana 15

یکی دیگر از قابلیت‌های ویژه لپ تاپ MSI Katana 15، بهره‌مندی از نرم‌افزار غنی از امکانات MSI Center است. ام‌اس‌آی سنتر را می‌توان یکی از کامل‌ترین پلتفرم‌های مدیریت لپ‌تاپ دانست. این نرم‌افزار پیش‌تر با نام Dragon Center در دسترس بود؛ اما تایوانی‌ها چند سالیست که نام آن‌را به MSI Center تغییر داده‌اند. حضور این اپ در لپ‌تاپ MSI Katana 15 مزایای زیادی دارد.

بررسی قابلیت‌های ویژه لپ تاپ MSI Katana 15

با MSI Center مشاهده وضعیت کارکرد دستگاه بسیار ساده‌تر خواهد شد. از این‌رو مدیریت مصرف حافظه داخلی و رم به‌همراه چرخش فن‌ها و فرکانس کاری CPU و GPU برای کاربران در MSI Center میسر است. این نرم‌افزار شرکت تایوانی با قابلیت عیب‌یابی هوشمند نیز شما را از وضعیت کارکرد لپ‌تاپ باخبر می‌کند تا در یک چشم به‌هم‌زدن مشکلات احتمالی آن را شناسایی و رفع کنید.

بررسی قابلیت‌های ویژه لپ تاپ MSI Katana 15

یکی از بخش‌های مهم MSI Center که User Scenario نام دارد، امکانات مختلفی را برای شخصی‌سازی عملکرد لپ‌تاپ به‌شما می‌دهد. در این صفحه ۴ حالت سوپر باتری، سایلنت، بالانس و سوپر پرفورمنس قابل دسترسی هستند که به‌ترتیب از کم‌ترین مصرف تا بیشترین توان پردازشی را در اختیارتان قرار می‌دهند. درنتیجه براساس موقعیت خود می‌توانید یکی از حالت‌های مذکور را انتخاب کنید. البته MSI حالت Smart Auto با هوش مصنوعی میزان کارکردتان را تشخیص داده و به‌طور هوشمند یکی از حالت‌های نام‌برده را انتخاب می‌کند.

ام‌اس‌آی پا را فراتر گذاشته و فرصت تغییر تنظیمات گرافیک لپ‌تاپ را نیز در سه حالت مهیا کرده است. در حالت اول تنها از گرافیک مجتمع لپ‌تاپ استفاده می‌شود تا مصرف برق در کم‌ترین حالت بماند. در حالت هایبرید نیز لپ‌تاپ به‌صورت ترکیبی از گرافیک مجتمع و کارت گرافیک خود قدرت می‌گیرد. درنهایت حالت سوم یا Discrete امکان به‌کارگیری اختصاصی کارت گرافیک را به‌ارمغان می‌آورد تا عملکرد لپ‌تاپ در بازی‌ها به بالاترین سطح خود برسد.

ام‌اس‌آی سنتر قابلیت‌های جانبی دیگری هم برای گیمرها دارد. این نرم‌افزار اختصاصی شامل ماژول‌های مخصوص بازی‌های معروف مانند کال‌آو‌دوتی وارزون، فورتنایت، اپکس لجندز، پابجی و بسیاری از عناوین دیگر می‌شود. این ماژول‌ها اطلاعات مختلف برای یادگیری سریع‌تر بازی‌ها را در کنار دستیارهای اختصاصی در اختیارتان قرار می‌دهند تا تجربه حرفه‌ای‌تری از بازی کردن داشته باشید. قابلیت Game Highlights در MSI Center از گیم‌پلی شما در بازی‌ها سکانس‌هایی را ضبط می‌کند تا بخش‌های مهم را تماشا کرده و با دیگران به‌اشتراک بگذارید.

لپ تاپ MSI Katana 15 به کیبورد RGB چهار بخشی مجهز شده تا یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های آن همین قسمت باشد. تایوانی‌ها در MSI Center بخشی به‌نام Mystic Light را برای این کیبورد در نظر گرفته‌اند. با نصب Mystic Light جلوه‌های مختلفی برای سفارشی‌سازی نورپردازی کیبورد کاتانا ١۵ در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. سرعت، جهت حرکت و رنگ نورها نیز در این اپ قابل‌تغییر هستند.

بررسی قابلیت‌های ویژه لپ تاپ MSI Katana 15

ام‌اس‌آی سنتر فقط برای گیمرها نیست و برای تمام کاربران Katana 15 کاربردهای متنوعی دارد. یکی از امکانات جذاب این اپ مدیریت PC، قابلیت جستجوی هوشمند عکس‌ها با Smart Image Finder است. برای استفاده از این ویژگی نیز کار سختی در پیش ندارید؛ صرفاً کافیست وارد بخش مربوط به Smart Image Finder در MSI Center شوید و با دادن پرامپت به‌آن، تصویر موردنظرتان را بیابید.

پلتفرم MSI App Player: اجرای ساده اندروید روی ویندوز

نوبت به سومین ویژگی جانبی جذاب لپ تاپ MSI Katana 15 یعنی MSI App Player می‌رسد؛ اما دقیقاً کاربرد این پلتفرم در لپ‌تاپ‌های MSI چیست؟ تصور کنید که گیمر بازی‌های اندرویدی محبوب مانند کال‌آو‌دوتی موبایل یا پابجی موبایل هستید و سال‌ها برای حساب کاربری خود در آن‌ها زحمت کشیده‌اید. ام‌اس‌آی با اپ پلیر امکان بازی کردن به‌شکل مالتی‌پلتفرم را به‌ارمغان می‌آورد؛ این یعنی می‌توانید بازی‌های اندرویدی را به‌سادگی روی لپ‌تاپ خود اجرا کرده و حرفه‌ای‌تر از همیشه بازی کنید. در این حالت تجربه بازی با لپ‌تاپ یک سروگردن بالاتر از بازی با موبایل خواهد بود.

درواقع MSI App Player همان بلواستکس معروف است که برای لپ‌تاپ‌های این شرکت تایوانی کاستومایز شده است. به‌همین‌ترتیب با نصب App Player عملاً اندروید را به‌عنوان سیستم‌عامل ثانویه روی لپ‌تاپ Katana 15 خواهید داشت. از این طریق قادر به‌اجرای بسیاری از اپ‌های اندرویدی با کم‌ترین زحمت خواهید بود؛ اما MSI App Player دقیقاً چه مزیتی در قیاس با همین قابلیت در ویندوز ١١ دارد؟

بررسی قابلیت‌های ویژه لپ تاپ MSI Katana 15

برای دسترسی به اپ‌های اندرویدی در ویندوز ١١ موانع زیادی برسر راهتان قرار می‌گیرند و تعداد قابل‌توجهی از اپ‌ها قابل نصب نیستند. در مقابل اما MSI App Player خود سیستم‌عامل اندروید را روی لپ‌تاپ اجرا می‌کند تا تنها با وارد کردن جیمیل امکان استفاده از پلی‌استور را داشته باشید. البته توجه داشته باشید که همچنان تمام اپ‌ها با این پلتفرم سازگار نیستند و شاید شاهد اجرای نه‌چندان بهینه تعدادی از آن‌ها باشید.

جمع‌بندی معرفی قابلیت‌های ویژه لپ تاپ MSI Katana 15

بررسی قابلیت‌های لپ تاپ MSI Katana 15

شرکت تایوانی MSI سعی کرده درکنار به‌کارگیری سخت‌افزار قدرتمند در محصولاتش، از ترکیب نرم‌افزاری غنی و کاربردی استفاده کند تا کاربران تجربه‌ای کم‌نقص از کار یا بازی کردن با لپ‌تاپ گیمینگ خود داشته باشند. لپ تاپ MSI Katana 15 نیز از این قاعده مستثنی نیست و به‌لطف ویژگی‌های مهمی که دارد، می‌توانید به‌عنوان گزینه‌ای ارزشمند برای خرید لپ‌تاپ گیمینگ با قیمت حدود ٧۰ میلیون تومانی به‌آن نگاه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی