ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی پوکو X6 پرو
بررسی موبایل

بررسی پوکو X6 پرو؛ اژدها وارد می‌شود

میان‌رده‌ای که با قدرت پردازشی فوق‌العاده‌اش، فراتر از انتظارات ظاهر شده است.

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ | ۲۲:۰۰

گوشی‌های میان‌رده آن‌قدر قدرتمند و پیشرفته شده‌اند که گاهی شما را از خرید گوشی‌های چند ده میلیونی پرچمدار بی‌نیاز می‌کنند. پوکو X6 پرو، یکی از جدیدترین نمایندگان این برند است که می‌توان لقب پادشاه میان‌رده‌ها را به آن داد. با بررسی ویدیویی و متنی دیجیاتو از پوکو X6 پرو همراه شوید.

گوشی‌های سری X پوکو، محبوب‌ترین محصولات این برند هستند. این گوشی‌ها ویژگی‌هایی جذاب را با قیمت مناسب در اختیار کاربران قرار می‌دهند. پوکو X6 پرو، جدیدترین و بهترین میان‌رده شیائومی است که جذاب‌ترین ویژگی آن‌را می‌توان مربوط به عملکرد سخت‌افزاری فوق‌العاده‌اش دانست. این گوشی از چیپ قدرتمند مدیاتک Dimensity 8300 Ultra قدرت می‌گیرد تا قدرت پردازشی‌اش در تراز پرچمداران باشد. ١٢ گیگابایت رم، ۵١٢ گیگابایت حافظه داخلی، نمایشگر ١٢۰ هرتزی اولد، دوربین ۶۴ مگاپیکسلی و سیستم‌عامل HyperOS مبتنی بر اندروید ١۴، از سایر ویژگی‌های شاخص این نماینده پوکو هستند. همه این‌ها با صرف هزینه‌ای حدود ۱۶ میلیون تومان در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.

بررسی ویدیویی پوکو X6 پرو

تماشای ویدیو از یوتوب

تماشای ویدیو از آپارات

مشخصات فنی پوکو X6 پرو

نام گوشیپوکو X6 پرو
نمایشگر۶.۶۷ اینچی اولد با رزولوشن ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسلی و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی
چیپستمدیاتک Dimensity 8300 Ultra
حافظه رم۸ یا ۱۲ گیگابایت LPDDR5X
حافظه داخلی۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت از نوع UFS 4.0
سیستم‌عاملهایپر OS مبتنی بر اندروید ۱۴
دوربین اصلیسه‌گانه شامل دوربین عریض ۶۴ مگاپیکسلی، فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی و ماکروی ۲ مگاپیکسلی
دوربین سلفی۱۶ مگاپیکسلی
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژسیمی ۶۷ وات
وزن۱۸۶ یا ۱۹۰ گرم بسته به جنس بدنه
بدنهقاب پشتی پلاستیکی یا چرم مصنوعی / فریم پلاستیکی / شیشه محافظ گوریلا گلس ۵ برای نمایشگر / استاندارد IP54 برای مقاومت در برابر نفوذ گردوخاک و پاشش قطرات آب
قابلیت‌های جانبیمجهز به حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر، اسپیکر استریو و پشتیبانی از اینترنت 5G
قیمتمدل ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی حدود ۱۶ میلیون تومان

گوشی‌های سری پوکو X6 توسط گوگل کالا برای بررسی در اختیار دیجیاتو قرار گرفته‌اند. در گوگل کالا می‌توانید انواع و اقسام گوشی‌های هوشمند از برندهای مختلف را تهیه کنید. همچنین اگر به لوازم جانبی نیاز دارید، گوگل کالا طیف گسترده‌ای از این محصولات را ارائه می‌دهد. در سایت این فروشگاه آنلاین، محصولات دیگری هم هستند که برای آشنایی بیشتر، می‌توانید به آن مراجعه کنید.

طراحی و کیفیت ساخت

بررسی پوکو X6 پرو

پوکو در این نسل از میان‌رده‌های خود تغییرات اساسی و البته مثبتی را اعمال کرده است. پوکو X6 Pro باوجود این‌که از دسته گوشی‌های میان‌رده به‌شمار می‌رود، اما کار کردن با آن نسبت به چیزی که در نسل‌های قبلی آن دیده بودیم، جذاب‌تر جلوه می‌کند. پوکو همچنان از بدنه کاملاً پلاستیکی در این گوشی استفاده کرده که حتی باوجوداین، شاید نتوانید متوجه این موضوع شوید. این گوشی چنان با ظرافت و کیفیت بالا ساخته شده که امکان دارد در نگاه اول، پلاستیکی بودن بدنه آن‌را تشخیص ندهید. ظاهر دستگاه نیز جمع‌‌وجورتر شده و همه این‌‌‌ها، نتیجه استراتژی جدید پوکو در طراحی محصول هستند. اجازه دهید بیشتر دقیق شویم.

روی نمای پشتی پوکو X6 Pro، ماژول مستطیلی بزرگی به‌‌چشم می‌خورد که جزیره‌های جداگانه دوربین سه‌گانه، فلش LED، لوگوی پوکو و عبارت «64MP OIS» با اشاره به دوربین آن را شامل می‌‌شود. این ماژول بزرگ همچنان از بخش‌های نه‌چندان جذاب گوشی‌های پوکو به‌شمار می‌رود؛ زیرا اندازه بزرگ آن در برخی مواقع سبب ایجاد مزاحمت برای کاربر می‌‌‌شود و ازطرفی، تمیز کردن آن کمی آزاردهنده است. علاوه‌بر بیرون‌زدگی این ماژول، خود دوربین‌ها نیز بیرون‌‌زدگی کمی دارند. عجیب این‌که حتی جایگاه فلش LED هم مانند سایر دوربین‌ها طراحی شده و به‌‌نظر می‌رسد که همه این‌ها، از شیوع اختلال OCD بین طراحان پوکو حکایت دارند. عبارت 5G نیز تک‌وتنها در بخش پایین پنل پشتی حک شده است.

بررسی پوکو X6 پرو

زبان طراحی پوکو X6 پرو تا حد قابل‌توجهی نسبت به نسل قبل عوض شده و این همان تغییر مثبتی است که از آن صحبت کردیم. لبه‌های کمی خمیده بدنه، وزن ۱۸۶ گرمی و ضخامت ۸.۲ میلی‌متری این گوشی، آن‌را برای استفاده طولانی‌‌مدت به گزینه مناسبی تأمین کرده‌اند؛ بنابراین پس از ساعت‌ها بازی کردن و کار کردن با پوکو X6 پرو، خستگی چندانی را در دستان‌ خود حس نخواهید کرد. یکی از ویژگی‌‌های پوکو X6 پرو که استفاده از آن‌را لذت‌بخش‌‌تر کرده، به‌‌کارگیری موتور ویبره حرفه‌‌ای قدرتمند در آن است. این موتور با ارائه بازخوردهای لمسی دقیق در لحظه، حس جذابی را رقم می‌زند.

میان‌رده جدید پوکو در سه رنگ خاکستری، مشکی و البته رنگ ویژه زرد عرضه می‌شود. رنگ زرد این گوشی از پنل پشتی چرم مصنوعی بهره‌ می‌‌برد و جنس این پنل در سایر رنگ‌ها، پلاستیکی است. پنل پشت و فریم رنگ خاکستری پوکو X6 پرو که دیجیاتو در اختیار دارد، جلوه مات دارند؛ باوجوداین، همچنان شاهد جذب لک‌های چربی و کثیف شدن پشت گوشی هستیم. پیشنهاد می‌کنم که برای حل این مشکل از قاب محافظ سیلیکونی داخل جعبه دستگاه استفاده کنید. پوکو با قرار دادن قاب باکیفیت در جعبه، عملاً شما را از خرید این اکسسوری بی‌نیاز می‌کند.

فریم پوکو X6 پرو میزبان دکمه‌های فیزیکی ولوم و پاور به‌همراه پورت USB-C، بلندگو، میکروفون‌های دستگاه، فرستنده اینفرارد و جایگاه سیم‌کارت است. دکمه‌های این گوشی پوکو نیز کیفیت مناسبی دارند و با بهره‌مندی از میزان مناسب Key Travel، چندان لق نمی‌زند. با به‌کارگیری فرستنده مادون قرمز در این گوشی، می‌توانید انواع گیرنده‌های دیجیتال مانند تلویزیون، بلندگو، کولر و… را کنترل کنید.

بلندگوی ایکس ۶ پرو دو خروجی - یکی بالا و دیگری پایین دستگاه - با قابلیت پخش صدای استریو دارد. این بلندگو از فناوری Dolby Atmos و پخش صدای ۲۴ بیت و ۱۹۲ کیلوهرتزی Hi-Res پشتیبانی می‌کند. تجربه گوش کردن به موسیقی با پوکو X6 Pro در سطح بهترین‌های این رده قیمتی قرار می‌‌‌گیرد. بلندی صدای بلندگوی استریوی این گوشی در سطح بالایی قرار دارد و ترکیب این ویژگی با کیفیت مناسب صدا، تجربه جذابی برای تماشای فیلم، بازی کردن و گوش دادن به موزیک را به‌ارمغان می‌آورد. بااین‌حال در برخی موزیک‌ها با فرکانس صدای میانی، امکان دارد که تفکیک و بلندی صدای پخش شده پایین‌‌‌تر از حد انتظارات باشد.

بررسی پوکو X6 پرو
بررسی پوکو X6 پرو

یکی دیگر از بخش‌های جذاب طراحی پوکو X6 پرو، حاشیه‌های نازک اطراف نمایشگر آن است. روی نمای جلوی این گوشی، نمایشگری ۶.۶۷ اینچی جا خوش کرده که به‌لطف حفره نسبتاً کوچک درون آن و حاشیه‌های نازک اطرافش، حدود ۹۰ درصد از مساحت این قسمت به صفحه‌نمایش اختصاص دارد. جالب این‌‌که رقم مذکور در پرچمدار سامسونگ، گلکسی اس ۲۴ اولترا به ۸۸.۵ درصد می‌رسد و ازاین‌جهت، پوکو عملکرد تحسین‌برانگیزی داشته است. این امر به زیبایی دستگاه نیز کمک شایانی کرده و حالا کار کردن با پوکو ایکس ۶ پرو نسبت به نسل‌های قبل، جذابیت بیشتری دارد.

حسگر اثر انگشت پوکو X6 Pro زیر نمایشگر آن مستقر شده و از نوع اپتیکال است. این حسگر سرعت بسیار بالایی در قفل‌گشایی و شناسایی اثر انگشت کاربر دارد. پوکو به جزئیات این حسگر اهمیت زیادی داده و کاربرد آن‌را به‌حداکثر رسانده است. شما می‌توانید چند انیمیشن مختلف را برای استفاده از حسگر اثر انگشت پوکو X6 Pro تعریف کنید. همچنین امکان تشخیص ضربان قلب با قرار دادن انگشت روی این بخش میسر است.

به کیفیت ساخت برمی‌گردیم؛ جایی که هرچند پوکو برای پریمیوم جلوه دادن میان‌رده‌اش تلاش زیادی کرده، اما تنها این کافی نیست. پوکو X6 پرو تنها از استاندارد IP54 برای مقاومت در برابر نفوذ گردوخاک و پاشش قطرات آب بهره می‌برد؛ درحالی‌که برخی رقبای این گوشی از استاندارد حرفه‌‌ای‌تر IP68 برخوردار هستند. موضوع عجیب‌تر این است که برادر کوچک‌تر این میان‌‌رده، از شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس می‌برد؛ اما نمایشگر مدل پرو که قیمت بیشتری هم دارد، با گوریلا گلس ۵ محافظت می‌‌‌شود که مقاومت پایین‌تری هم دارد. درکل طراحی و کیفیت ساخت پوکو X6 پرو کاملاً رضایت‌بخش است ولی پوکو با توجه بیشتر به یک‌‌سری جزئیات، می‌توانست این گوشی را حتی جذاب‌تر از قبل کند.

نمایشگر

بررسی پوکو X6 پرو

پوکو X6 Pro از نمایشگر ۶.۶۷ اینچی اولد بهره‌مند شده که کیفیت بالا و ویژگی‌های متنوع آن، این بخش را به یکی از بهترین قسمت‌های میان‌رده پوکو تبدیل کرده‌اند. نمایشگر پوکو ایکس ۶ پرو مشخصاتی چون رزولوشن ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسلی، نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و بیشینه روشنایی ۱۸۰۰ نیتی را با خود یدک می‌کشد. شیائومی این رزولوشن عجیب‌وغریب نمایشگر گوشی‌های خود را CrystalRes می‌‌نامد که وضوح و تراکم پیکسلی آن به‌‌‌‌طور قابل‌توجهی از استاندارد +FHD بیشتر است. موارد دیگری مانند قابلیت نمایش ۶۸ میلیارد رنگ، کنتراست ۵۰۰۰۰۰۰:۱ و پشتیبانی از استانداردهای +HDR10 و دالبی ویژن، کیفیت بصری نمایشگر پوکو X6 پرو را به سطح تازه‌‌‌ای می‌رساند.

از‌‌آن‌جایی که بسیاری از کاربران این گوشی گیمر هستند، پوکو برای این دسته از کاربران نیز تدابیری را اندیشیده است. نرخ نمونه‌برداری لمسی ۴۸۰ هرتزی همگام با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی نمایشگر، تجربه‌ای روان و به‌یادماندنی از بازی کردن روی این گوشی را به‌ارمغان آورده‌‌اند. کاربرد این ویژگی‌ها در بازی‌‌‌های رقابتی در ژانرهای اکشن و شوتر کاملاً ملموس است و حتی اگر با سرعت عمل بالا بازی می‌‌‌کنید، این گوشی همراهی مطمئن برای شما خواهد بود. پوکو ویژگی تنظیم هوشمند نرخ رفرش را نیز به این گوشی آورده تا باتوجه به کاری که انجام می‌‌دهید، تنظیمات این بخش نیز تغییر کند. این قابلیت از هدررفت انرژی باتری نیز جلوگیری می‌کند.

نمایشگر پوکو X6 Pro قابلیت‌‌های متنوع دیگری مانند تغییر پروفایل رنگی، فیلتر نور آبی و طیف گسترده‌ای از سایر ویژگی‌‌‌های حرفه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌‌دهد. این نمایشگر به‌‌‌تنهایی کیفیت و غنای رنگ بسیار خوبی دارد و با اضافه شدن موارد دیگر چون روشنایی بالا و کارکرد سریع آن، جذابیت این بخش به حداکثر می‌رسد. ازاین‌رو، عملاً رقیبی پیش‌روی نمایشگر پوکو ایکس ۶ پرو نیست.

نرم‌افزار و رابط کاربری

بررسی پوکو X6 پرو

برای اولین بار در بازار جهانی، سیستم‌عامل HyperOS مبتنی بر اندروید ۱۴ در پوکو X6 Pro به‌‌‌کار رفته است. شیائومی پس از سال‌‌‌‌ها استفاده از پوسته MIUI را کنار گذاشته و به‌‌سیستم‌‌عامل HyperOS روی آورده تا تمرکز بیشتری روی یکپارچگی محصولاتش داشته باشد. درواقع HyperOS نسخه‌ای بهینه‌‌تر، کاربردی‌‌تر و پروپیمان‌تر از MIUI به‌شمار می‌آید که المان‌های مشترک اندروید و iOS را در یک پوسته ارائه می‌‌دهد. ازطرفی پوکو برای اولین بار، وعده پشتیبانی نرم‌افزاری اساسی ۳ ساله برای سری پوکو X6 را داده است. این یعنی پوکو X6 Pro تا اندروید ۱۷ به‌‌روز می‌‌شود.

مدتی پیش، شیائومی از HyperOS رونمایی کرد و وعده انتشار گسترده آن برای بسیاری از گوشی‌های هوشمند خود را داد؛ اما دقیقاً چه چیزی این سیستم‌‌عامل را از MIUI متمایز می‌‌کند؟ اول از همه، در HyperOS بحث عملکرد و بهینه‌‌سازی مطرح است. براساس گفته‌های شیائومی، تأخیر در انجام پردازش‌‌‌های ضروری به‌طور میانگین ۱۴ درصد کم‌تر شده و این رقم در برخی شرایط به ۷۲ درصد هم می‌رسد. دلیل این امر، به‌کارگیری کرنل قدرتمند ورژن ۶ است که هماهنگی سخت‌افزار و نرم‌افزار را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد. جنجالی‌‌ترین ادعای شیائومی، وعده عدم افت عملکرد دستگاه حتی تا ۵۰ ماه پس از کارکرد است. مشخصاً بررسی این ادعا به زمان بسیار زیادی نیاز دارد و از حیطه این بررسی خارج می‌‌شود؛ اما تأثیر استفاده از HyperOS در پوکو ایکس ۶ پرو کاملاً احساس می‌شود و در این سیستم‌عامل شاهد تجربه‌کاربری روان‌تری هستیم.

بررسی پوکو X6 پرو

یکی دیگر از مزایای HyperOS نسبت به MIUI، حجم کم‌تر آن است. شیائومی با استفاده از راهکارهای مدرن‌تر در HyperOS، حجم آن‌را به تنها ۹ گیگابایت رسانده تا عملاً با یکی از سبک‌ترین پوسته‌های دنیای موبایل سروکار داشته باشیم. شیائومی در HyperOS پشتیبانی بیش‌از ۲۰ نوع فایل سیستمی را نیز ممکن کرده است. یکی دیگر از مواردی که صدای کاربران MIUI را درآورده، حجم بالای به‌‌روزرسانی‌‌های نرم‌‌افزاری آن بود. شیائومی این مشکل را با کاهش ۷۹ درصدی حجم به‌روزرسانی‌های OTA حل کرده است.

بررسی پوکو X6 پرو

از بحث عملکرد که بگذریم، طراحی بصری و شخصی‌سازی‌‌های گسترده در HyperOS از دیگر نقاط قوت کلیدی این سیستم‌‌عامل هستند. شیائومی در طراحی این سیستم‌عامل از المان‌های زنده و پویا بهره گرفته تا زیبایی محیط کاربری یک پله بالاتر از MIUI باشد. بیش‌‌‌از هرچیز، این تغییرات در بخش لاک‌اسکرین به‌چشم می‌خورند. بی‌راه نیست که بگوییم چینی‌ها لاک‌اسکرین iOS را کپی کرده‌اند؛ اما اغراق نیست اگر بگوییم که شیائومی تمیزترین کپی ممکن را انجام داده است؛ کپی که حتی از نسخه اصلی هم بهتر به‌نظر می‌رسد. لاک‌‌اسکرین HyperOS تم‌های متنوعی را در دسترس کاربران قرار داده است. هرکدام از این تم‌ها قابلیت شخصی‌‌‌سازی فونت، رنگ‌، تصویر پس‌‌زمینه و عمق دادن به‌‌ سوژه را دارند؛ بنابراین هرروز می‌‌توانید لاک‌‌اسکرین جدید و کاملاً متفاوتی را روی گوشی خود داشته باشید.

سیستم‌‌عامل HyperOS ویژگی‌‌‌های متنوع دیگری هم دارد که در بررسی تخصصی، به‌آن خواهیم پرداخت.

عملکرد سخت‌افزاری

بررسی پوکو X6 پرو

به جذاب‌ترین بخش پوکو X6 Pro یعنی عملکرد سخت‌‌افزاری آن می‌رسیم؛ جایی که این گوشی دیگر یک میان‌رده نیست و حتی می‌تواند با پرچمداران رقابت کند. پوکو در این نماینده تازه‌‌نفس خود از چیپ ۴ نانومتری مدیاتک Dimensity 8300 Ultra استفاده کرده که قدرتمندترین تراشه میان‌رده گوشی‌های اندرویدی به‌‌شمار می‌رود.

ویژگی‌های Dimensity 8300 Ultra کم نیستند: پردازنده ۸ هسته‌‌ای با ۳ کلاستر شامل یک هسته ۳.۳۵ گیگاهرتزی Cortex-A715، سه هسته ۳.۲ گیگاهرتزی Cortex–A715 و چهار هسته ۲.۲ گیگاهرتزی Cortex-A510 به‌‌‌‌همراه ماژول گرافیکی Mali-G615 MC6 که به‌‌‌گفته مدیاتک، عملکرد آن در پردازش گرافیکی تا ۲۴۸ درصد بهتر از قبل است. علاوه‌براین، Dimensity 8300 Ultra ویژگی‌‌های دیگری مانند پشتیبانی از رم LPDDR5X و حافظه داخلی پرسرعت UFS 4.0 را برای پوکو ایکس ۶ پرو به‌ارمغان آورده تا سرعت دستگاه به بالاترین حد خود برسد. این گوشی در مدل‌‌های ۸/۲۵۶، ۱۲/۲۵۶ و ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی به‌فروش می‌رسد. به‌‌لطف فضای پرسرعت و گسترده ذخیره‌سازی، امکان استفاده از رم مجازی تا سقف ۸ گیگابایت مهیا است.

با برخورداری از این ترکیب سخت‌افزاری پیشرفته، پوکو X6 پرو عملاً عنوان «قدرتمندترین میان‌رده بازار» را از آن خود می‌‌کند. برای ارزیابی دقیق‌‌تر عملکرد سخت‌افزاری پوکو X6 پرو، از بنچمارک‌های مطرح انتوتو، گیک‌‌بنچ، پی‌سی‌‌مارک و تری‌دی‌‌مارک استفاده کردیم. در ادامه نتایج اجرای این تست‌ها روی بهترین میان‌رده پوکو را مشاهده می‌کنید:

نام گوشیAntutu V10GeekBench 6 Single-CoreGeekBench 6 Multi-CorePCMark Work 3.03DMark WL Unlimited3DMark WLE Unlimited3DMark Solar Bay Unlimited
پوکو X6 پرو135195814224398143721127130394978
شیائومی 13T885784112138051332363661671-
گلکسی S23 FE12408231609401213764873422824579

قدرت پردازشی پوکو X6 پرو آن‌قدر زیاد است که این گوشی به‌سادگی توانایی شکست دادن گوشی‌هایی با قیمت چند میلیون تومان بیشتر را هم دارد. درواقع پوکو با انتخاب این تراشه به‌‌عنوان مغز متفکر ایکس ۶ پرو، هوشمندانه‌ترین اقدام را انجام داده و در این بخش عملاً رقیبی ندارد. نتایج جدول بالا، همگی روی حالت عادی گرفته شده‌اند و اگر پروفایل عملکرد دستگاه را روی Performance قرار دهید، امتیازات بنچمارک پوکو X6 پرو به پرچمداران سابق سامسونگ و شیائومی نزدیک می‌شود. استرس تست 3DMark نیز حاکی از افت عملکرد این گوشی تا حداکثر ۳۰ درصد است که باتوجه به قدرت پردازشی فوق‌‌‌العاده این دستگاه، رقم کاملاً معقولی محسوب می‌شود. درنهایت اما برای محک زدن قدرت پردازشی پوکو X6 پرو به امتیازات بنچمارک اکتفا نمی‌‌کنیم و سراغ تست بازی‌های روز روی آن می‌رویم.

بررسی پوکو X6 پرو

برای انجام تست گیمینگ روی نماینده پرقدرت پوکو، بازی‌های مختلف و متنوعی را روی آن نصب کردیم. لیست بازی‌‌های نصب شده روی پوکو ایکس ۶ پروی مورد بررسی در دفتر دیجیاتو، شامل موارد زیر است:

  • گنشین ایمپکت
  • کال‌‌‌آودوتی موبایل
  • پابجی موبایل
  • آسفالت ۹ لجندز
  • جئومتری دش
  • ریل ریسینگ ۳
  • دویل می کرای
  • مورتال کمبت
  • اف‌سی موبایل

پوکو X6 پرو به‌سادگی از اجرای صحیح، روان و بدون مشکل عناوین بالا برآمد. این گوشی در اجرای اکثر این بازی‌ها هیچ چالشی ندارد و حتی گرم هم نمی‌شود. خنک‌‌سازی پوکو X6 پرو توسط محفظه بخار با مساحت بیش‌از ۵۰۰۰ میلی‌مترمربع صورت می‌گیرد. صفحات گرافیتی با مجموع مساحت بیش‌‌از ۱۰۰۰۰ میلی‌مترمربع نیز بدنه دستگاه را تا حد قابل‌توجهی خنک نگه می‌دارند؛ بنابراین دستان کاربر حین اجرای بازی با داغی دستگاه اذیت نخواهد شد.

بررسی پوکو X6 پرو

تنها بازی که توانایی فشار آوردن به این گوشی و تا حدودی داغ کردن آن‌را دارد، گنشین ایمپکت است؛ هرچند که حتی حین اجرای این بازی روی بالاترین تنظیمات گرافیکی با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه، هیچ خبری از افت فریم یا داغی محسوس نیست. ازاین‌رو اگر گیمر هستید و قصد تجربه بازی‌های روز با بالاترین کیفیت را دارید، پوکو X6 پرو بهترین گزینه پیش‌روی شما است. این نماینده پوکو ‌عملاً شما را از خرید گوشی‌های پرچمدار چند ده میلیونی برای اجرای بازی‌های سنگین بی‌نیاز می‌‌کند.

دوربین

بررسی پوکو X6 پرو

پوکو ایکس ۶ پرو هرچند در اکثر بخش‌ها پیشرفت بارزی داشته، اما دوربین‌های آن در بهترین حالت مانند نسل قبل هستند. درواقع این میان‌رده از حداقلی‌ترین استاندارد دوربین دنیای موبایل در این رده بهره می‌برد و نباید انتظار زیادی را از آن داشت. پوکو X6 پرو به دوربین اصلی سه‌گانه با حسگرهای ۲+۸+۶۴ مگاپیکسلی مجهز شده و دوربین سلفی آن نیز رزولوشن ۱۶ مگاپیکسلی دارد. در ادامه نگاهی دقیق به نمونه تصاویر دوربین این گوشی داریم، اما پیش‌از آن اجازه دهید که مشخصات دقیق‌تر آن‌را زیر ذره‌بین قرار دهیم:

نام گوشیپوکو X6 پرو
دوربین عریض۶۴ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و اندازه پیکسل‌های ۱.۴ میکرومتری با پیکسل بینینگ ۴ در ۱ / ضریب اف ۱.۷
دوربین فوق‌عریض۸ مگاپیکسلی با ضریب اف ۲.۲ و زاویه دید ۱۲۰ درجه
دوربین ماکرو۲ مگاپیکسلی با ضریب اف ۲.۴
دوربین سلفی۱۶ مگاپیکسلی با ضریب اف ۲.۴
قابلیت‌های فیلم‌‌برداریفیلم‌برداری با رزولوشن 4K و نرخ ۲۴ یا ۳۰ فریم بر ثانیه / فیلم‌برداری اسلوموشن ۱۹۲۰ فریم بر ثانیه با کیفیت 720p

دوربین عریض ۶۴ مگاپیکسلی پوکو X6 پرو از لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد که انتظار می‌رود با پردازش تصویر قدرتمندتر تراشه آن‌، کیفیت بالاتری را ارائه دهد. دوربین عریض ۸ مگاپیکسلی این گوشی اما در حد گذشته باقی مانده و تغییر چندانی در آن حس نمی‌شود. درنهایت دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکروی میان‌‌رده پوکو، بیشتر جنبه تزئینی دارد و کیفیت آن اصلاً رضایت‌‌بخش نیست؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنم که دنبال استفاده از آن نباشید. سراغ تصاویر ثبت شده با دوربین این گوشی می‌رویم.

برای عکاسی روزانه با دوربین عریض پوکو X6 پرو چالش خاصی نخواهید داشت. این دوربین تصاویر را روشن، شارپ و با جزئیات بالا ثبت می‌کند. همچنین به‌لطف حضور OIS، لرزش دست سبب تاری در تصاویر نخواهد شد. با روشن کردن قابلیت‌های HDR و AI این دوربین، پردازش تصاویر کمی بهتر هم می‌شود و درکل اگر شرایط نوری محیط مناسب باشد، خروجی دوربین نیز از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود.

برای عکاسی با پوکو X6 Pro در شب، حتماً باید از قابلیت Night آن استفاده کنید؛ در غیر این‌صورت تصاویر نویز و اعوجاج بالایی خواهند داشت. درعوض اما نتیجه استفاده از حالت Night برای عکاسی شبانه، تصاویر پردازش‌شده با نویز کم‌تر و روشنایی بیشتر خواهد بود. درکل اگر قصد عکاسی شب‌هنگام با این میان‌رده را دارید، بهتر است سراغ سوژه‌هایی با روشنایی مناسب بروید؛ چراکه در محیط‌های تاریک حتی حالت Night نیز جوابگو نخواهد بود.

دوربین فوق‌عریض پوکو X6 Pro تنها در نور روز و روشنایی مناسب قابل‌استفاده است. جزئیات و رنگ‌های تصاویر ثبت شده با این دوربین به‌پای دوربین عریض نمی‌رسند؛ اما اگر به ثبت تصویر از مناظر علاقه دارید، این دوربین کارتان را راه می‌اندازد. در شب هم بهتر است عکس گرفتن با این دوربین را فراموش کنید.

درنهایت نوبت به دوربین سلفی ١۶ مگاپیکسلی پوکو ایکس ۶ پرو می‌رسد. این دوربین تصاویر معمولی را ثبت می‌کند و اگر در محیطی با نور مناسب از آن استفاده کنید، تصاویر نسبتاً خوبی را به‌دستتان می‌رساند. اگر هم با این دوربین سلفی شبانه بگیرید، خروجی نهایی چندان پرجزئیات نیست و رنگ‌ها در آن کمی به‌هم می‌ریزند.

باتری و شارژ

بررسی پوکو X6 پرو

قدرت‌بخشی به پوکو X6 پرو را باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن برعهده دارد. شاید به‌نظر برسد که شارژدهی باتری این گوشی به‌دلیل عملکرد قدرتمندش چندان زیاد نباشد؛ اما این‌طور نیست. بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری قابل‌توجه با هوش مصنوعی، منجر به ارتقاء شارژدهی دستگاه شده‌اند. برای تست باتری این دستگاه سراغ PCMark رفتیم و نتیجه، دوام ١٢ ساعته این گوشی در تست مذکور بود. باتوجه به‌این نتیجه، پوکو ایکس ۶ پرو با استفاده روزمره تا بیش‌از ١ روز همراه‌تان خواهد بود. اگر زیاد بازی می‌کنید نیز می‌توانید از آن تا چند ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد استفاده کنید.

پوکو X6 Pro نه‌تنها از فناوری شارژ سریع ۶٧ واتی پشتیبانی می‌کند، بلکه شارژر مخصوص آن در جعبه دستگاه تعبیه شده است. این اقدام شیائومی، مزیت اساسی نسبت به محصولات سایر برندها قلمداد می‌شود. بر‌اساس بررسی‌های دیجیاتو، زمان شارژ کامل باتری دستگاه با این شارژر حدود ۴۰ دقیقه است که رقم رضایت‌بخشی به‌شمار می‌آید.

جمع‌بندی بررسی شیائومی پوکو X6 پرو

بررسی پوکو X6 پرو

پوکو X6 پرو؛ میان‌رده‌ای که روح یک پرچمدار در آن دمیده است. پوکو در ساخت این گوشی سنگ‌تمام گذاشته و عملاً هنر خود در ارائه بهترین ویژگی‌ها با قیمت مناسب را به‌نمایش گذاشته تا خودی نشان دهد. پوکو ایکس ۶ پرو در رده قیمتی حدود ١۶ میلیون تومان رسماً بی‌رقیب است و تنها شاید بتوان منتظر خط‌و‌نشان کشیدن سامسونگ با گلکسی A55 ماند. درکل اگر می‌خواهید بهترین گوشی زیر ٢۰ میلیون تومان - فارغ از عملکرد دوربین - را داشته باشید، پوکو X6 پرو یکی از بهترین گزینه‌های پیش‌روی شما است.

نکات مثبت پوکو X6 پرو
  • طراحی جذاب و کاربرپسند
  • نمایشگر چشم‌نواز و باکیفیت
  • رابط کاربری روان، زیبا و غنی از امکانات با ۳ سال پشتیبانی اساسی اندروید
  • عملکرد سخت‌افزاری فراتر از انتظار
  • فضای گسترده ذخیره‌سازی و حافظه رم
  • دوربین اصلی قابل‌قبول
  • شارژدهی مناسب باتری
  • پشتیبانی از شارژ سریع و حضور شارژر در جعبه
  • اسپیکر استریو با صدای مناسب
  • ارزش خرید بالا و قیمت معقول
نکات منفی پوکو X6 پرو
  • دوربین‌های فرعی نه‌چندان خوب
  • بی‌بهرگی از IP68 یا IP67
  • و دیگر هیچ!
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ff_Hossein
    ff_Hossein | ۲۴ اسفند ۱۴۰۲

    تنها نقطه ضعفش فک کنم دوربینشه

  • ashtiyani
    ashtiyani | ۲۴ بهمن ۱۴۰۲

    حرف حساب جواب نداره...
    شیائومی ترکونده.

مطالب پیشنهادی