ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل تپسی از سرقت بخشی از اطلاعات این تاکسی آنلاین توسط هکرها خبر داد

منشی‌پور هدف هکرها را اخاذی اعلام و تأکید کرد که به این خواسته تن نداده‌اند.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۷:۴۵

«میلاد منشی‌پور» در رشته توییتی اعلام کرد هکرها با حمله به زیرساخت تپسی، بخشی از اطلاعات آن را به سرقت برده‌اند. البته مدیرعامل تپسی هیچ اشاره‌ای به اینکه چه اطلاعاتی دقیقاً به سرقت رفته‌است، نکرد.

منشی‌پور هدف هکرها را اخاذی اعلام و تأکید کرد که به این خواسته تن نداده‌اند: «مطابق ایمیل‌هایی که از گروه مهاجم دریافت کرده‌ایم، قصد آنها از این کار اخاذی بوده و برای عدم نشر اطلاعات، درخواست پول کرده‌اند. ما تصمیم گرفتیم که به این اخاذی تن ندهیم، چرا که در مذاکره با آنها متوجه شدیم که نه تنها ضمانتی برای عدم نشر اطلاعات و سوءاستفاده‌های آتی وجود ندارد. بلکه تشویقی برای ادامه‌ این اقدام در مورد سایر شرکت‌ها نیز خواهد بود. در ادامه، تلاش ما کمک به پلیس برای شناسایی گروه مهاجم و جلوگیری از فروش اطلاعات است.»

هک تپسی

مدیرعامل تپسی از این اتفاق ابراز تأسف کرده و مسئولیت آن را پذیرفته است و در خاتمه صحبت‌های خود وعده داده تا بررسی دقیقی در مورد دلایل وقوع این سرقت اطلاعاتی انجام خواهم داد و متعاقبا گزارش این بررسی را اعلام خواهد کرد.

این برای دومین بار است که تپسی مورد حمله هکرها قرار می‌گیرد. در فروردین ماه سال 1398 یکی از سرورهای تپسی هک شد و بنابر اعلام رسمی این شرکت، بخشی از این اطلاعات هک شده که در اینترنت درز پیدا کرد مربوط به فاکتور سفرهای رانندگان این شرکت بوده است.

تپسی در بورس پذیرش شده و این شرکت مشمول ضوابط پذیرش استارتاپ‌ها در بورس است. طبق ضوابط یاد شده، مدیران استارتاپ‌ها بایستی الزامات حفاظت از داده‌ها و اطلاعات کاربران را نیز به طور مداوم رعایت کنند و نقض آن مشمول ضمانت اجرای پیش‌بینی شده در این سند است.

این ضمانت اجرایی آمده در ماده سه بدین شرح است: استارتاپ متقاضی عرضه اولیه بایستی پیش از عرضه اولیه، نسبت به وثیقه قرار دادن بیش از نیمی از سهام شرکت به تشخیص هیئت پذیرش، متعلق به کلیه سهامداران عمده و در صورت لزوم سایر سهامداران، نزد شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با اعطای وکالت فروش به نقع بورس و فرابورس اقدام کند.

گفتنی است براساس ادعاهای مطرح شده در فضای مجازی و برخلاف اعلام منشی‌پور، اطلاعات 27 میلیون کاربر این پلتفرم توسط هکرها به سرقت رفته است. دیجیاتو مستقلاً نمی‌تواند این دعا را تأیید کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی