ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چانگان CS75 پلاس
اخبار خودرو

نسل جدید چانگان CS75 پلاس در چین رونمایی شد

نسل جدید چانگان CS75 پلاس در نمایشگاه خودرو چنگدو 2024 رونمایی شد. این خودرو یک کراس‌اوور میان‌قامت است.

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۴:۳۰

نسل جدید چانگان CS75 پلاس در نمایشگاه خودرو چنگدو 2024 رونمایی شد. این خودرو یک کراس‌اوور میان‌قامت است و با خودروهایی همچون تیگو 8 پرو رقابت می‌کند. چانگان ادعا می‌کند که این خودرو نسل چهارم چانگان CS75 پلاس به حساب می‌آید اما در واقع تنها دو نسل از این خودرو به تولید رسیده‌اند و خودرو رونمایی شده، نسل دوم است.

سه نسل قبلی چانگان CS75 در واقع حاصل اجرای فیس‌لیفت‌های متعدد روی نسخه اول این خودرو بودند که از سال 2019 در بازار حضور داشت. با این‌حال نسل جدید چانگان CS75 پلاس از نظر طراحی ظاهری، طراحی داخلی و قدرت به طور کامل ارتقا یافته است. قرار است تا این خودرو چینی جدید از ماه سپتامبر به بازار این کشور عرضه شود.

نگاهی کوتاه به نسل جدید چانگان CS75 پلاس

چانگان CS75 پلاس همچنان از جلوپنجره بزرگی بهره می‌برد که نماد V شکل چانگان نیز روی آن نقش بسته است. یک نوار نوری LED بخش بالایی جلوپنجره را در اختیار دارد. چراغ‌های خودرو نیز تا روی گلگیرها کشیده شده‌اند. به طور کلی، نسل جدید چانگان +CS75 ظاهری محافظه‌کار دارد و از خطوط طراحی شاسی‌بلندها استفاده می‌کند. این خودرو به طور قابل توجهی از مدل قبلی بزرگتر است. نسل قبلی چانگان +CS75 فاصله محوری 2710 میلی‌متر داشت اما اکنون این رقم به 2800 میلی‌متر در نسل جدید افزایش یافته است.

چانگان CS75 پلاس

درون کابین چانگان CS75 پلاس سه نمایشگر قرار دارد که بخش قابل توجهی از فضای داشبورد را اشغال کرده‌اند. اهرم تعویض دنده نیز به سبک خودروهای آمریکایی، روی ستون فرمان قرار گرفته است. در نتیجه این سبک از طراحی، فضای قابل توجهی در کنسول میانی خودرو آزاد شده است. در این فضا یک پدشارژ دوگانه تلفن همراه، دو جالیوانی و محفظه‌ای کوچک برای اشیا تعبیه شده است. صندلی‌های جلو علاوه بر گرمکن، سردکن و ماساژور دارای گرانش صفر هستند، به این معنا که می‌توان آن‌ها را به تختخواب تبدیل کرد.

new generation Changan CS75 Plus was unveiled in China

همانند نسخه‌های قبلی، نسل جدید چانگان +CS75 نیز در ابتدا با موتور درون‌سوز به بازار عرضه خواهد شد. این خودرو به موتور 1.5 لیتری توربوشارژر مجهز است که حداکثر 189 اسب‌بخار قدرت و 310 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک آیسین نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را برعهده دارد. نسل جدید چانگان +CS75 از دستیارهای رانندگی سطح دوم همانند نگهدارنده بین خطوط و پارک خودکار بهره‌مند است. چانگان CS75 پلاس یکی از پرفروش‌ترین خودروهای چین است اما در بازارهای صادراتی حضور پررنگی ندارد. بنابراین ممکن است نسل جدید این خودرو با تمرکز بر صادرات گسترده به بازارهای خارجی معرفی شده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی