ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کوالکام
استراتژی رشد

مدیرعامل کوالکام: شرکت‌های فناوری به حضور پررنگ در بازار چین نیاز دارند

چین از نظر درآمد بزرگ‌ترین بازار کوالکام محسوب می‌شود و حالا مدیرعامل آن درباره اهمیت حضور در بازار چین صحبت کرده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۴ دی ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۰

ایالات متحده در سال‌‌های گذشته سیاست‌های محدودکننده‌ای علیه چین اعمال کرده که صادرات تراشه‌های پیشرفته به این کشور را محدود می‌کند. بااین‌حال، چین اکنون تا حدودی توانسته با تحریم‌های آمریکا مقابله کند و مدیرعامل شرکت آمریکایی کوالکام در مصاحبه جدیدی به اهمیت حضور شرکت‌های بزرگ فناوری در این کشور آسیایی اشاره کرده است.

«کریستیانو آمون»، مدیرعامل شرکت کوالکام اخیراً در مصاحبه‌ای درباره کسب‌و‌کار این شرکت در چین صحبت کرد که بزرگ‌ترین بازار آن از نظر درآمد محسوب می‌شود. او در مصاحبه خود گفت:

«اگر یک شرکت فناوری پیشرو دارید، باید در چین کسب‌و‌کار بزرگی داشته باشید.»

تأثیر تحریم‌های آمریکا بر کوالکام

بااین‌حال، کوالکام مستقر در سن‌دیگو شرایط دشواری را تجربه می‌کند، زیرا کاخ سفید و کنگره با بهانه نگرانی‌های امنیتی ملی، کمپینی را برای محدودکردن فروش تراشه‌های آمریکایی و ابزارهای ساخت تراشه به چین راه‌انداخته‌اند. دولت بایدن استدلال کرده که دسترسی چین به نیمه‌هادی‌های پیشرفته باعث پیشرفت نظامی این کشور خواهد شد.

در همین حال، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی چین قانونی را برای ممنوعیت استفاده از گوشی‌های آیفون توسط کارمندان خود تصویب کرده‌اند. نکته قابل‌توجه اینکه کوالکام یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان اپل محسوب می‌شود.

آمون در ادامه صحبت‌های خود گفت:

«بسیاری از سیاست‌هایی که تاکنون تصویب شده‌اند، امکان ادامه تجارت در بازارهای موبایل، رایانه‌های شخصی و خودروها را محدود نکرده‌اند و ما می‌خواهیم این امر ادامه پیدا کند. اگرچه نمی‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم، من فکر می‌کنم روابط قوی‌تر بین شرکت‌های چینی و شرکت‌های آمریکایی همیشه به‌عنوان یک عامل تثبیت‌کننده در این روابط دوجانبه عمل خواهد کرد.»

بازار چین کمک زیادی به بهبود وضعیت کوالکام کرده است و آمون اعلام کرد که این شرکت در طول سه‌ماهه چهارم شاهد رشد 35 درصدی در فروش به سازندگان گوشی‌های هوشمند چینی بوده است. در همین حال، برخی از خوردوسازان بزرگ چینی مانند BYD از تراشه‌های کوالکام در خودروهای خود استفاده می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی