ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انویدیا
تکنولوژی

مدل هوش مصنوعی جدید انویدیا معرفی شد؛ رقیب جدی GPT-4o

انویدیا می‌خواهد دامنه نفوذ خود را به حوزه نرم‌افزار هوش مصنوعی نیز گسترش دهد.

حمید گنجی
نوشته شده توسط حمید گنجی | ۲۸ مهر ۱۴۰۳ | ۱۸:۳۰

انویدیا به‌تازگی بی‌سروصدا از مدل جدید هوش مصنوعی خود رونمایی کرد. این هوش مصنوعی می‌تواند مدل‌های مشابه شرکت‌های OpenAI و Anthropic را به چالش بکشد. همچنین می‌تواند چشم‌اندازهای انویدیا در بازار را تغییر داده و این شرکت را به رقیبی جدی برای شرکت‌های توسعه‌دهنده نرم‌افزار هوش مصنوعی تبدیل کند.

به گزارش ونچربیت، مدل جدید هوش مصنوعی انویدیا Llama-3.1-Nemotron-70B-Instruct نام دارد. این شرکت بدون هیچ زمینه‌سازی خاصی آن را در پلتفرم هوش مصنوعی Hugging Face عرضه کرده است. این مدل در همین مدت کوتاه توانسته به‌علت عملکرد استثنایی در چند بنچمارک توجه‌های زیادی را جلب کند.

مدل جدید هوش مصنوعی انویدیا سرعتی استثنایی در انجام وظایف دارد

انویدیا

به گفته انویدیا، مدل هوش مصنوعی این شرکت توانسته امتیازهای بالایی در بنچمارک‌های مختلف به دست آورد، ازجمله امتیاز ۸۵.۰ در بنچمارک Arena Hard، امتیاز ۵۷.۶ در AlpacaEval 2 LC و ۸.۹۸ در GPT-4-Turbo MT-Bench. این امتیازها از امتیازهایی که مدل‌هایی همچون GPT-4o و Claude 3.5 Sonnet کسب‌ کرده‌اند، بالاتر هستند و نشان می‌دهند انویدیا توانسته رقیبی جدی را روانه بازار کند.

رویکرد انویدیا برای خلق مدل هوش مصنوعی Llama-3.1-Nemotron-70B-Instruct شامل اصلاح مدل متن‌باز متا Llama 3.1 با استفاده از تکنیک‌های آموزشی پیشرفته، ازجمله یادگیری تقویتی از بازخورد انسانی (RLHF) بوده است. این رویکرد به هوش مصنوعی اجازه می‌دهد از ترجیحات انسانی بیاموزد تا درنهایت بتواند پاسخ‌های طبیعی‌تر و مناسب‌تری به کاربران بدهد.

عرضه این مدل هوش مصنوعی می‌تواند برای انویدیا نقطه عطفی باشد. انویدیا درحال‌حاضر پادشاه مطلق بازار تراشه‌های هوش مصنوعی و گرافیک‌های کامپیوتری است و دقیقاً باتکیه‌بر همین موضوع، «جنسن هوانگ» توانسته جایگاه شرکتش را در بازار تثبیت کند. ارزش انویدیا به لطف هوش مصنوعی به بیش از 3.4 تریلیون دلار رسیده و عملاً شرکت‌هایی مانند اینتل را از گود رقابت خارج کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی