ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی نت باکس شاین S
بررسی سخت افزار

بررسی نت‌باکس Shine S: بهترین اندروید باکس ایرانی

نت‌باکس Shine S با اندروید تی‌‌وی ۱۲ و آرشیو کاملی از فیلم و سریال به‌‌دست کاربران می‌‌رسد.

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۲۹ آبان ۱۴۰۲ | ۲۱:۰۰

نت باکس از شرکت‌های داخلی تولیدکننده انواع اندروید باکس با رابط کاربری اختصاصی برای ارائه محتوای ویدیویی و صوتی متنوع به کاربران محسوب می‌‌شود. این شرکت ایرانی تاکنون مدل‌های مختلفی از اندروید باکس‌های خود را روانه بازار کرده و عملکرد خوبی در تأمین نیاز کاربرانش داشته است. جدیدترین اندروید باکس این شرکت یعنی نت باکس Shine S نیز اخیراً با اندروید تی‌‌‌وی ۱۲ پیش‌فرض پا به عرصه رقابت گذاشته تا خودی نشان دهد. از سایر مشخصات کلیدی این اندروید باکس می‌توان به پشتیبانی از کیفیت تصویر حداکثر 6K، بهره‌مندی از سه درگاه USB، رابط کاربری پخته و طراحی مینیمال آن اشاره کرد. در ادامه با بررسی نت باکس شاین اس همراه دیجیاتو باشید.

یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های افراد طی چند دهه گذشته، تماشای فیلم و سریال بوده است. بسیاری از افراد فیلم‌باز از پلتفرمی غنی برای دنبال کردن عناوین مورد علاقه خود استقبال می‌کنند. اگر قصد هوشمندسازی تلویزیون‌های قدیمی‌‌تر یا داشتن دستگاهی برای پخش فیلم، سریال و سایر محتواهای سرگرمی را دارید، اندروید باکس‌‌ها گزینه‌ای قابل تأمل هستند. در ایران نیز تعداد قابل‌توجهی از این دسته کاربران وجود دارند. «نت باکس» شرکتی است که توانسته با تولید انواع اندروید باکس به موفقیت مناسبی در بازار این محصولات برسد. پیش‌تر نت باکس شاین را در دیجیاتو بررسی کرده بودیم. این اندروید باکس از قابلیت‌‌های جالبی بهره‌مند بود؛ اما از نسخه سیستم‌‌عامل نسبتاً قدیمی استفاده می‌‌‌کرد.

نت باکس برای حل مشکل مدل پیشین از نسخه جدیدتر و بهبودیافته آن یعنی Netbox Shine S رونمایی کرده است. این اندروید باکس اخیراً وارد بازار شده و با قیمت حدود ۲.۸ میلیون تومان قابل خریداریست. ویژگی‌‌‌های مهم این اندروید باکس کم نیستند؛ زیرا با پرچمدار اندروید باکس‌های شرکت Netbox سروکار داریم. در ادامه مطلب نت باکس شاین S را مورد بررسی قرار می‌‌دهیم.

بررسی ویدیویی اندروید باکس نت باکس Shine S

مشخصات فنی نت باکس شاین S

نام محصولنت باکس Shine S
سیستم‌عاملاندروید تی‌‌وی ۱۲ همراه با پوسته اختصاصی NetOS
چیپستآل‌وینر H618
حافظه داخلی۱۶ گیگابایت / قابل ارتقاء با کارت حافظه MicroSD تا سقف ۱۲۸ گیگابایت
حافظه رم۲ گیگابایت DDR3
درگاه‌های ارتباطی۳ عدد پورت USB 2.0 از نوع A / درگاه LAN ۱۰۰ مگابیتی / پورت HDMI 2.0 / خروجی صدای اپتیکال و درگاه AV
ارتباطات بی‌سیمپشتیبانی از بلوتوث ۵.۰ و وای‌‌فای دوبانده
وزن۱۵۰ گرم
گارانتی۱۲ ماه
قیمت۲.۸ میلیون تومان

طراحی و کیفیت ساخت

بررسی نت باکس شاین S

ابتدا از جعبه‌گشایی Netbox Shine S شروع می‌‌کنیم. جعبه مشکی‌رنگ این محصول بسته‌بندی شکیلی دارد و نوشته‌های روی آن به‌رنگ طلایی روی جعبه درج شده‌اند. پس از جعبه‌گشایی این اندروید باکس، با محتویات داخل آن یعنی خود دستگاه، ریموت کنترل مخصوص، کابل HDMI، آداپتور برق و دفترچه راهنما مواجه خواهید شد.

اولین تفاوت بارز نت باکس شاین S نسبت به مدل پیشین، طراحی به‌روز شده و مینیمال آن است. ظاهر اندروید باکس تازه‌‌وارد نت باکس شیک و ساده بوده و همین سبب می‌‌شود که به‌سادگی آن را در هرجایی مستقر کنید. این اندروید باکس با ابعاد ۱۱ در ۱۱ با ارتفاع ۲ سانتی‌‌متری طراحی شده و حتی می‌‌توانید آن را روی کف‌دستتان نگه دارید. بنابراین برای قرار دادن نت باکس شاین S روی فضاهای نه‌چندان بزرگ دغدغه‌ای نخواهید داشت. محصول جدید نت باکس تنها ۱۵۰ گرم وزن دارد.

بررسی نت باکس شاین S

این اندروید باکس جدید در تک‌رنگ مشکی عرضه شده و بدنه آن مات است، اما قاب جلویی آن به‌دلیل حضور نمایشگر کوچک LED حالتی براق را داراست. اصلی‌ترین وظیفه نمایشگر تعبیه شده در نت باکس شاین S نمایش ساعت دیجیتال به‌رنگ آبیست. لوگوی Netbox نیز بالای این محصول قرار گرفته و اطراف آن شامل درگاه‌های ارتباطی می‌‌‌‌شود.

ریموت کنترل در نظر گرفته شده برای جدیدترین محصول نت باکس نیز ابعاد چندان بزرگی ندارد و به‌‌سادگی می‌‌توانید با یک دست از آن استفاده کنید. روی این ریموت کنترل دکمه‌‌‌های مرسوم در کنار سه دکمه میانبر ویژه سرویس‌‌‌های اختصاصی Netbox جا خوش کرده‌اند. این دکمه‌های میانبر مختص به سرویس‌‌‌های فیلم‌لند، موزیک‌‌لند و کانال‌ها هستند. این ریموت کنترل با استفاده از بلوتوث یا مادون قرمز به نت باکس شاین اس متصل می‌شود. قابلیت‌‌‌های کاربردی مانند ایر ماوس و جستجوی صوتی با میکروفون داخلی نیز در آن به‌چشم می‌خورند.

درگاه‌ها و قابلیت‌های ارتباطی

نت باکس برای سهولت در استفاده از اندروید باکس جدیدش تعداد زیادی درگاه را در آن تعبیه کرده است. این اندروید باکس به سه عدد پورت USB 2.0 از نوع A مجهز شده و در کنار آن از پورت LAN با سرعت ۱۰۰ مگابیتی برای فراهم‌‌سازی اتصال سریع‌تر بهره می‌برد. درگاه‌‌های دیگری شامل HDMI 2.0، خروجی صدای اپتیکال و درگاه AV نیز روی کناره‌های نت باکس شاین اس تعبیه شده‌‌‌اند.

بررسی نت باکس شاین S

شاید حضور حداقل یک عدد پورت USB 3.0 در جدیدترین محصول نت باکس می‌توانست تجربه بهینه‌تری را برای کاربران به‌ارمغان بیاورد. تأثیرات عدم حضور این پورت معمولاً حین پخش ویدیو‌های با رزولوشن و بیت‌ریت بالا محرز خواهد شد. پشتیبانی از بلوتوث ۵.۰ و وای‌‌فای دوبانده نیز بخش ارتباطات بی‌‌سیم این نت‌ باکس را تکمیل می‌‌‌کند.

عملکرد سخت‌‌افزاری

نت باکس برای قدرت‌بخشی به جدیدترین اندروید باکس خود از چیپست Allwinner H618 استفاده کرده که مدل جدیدتری نسبت به نمونه استفاده شده در نسل قبل به‌شمار می‌‌‌‌آید. این چیپست از پردازنده مرکزی مجهز به چهار هسته Cortex-A53 با حداکثر فرکانس کاری ۱.۵ گیگاهرتز بهره‌مند شده است. 

پردازش‌های گرافیکی نیز برعهده Mali-G31 MP2 محول شده و در کنار آن، ۲ گیگابایت رم DDR3 و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی این بخش را کامل کرده‌اند. اگر حافظه داخلی این اندروید باکس نیز برایتان کفایت نمی‌‌کند،  می‌‌توانید با استفاده از کارت MicroSD تا حداکثر ۱۲۸ گیگابایت به فضای ذخیره‌‌سازی آن بیفزایید. این ترکیب سخت‌‌افزاری از پس پخش ویدیو با حداکثر رزولوشن 6K و اجرای روان رابط کاربری و بازی‌های سبک مخصوص اندروید TV بر می‌آید.

نرم‌افزار و رابط کاربری

بررسی نت باکس شاین S

نت باکس به انتقادات از نسل پیشین اندروید باکس‌هایش توجه کرده و Netbox Shine S برای اولین بار بین اندروید باکس‌های تولید داخل با اندروید تی‌وی ۱۲ پیش‌فرض به‌‌دست کاربران می‌رسد. این اندروید باکس داخلی با پوسته اختصاصی NetOS به‌دست کاربران می‌رسد. این رابط کاربری تفاوت چندانی با نسخه‌ای که روی نت باکس شاین دیده بودیم ندارد؛ اما در عوض بر پایه سیستم‌عامل جدیدتری اجرا می‌‌شود و تجربه‌کاربری جذابی را در اختیارتان می‌‌‌‌گذارد.

رابط کاربری مورد استفاده در Netbox Shine S امکانات غنی و ظاهری پخته دارد که حین کارکرد با آن مشکلی را حس نخواهید کرد. گشت‌‌و‌گذار در محیط این پوسته نیز نسبتاً روان انجام می‌‌شود و خبری از کندی یا هنگ نیست. در صفحه اصلی رابط کاربری نت باکس شاین S پیشنهادات محبوب روز از دسته فیلم، سریال، موزیک و پادکست به‌‌‌شما نمایش داده می‌‌‌شوند. با اسکرول به‌سمت پایین نیز سایر دسته‌بندی‌‌‌ها مانند اپلیکیشن و ویجت‌های کاربردی را مشاهده خواهید کرد.

نت باکس از اپ‌‌‌های اختصاصی پیش‌‌فرض جذابی با نام‌های فیلم‌لند و موزیک‌لند در جدیدترین اندروید باکس خود استفاده کرده است. همان‌طور که بالاتر گفتیم نت باکس دکمه‌های میانبر اختصاصی این دو پلتفرم را روی ریموت کنترل قرار داده تا دسترسی راحت‌تری را برای کاربران فراهم کند.

در فیلم‌لند آرشیو گسترده‌ای از فیلم و سریال‌‌های جدید در اختیارتان قرار می‌‌گیرد. به‌عنوان مثال عناوین جذاب روز از جمله اپنهایمر، انیمیشن Spider-Man: Across The Spider-Verse، انیمه‌های محبوب مانند Attack On Titan و One Piece به‌سادگی در این پلتفرم قابل تماشا هستند. استفاده از فیلم‌لند برای کاربران نت باکس شاین اس کاملاً رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای آن ندارید. اگر هم تمایلی به استفاده از فیلم‌لند ندارید می‌‌توانید سایر سرویس‌های اشتراکی پخش ویدیو را روی این اندروید باکس به‌کار بگیرید.

بررسی نت باکس شاین S

موزیک‌‌‌لند نیز دیگر اپ پیش‌فرض این اندروید باکس است. در موزیک‌‌لند نیز مجموعه‌ای از موزیک‌‌ها و پادکست‌‌های روز فارسی و انگلیسی قابل‌دسترسی هستند. جالب این‌‌‌که برای پخش موسیقی از طریق این پلتفرم نیازی نیست حتماً در آن بمانید؛ بلکه می‌توانید حین پیمایش در بخش‌های مختلف رابط کاربری همچنان به موسیقی مورد علاقه‌‌تان گوش دهید.

نت باکس شاین S پلتفرم چنلز یا کانال‌ها را هم ارائه می‌دهد. این پلتفرم شامل‌ کانال‌های محبوب موضوعات ورزشی، سرگرمی، آشپزی، طنز و سایر موضوعات می‌‌شود. کانال‌های یوتوب پرطرفدار ایرانی و خارجی نیز در این بخش نمایش داده می‌‌شوند. نت باکس برای نصب اپ‌های مخصوص اندروید TV، نت استور را در رابط کاربری اختصاصی‌اش جای داده که در آن اپ‌های کاربردی و بازی‌‌‌های جالبی پیدا می‌شوند.

جمع‌‌بندی بررسی نت باکس Shine S

جدیدترین محصول شرکت Netbox یعنی Shine S، به‌‌‌‌روزترین اندروید باکس در سبد محصولات آن به‌شمار می‌آید. به‌‌لطف بهره‌‌‌مندی از سیستم‌عامل به‌‌روز اندروید تی‌‌‌وی ۱۲، رابط‌ کاربری پخته و نسبتاً روان، قابلیت‌های کاربردی، پلتفرم‌های رایگان فیلم‌لند و موزیک‌لند و طراحی جذاب، Netbox Shine S یکی از بهترین نمونه‌های داخلی اندروید باکس محسوب می‌شود. در نتیجه اگر فیلم و سریال‌‌باز هستید و یا می‌خواهید برای سرگرمی بیشتر تلویزیون خود را هوشمند کنید، نت باکس شاین اس از بهترین انتخاب‌‌های پیش‌روی شماست. این اندروید باکس با قیمت حدود ۲.۸ میلیون تومان و گارانتی ۱۲ ماهه عرضه می‌شود. برای خرید نت باکس Shine S می‌توانید سری به فروشگاه این شرکت بزنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی