ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مقایسه ردمی نوت ۱۳ 4G با گلکسی A25
بررسی موبایل

مقایسه ردمی نوت ۱۳ و گلکسی A25

میان‌رده‌هایی پرطرفدار که در این مطلب از قصه رقابت آن‌ها می‌گوییم.

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۲۲:۰۰

رده قیمتی زیر ١۰ میلیون تومان، یکی از محبوب‌ترین بازه‌های قیمتی بین برای خرید گوشی بین کاربران محسوب می‌شود. در این مطلب، سراغ مقایسه دو مدل از بهترین گوشی‌های میان‌رده اقتصادی، یعنی ردمی نوت ۱۳ شیائومی و گلکسی A25 سامسونگ می‌رویم. هرکدام از این مدل‌ها، جزو پرفروش‌ترین گوشی‌های فعلی بازار هستند و ازاین‌رو، مقایسه آن‌ها می‌تواند برای بسیاری از کاربران حائز اهمیت باشد. در ادامه مقایسه ردمی نوت 13 با گلکسی A25، دیجیاتو را همراهی کنید.
ردمی نوت 13 مدل 4G (بررسی دیجیاتو) یکی از جدیدترین میان‌رده‌های شیائومی است که به‌لطف برچسب قیمتی معقول و مشخصات جذاب، توانسته توجه گروه عظیمی از کاربران را جلب کند. همچنین ردمی نوت ١٣ 4G از پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار ایران به‌شمار می‌آید. از دیگر سو، گلکسی A25 (بررسی دیجیاتو) نیز به‌عنوان جایگزین قیمتی گلکسی A34، ویژگی‌های جذابی را ارائه می‌دهد تا هم برای طرفداران سامسونگ و هم برای سایر کاربران، گزینه جالبی باشد. به‌دلیل قیمت نزدیک این دو مدل، برخی از کاربران حین انتخاب بین آن‌ها مردد می‌مانند. در مطلب مقایسه ردمی نوت 13 با گلکسی A25 در دیجیاتو، تمام تفاوت‌های این دو مدل را ذکر و شما را برای بهترین انتخاب راهنمایی خواهیم کرد.

مقایسه ردمی نوت ۱۳ و گلکسی A25 به‌صورت ویدیویی

تماشای ویدیو از یوتوب

تماشای ویدیو از آپارات

مقایسه ردمی نوت ۱۳ و گلکسی A25 در جدول مشخصات فنی

نام گوشیردمی نوت ۱۳گلکسی A25
نمایشگر۶.۶٧ اینچی امولد با رزولوشن ۱۰۸۰ در ٢۴۰۰ پیکسلی و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی۶.۵ اینچی سوپر امولد با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسلی و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی
چیپستاسنپدراگون 685اگزینوس 1280
حافظه رم۶ یا ٨ گیگابایت۶ یا ٨ گیگابایت
حافظه داخلی۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت
سیستم‌عاملاندروید ۱٣ با پوسته MIUI 14اندروید ١۴ با پوسته One UI 6
دوربین اصلیسه‌گانه شامل دوربین عریض ١۰٨ مگاپیکسلی، فوق‌عریض ٨ مگاپیکسلی و ماکروی ٢ مگاپیکسلیسه‌گانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، فوق‌عریض ٨ مگاپیکسلی و ماکروی ٢ مگاپیکسلی
دوربین سلفی١۶ مگاپیکسلی۱٣ مگاپیکسلی
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژسیمی ٣٣ واتسیمی ۲۵ وات
وزن١٨٩ گرم١٩٧ گرم
بدنهقاب پشتی و فریم پلاستیکی / محافظ گوریلا گلس ٣ روی نمایشگرقاب پشتی و فریم پلاستیکی / برای مقاومت در برابر نفوذ گردوغبار و آب تا عمق ۱.۵ متر به‌مدت ۳۰ دقیقه
قابلیت‌های جانبیمجهز به اسپیکر استریو، جک هدفون و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر از نوع اپتیکالمجهز به اسپیکر استریو، جک هدفون و حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور
قیمتمدل ۸/٢۵۶ گیگابایتی حدود ٩ میلیون تومانمدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی حدود ٩.۵ میلیون تومان

اسپانسر این مطلب فروشگاه دارسو است. در این فروشگاه می‌توانید گوشی‌های اقتصادی تا پرچمدار، انواع اکسسوری، کنسول بازی و سایر کالاهای دیجیتال را با قیمت مناسب خریداری کنید. در صورت تمایل می‌توانید وارد سایت دارسو شوید.

طراحی و کیفیت ساخت

مقایسه ردمی نوت ۱۳ 4G با گلکسی A25
مقایسه ردمی نوت ۱۳ 4G با گلکسی A25

در بخش طراحی، ظاهر دو گوشی متفاوت از هم به‌نظر می‌رسد؛ اما عملاً زبان طراحی آن‌ها یکسان است. روی نمای پشت، هر دو دستگاه از دوربین اصلی سه‌گانه با فلش LED بهره می‌برند. تفاوت اصلی در چینش دوربین‌ها است. خوشبختانه ردمی طراحی مینیمال سری ردمی نوت را حفظ کرده و پنل پشتی چندان شلوغ نیست. سامسونگ هم همان خط مشی سابق طراحی خود را پیش گرفته و گلکسی A25 از لحاظ طراحی تفاوتی با نسل پیشین خود ندارد.
پنل پشتی به‌کار رفته در دو گوشی جلوه متفاوتی دارند. گلکسی A25 از بدنه‌ای با رنگ مات بهره‌مند شده که باتوجه به تکسچر آن، جذب لک چربی و اثر انگشت در آن کم‌تر صورت می‌گیرد. این‌در‌حالی است که ردمی نوت 13 شیائومی پنل پشتی براق دارد و همین سبب شده تا با یک اشاره، دستگاه کثیف شود و جلوه زیبای آن از دست برود. پیشنهاد می‌کنم از قاب سیلیکونی داخل جعبه نوت ١٣ استفاده کنید تا هر لحظه مجبور به تمیز کردن آن نباشید.
همان‌طور که گفتم، زبان طراحی ردمی نوت ۱۳ و گلکسی A25 تقریباً یکسان است؛ چراکه بدنه هر دو مدل لبه‌های تخت و فریم مسطح با گوشه‌های گرد را شامل می‌شود. حس در دست گرفتن این گوشی‌ها تا حد زیادی شبیه هم است و باتوجه به وزن و ضخامت نزدیک آن‌ها، در عمل با هم فرقی ندارند.

مقایسه ردمی نوت ۱۳ 4G با گلکسی A25

در فهرست محتویات روی فریم، جز حضور فرستنده اینفرارد در ردمی نوت 13، تفاوت دیگری به‌چشم نمی‌خورد. این فرستنده قابلیت کنترل گیرنده‌های دیجیتالی مختلف را در اختیارتان می‌گذارد. در ادامه، سایر محتویات همیشگی فریم نیز روی این دو مدل حفظ شده‌اند. خبر خوب این است که جک هدفون همچنان در این میان‌رده‌ها حضور دارد و می‌توانید بدون هیچ دردسری، هندزفری و هدست‌های سیمی خود را به آن‌ها متصل کنید.

مقایسه ردمی نوت ۱۳ 4G با گلکسی A25

جایگاه حسگر اثر انگشت در این میان‌رده‌ها تفاوت اساسی دارد. درحالی‌که گلکسی A25 به حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور مجهز شده، این حسگر در نماینده ردمی زیر نمایشگر مستقر شده است. انتظار می‌رفت که کره‌ای‌ها نیز رویه مشابه ردمی را پیش بگیرند که البته این فرآیند عملی نشد. سرعت حسگر اثر انگشت هر دو گوشی سرعت و دقت مناسبی دارد و عملکرد آن‌ها نزدیک به هم است.

مقایسه ردمی نوت ۱۳ 4G با گلکسی A25

درنهایت با رسیدن به نمای جلوی دو مدل، نمایشگر ۶.۴ اینچی گلکسی A25 و ۶.۶٧ اینچی ردمی نوت 13 4G را می‌بینیم. عجیب این‌که سامسونگ همچنان از ترند قدیمی طراحی، یعنی به‌کارگیری بریدگی قطره‌ای در میان‌رده‌اش استفاده کرده است. این نوع طراحی شاید طی چند سال پیش مورد قبول بود، اما برای سال ٢۰٢۴ قابل‌توجیه نیست. ازطرفی حاشیه‌های ضخیم دور نمایشگر این مدل تا حدی توی ذوق می‌زنند. درعوض ردمی نوت ١٣ از نمایشگری با حفره دوربین سلفی و حاشیه‌های نازک‌تر برخوردار است.

هر دو میان‌رده اقتصادی شیائومی و سامسونگ بدنه تمام پلاستیکی دارند که البته کیفیت ساخت آن مناسب است و استحکام قابل‌توجهی دارد. ازاین‌رو حین در دست گرفتن هر دو گوشی، حس خوبی خواهید داشت و مانند برخی گوشی‌های اقتصادی، مانند اسباب‌بازی به‌نظر نمی‌رسند. از گوشی‌های این رده در بخش کیفیت ساخت نباید انتظار انتقال حس پریمیوم را داشت.

نمایشگر

مقایسه ردمی نوت ۱۳ 4G با گلکسی A25

صفحه‌نمایش بخشی است که هر دو برند بهای خوبی به آن داده‌اند و به‌همین‌سبب، کیفیت تصویر ردمی نوت ۱۳ و گلکسی A25 در تراز بسیار خوبی قرار می‌گیرد. این دو میان‌رده تازه‌وارد به پنل نمایشگر از نوع AMOLED با رزولوشن +FHD و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی مجهز شده‌اند. ویژگی‌های نمایشگر این گوشی‌ها می‌تواند برای انجام کارهای مختلف ازجمله تماشای فیلم و بازی کردن جذابیت زیادی داشته باشد.

تصاویر نمایش داده شده روی نمایشگر ردمی نوت ۱۳ و گلکسی A25 از شفافیت و غنای رنگ خوبی برخوردار هستند و علاوه‌بر آن، به‌لطف نرخ رفرش بالا کارکرد روان آن‌ها را شاهد هستیم. تنها تفاوت ملموس، با اندازه بزرگ‌تر نمایشگر در ردمی نوت ۱۳ در ارتباط است. هرچند به‌ادعای برندهای تولیدکننده، بیشینه روشنایی صفحه‌نمایش گلکسی A25 و ردمی نوت ۱۳ به‌ترتیب به ۱۰۰۰ و ۱۸۰۰ نیت می‌رسد؛ باوجوداین، حین استفاده از هر دو گوشی زیر نور آفتاب مشکل خاصی وجود ندارد و همه‌چیز به‌وضوح قابل‌مشاهده خواهد بود.

نرم‌افزار و رابط کاربری

مقایسه ردمی نوت ۱۳ 4G با گلکسی A25

در بخش نرم‌افزار و به‌خصوص سیاست‌های پشتیبانی، کره‌ای‌ها عملکرد بهتر و حرفه‌ای‌تری را ارائه داده‌اند. گلکسی A25 به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۴ عرضه شده و براساس تأیید رسمی سامسونگ، ۴ نسل بعدی اندروید را هم از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری دریافت خواهد کرد. ترکیب نرم‌افزار مدرن و چنین پشتیبانی منسجمی، گلکسی A25 را به یکی از به‌روزترین گوشی‌های رده خود بدل می‌کند. در مقابل اما بخش نرم‌افزار ردمی نوت ۱۳ چندان مورد توجه تولیدکننده‌اش نبوده است؛ چراکه چینی‌ها این گوشی را با یک نسخه قدیمی‌تر اندروید عرضه کرده‌اند و وعده تنها ۲ سال پشتیبانی اساسی اندروید را داده‌اند.

به‌‌همین‌ترتیب، گلکسی A25 تا اندروید ۱۸ و ردمی نوت 13 تا اندروید ۱۵ به‌روز خواهد شد. هرچند با عرضه HyperOS برای نماینده ردمی، این کم‌کاری در بخش نرم‌افزار تا کمی جبران می‌شود؛ اما درصورتی‌که به‌روز بودن نرم‌افزار گوشی جدیدتان را در اولویت گذاشته‌اید، قطعاً گلکسی A25 در این زمینه از رقیبش بهتر عمل کرده است. سامسونگ در انتشار سریع‌تر به‌روزرسانی‌های ماهانه مانند پچ‌های امنیتی نیز سابقه درخشان‌تری دارد.

به‌جز بحث پشتیبانی نرم‌افزاری، رابط کاربری نیز بحث دیگری است که می‌تواند انتخاب بین این دو مدل را تا حدی سلیقه‌ای کند. مشخصاً One UI 6.1 در گلکسی A25، از MIUI 14 بهینه‌تر و جذاب‌تر است؛ اما ردمی نوت ۱۳ با دریافت HyperOS در آینده‌ای نزدیک، در این قسمت حرف‌های بسیار بیشتری خواهد داشت. به‌عنوان مثال، چینی‌ها در طراحی تم‌های صفحه قفل و شخصی‌سازی المان‌های آن، عملکرد بسیار بهتری داشته‌اند. همچنین شیائومی این‌بار در HyperOS، یکپارچگی بیشتری را در اکوسیستم خود به‌ارمغان آورده و حالا می‌تواند با جدیت بیشتری سامسونگ را به‌چالش بکشد.

عجیب این‌که رابط کاربری MIUI 14 در ردمی نوت ۱۳، انیمیشن دلچسبی در باز و بسته کردن اپ‌ها ندارد؛ البته باتوجه به قدرت پردازشی متوسط این گوشی، احتمالاً شیائومی انیمیشن‌های سبک‌تری را در رابط کاربری آن به‌کار برده تا به سخت‌افزار آن فشار کم‌تری وارد شود. باوجوداین انتظار داریم که در HyperOS این مشکل برطرف شده حس بصری استفاده از دستگاه بهبود پیدا کند. گلکسی A25 نیز به‌لطف One UI 6.1 نسبت‌به رده خود در رابط کاربری عملکرد روانی دارد و لگ و کندی کم‌تری در آن به‌چشم می‌خورد.

عملکرد سخت‌افزاری

مقایسه ردمی نوت ۱۳ 4G با گلکسی A25

قدرت پردازشی گوشی‌های میان‌رده - مخصوصاً در رده اقتصادی - ‍چندان بالا نیست؛ اما اختلاف عملکرد در رده این گوشی‌ها از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است. مغز متفکر گلکسی A25، چیپ اختصاصی Exynos 1280 محسوب می‌شود که پیش‌تر قدرت‌بخشی به گلکسی A53 را برعهده داشت. این‌بار نیز تراشه مذکور همراه با ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در نماینده جدید کره‌ای‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. این چیپست از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای با دو هسته ۲.۴ گیگاهرتزی Cortex-A78 و شش هسته ۲.۰ گیگاهرتزی Cortex-A55 قدرت می‌گیرد. پردازش‌های گرافیکی آن نیز توسط ماژول Mali G68 انجام می‌شود.

در این قسمت ردمی نوت ۱۳ پیشرفتی در مقایسه با نسل پیشین‌اش نداشته و شیائومی دوباره اسنپدراگون ۶۸۵ را به‌عنوان قلب تپنده میان‌رده‌اش برگزیده است. این تراشه در رده‌های اقتصادی‌تر می‌توانست گزینه منطقی‌تری باشد؛ اما در بازه قیمتی ۹ تا ۱۰ میلیون تومان، رقابت برای گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون ۶۸۵ سخت‌تر می‌شود. برای جزئیات بیشتر، کوالکام این چیپ را به پردازنده‌ای با چهار هسته ۲.۸ گیگاهرتزی Cortex-A73 و چهار هسته ۱.۹ گیگاهرتزی Cortex-A53 تجهیز شده است و پردازنده گرافیکی Adreno 610 هم آن‌را همراهی می‌کند. ردمی نوت ۱۳ هم با میزان رم و حافظه داخلی مشابه رقیبش به‌فروش می‌رسد.

برای مقایسه قدرت پردازشی و عملکرد این دو میان‌رده اقتصادی، آن‌ها را با تست‌های مختلف در بنچمارک‌های معتبر، زیر ذره‌بین برده‌ایم. در جدول زیر نتایج تست‌های بنچمارک ردمی نوت ۱۳ و گلکسی A25 را مشاهده می‌کنید:

نام گوشیAntutu 10GeekBench 6 Single-CoreGeekBench 6 Multi-CorePCMark Work 3.03DMark WL Unlimited3DMark WLE Unlimited
ردمی نوت ۱۳35811646615379118655138
گلکسی A254857579411949128822335630

در این جدول به‌وضوح می‌بینید که گلکسی A25 نسبت‌به رقیبش قدرت پردازشی بیشتری دارد و به‌همین‌ترتیب، امتیاز بخش عملکرد سخت‌افزاری را به‌راحتی از آن خود می‌کند. تفاوت عملکرد سخت‌افزاری این دو مدل، بیشتر در زمینه پردازش‌های گرافیکی حس می‌شود و ازاین‌رو حین اجرای بازی‌‌ها، می‌توانید به‌راحتی تفاوت بین ردمی نوت ۱۳ 4G و گلکسی A25 را تشخیص دهید.

به‌طور کلی اگر گیمر نیستید و کارتان به مواردی چون وب‌گردی، تماشای فیلم، تماس تلفنی و حتی اجرای برخی بازی‌های سبک محدود است، اختلاف قدرت پردازشی این دو میان‌رده چندان ملموس نخواهد بود. در غیر این‌صورت، گلکسی A25 به‌وضوح عملکرد بهتری را در اجرای بازی‌های سنگین‌تری چون کال‌آودوتی موبایل، پابجی موبایل و دویل می کرای به‌نمایش می‌گذارد. همچنین انتظار می‌رود که طی چند سال کارکرد، نماینده کره‌ای‌ها پایداری بیشتری داشته باشد.

دوربین

مقایسه ردمی نوت ۱۳ 4G با گلکسی A25

بخش دوربین نیز قسمت دیگری است که دو میان‌رده سامسونگ و شیائومی در آن رقابت پایاپای و نزدیکی دارند. هر دو مدل به دوربین اصلی سه‌گانه مجهز شده‌اند. روی پنل پشت ردمی نوت ۱۳، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی عریض جا خوش کرده درحالی‌که رزولوشن این دوربین در گلکسی A25 برابر با ۵۰ مگاپیکسل است. دوربین‌های فوق‌عریض و ماکروی این دو میان‌رده نیز به‌ترتیب رزولوشن ۸ و ۲ مگاپیکسلی دارند. هرچند انتظار می‌رود که ردمی نوت ۱۳ در این بخش دست بالا را داشته باشد، اما به‌دلیل پردازش تصویر قدرتمندتر در گلکسی A25، می‌توان انتظار داشت که سامسونگ رقیب خود را به‌چالش بکشد. پیش‌از بررسی نمونه تصاویر دوربین این گوشی‌ها، ابتدا مشخصات آن‌ها در این قسمت را مرور می‌کنیم:

نام گوشیردمی نوت 13گلکسی A25
دوربین عریض۱۰۸ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل ۰.۶۴ میکرومتری / اندازه ۱/۱.۶۷ اینچی حسگر / فوکوس PDAF چند جهتی / ضریب اف ۱.۸۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و اندازه پیکسل ۰.۶۴ میکرومتری / اندازه ۱/۲.۷۶ اینچی حسگر / فوکوس PDAF چند جهتی / ضریب اف ۱.۸
دوربین فوق‌عریض۸ مگاپیکسلی با ضریب اف ۲.۲ / زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای۸ مگاپیکسلی با ضریب اف ۲.۲ / زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای
دوربین ماکرو۲ مگاپیکسلی با ضریب اف ۲.۴۲ مگاپیکسلی با ضریب اف ۲.۴
دوربین سلفی۱۶ مگاپیکسلی با ضریب اف ۲.۴۱۳ مگاپیکسلی با ضریب اف ۲.۲

یکی از جزئیاتی که سامسونگ برای بهبود عملکرد دوربین میان‌رده‌اش به آن توجه کرده، به‌کارگیری لرزشگیر اپتیکال بوده است. حضور این نوع لرزشگیر برای دوربین اصلی گوشی، سبب می‌شود تا لرزش دست کاربر روی وضوح تصاویر و ویدیوها تأثیر کم‌تری داشته باشد. این ویژگی بیشتر در شب و محیط‌های کم‌نور به‌چشم می‌آید. گالری تصاویر بالا برای ردمی نوت ۱۳ و پایین برای گلکسی A25 هستند.

مقایسه نمونه تصاویر را از نور روز شروع می‌کنیم. در شرایط نوری مناسب، دوربین گلکسی A25 و ردمی نوت ۱۳ هر دو عملکرد رضایت‌بخشی دارند؛ هرچند می‌توان تفاوت‌های محسوس، مخصوصاً در غنا و پروفایل رنگی تصاویر آن‌ها را حس کرد. در کل دوربین ردمی نوت ۱۳ رنگ‌ها را نزدیک‌تر به واقعیت ثبت می‌کند و کیفیت کلی تصاویر روز در آن کمی بهتر است؛ اما پردازش تصویر بهتر سامسونگ، جزئیات بیشتر در تصاویر را به‌ارمغان می‌آورد.

برای عکاسی در شب‌هنگام باید حالت شب دوربین هر دو گوشی را روشن کنید تا تصاویر واضح‌تر و شارپ‌تری به‌دستتان برسند. جالب این‌که ردمی نوت ۱۳ باوجود دوربین بزرگ‌تر با وضوح بیشتر، در شرایط نوری ضعیف در برابر رقیبش حرفی برای گفتن ندارد. دلیل اصلی این موضوع، تمرکز بیشتر سامسونگ روی بحث پردازش تصویر بوده که ردمی با به‌کارگیری چیپست نسبتاً ضعیف، فرصت رقابت در این قسمت را از دست داده است. بیشترین فاکتور متفاوت در تصاویر دوربین اصلی این گوشی‌ها در شب، به نویز، روشنایی و جزئیات متفاوت آن‌ها مربوط می‌شود.

دوربین فوق‌عریض به‌کار رفته در میان‌رده‌های سامسونگ و شیائومی مشخصات یکسانی دارد و ازاین‌رو، تفاوت زیادی بین آن‌ها حس نمی‌شود. درکل روی عملکرد دوربین فوق‌عریض این گوشی‌ها نمی‌توان حساب چندانی باز کرد و اگر به گرفتن عکس‌هایی با زاویه دید بالا علاقه‌مند هستید، توصیه می‌کنم چنین تصاویری را در نور کافی و از منظره‌های روشن ثبت کنید.

درنهایت برای گرفتن تصاویر سلفی، ردمی نوت ۱۳ از دوربین ۱۶ مگاپیکسلی و گلکسی A25 از دوربین ۱۳ مگاپیکسلی بهره می‌برند. در جمع‌بندی کیفیت دوربین سلفی این گوشی‌ها می‌توان گفت که کیفیت آن‌ها در یک تراز است و خیلی نمی‌توان روی تفاوت آن‌ها بحث داشت.

باتری و شارژ

مقایسه ردمی نوت ۱۳ 4G با گلکسی A25

باتری دو میان‌رده جدید شیائومی و سامسونگ مانند سایر رقبای آن‌ها، ظرفیتی برابر با ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت دارد. هرچند ظرفیت باتری مشابه به‌معنای شارژدهی یکسان آن‌ها نیست؛ اما در کل ترکیب سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این دو مدل، مصرفی در یک سطح دارد و دوام باتری ردمی نوت ۱۳ و گلکسی A25 چندان با هم متفاوت نیست. اگر استفاده‌تان در حد متوسط و انجام کارهای روتین در کنار اجرای برخی بازی‌ها باشد، حدود یک روز کامل می‌توانید از میان‌رده‌های جدید این دو برند استفاده کنید.

یکی از مهم‌ترین برتری‌های ردمی نوت ۱۳ در مقایسه با گلکسی A25، برخورداری آن از شارژر ۳۳ واتی در جعبه محسوب می‌شود. گلکسی A25 از این ویژگی محروم بوده و برای خرید شارژر ۲۵ واتی آن، باید نزدیک‌به ۶۰۰ هزار تومان هزینه اضافه بپردازید. فارغ از این موضوع، سرعت شارژ این دو مدل تفاوت چندانی ندارد و تقریباً در بازه زمانی مشابه فول شارژ می‌شوند.

جمع‌بندی مقایسه ردمی نوت ۱۳ مدل 4G و گلکسی A25

درنهایت به بخش نهایی مقایسه ردمی نوت ۱۳ و گلکسی A25 می‌رسیم. این دو مدل به‌لطف مشخصات جذاب و قیمت معقول، از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند و همین منجر به فروش بالای آن‌ها شده است. ردمی نوت ۱۳ مدل 4G یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های چند وقت اخیر بوده و حالا به‌لطف برچسب قیمتی مناسب، ارزش خرید بالایی دارد. برتری‌های این گوشی نسبت‌به گلکسی A25 مواردی چون طراحی به‌روزتر، نمایشگر بهتر، کانفیگ بهتر با قیمت مشابه و شارژر داخل جعبه را ارائه می‌دهد.

گلکسی A25 نیز به‌عنوان میان‌رده‌ای از جدیدترین نسل گوشی‌های سامسونگ، طرفداران زیادی دارد و جایگزین ارزان‌تری برای گلکسی A34 به‌شمار می‌آید. اگر به مواردی چون عملکرد سخت‌افزاری بهتر و پشتیبانی نرم‌افزاری منسجم اهمیت بیشتری می‌دهید، این مدل در مقایسه با ردمی نوت ۱۳ 4G می‌تواند گزینه مطمئن‌تری باشد. درنهایت انتخاب برعهده شما است و باید پیش‌از انتخاب بین این دو، ابتدا اولویت‌های خود را مورد بررسی قرار دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ARRIIA
    ARRIIA | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

    گلکسی A25 گواهی ضد آب نداره. جدول اشتباهه

    • نیما جلالی
      نیما جلالی | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

      ممنون اصلاح شد

مطالب پیشنهادی