ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تأیید شد: هدست XR سامسونگ اواخر ۲۰۲۴ از راه می‌رسد

اولین هدست XR سامسونگ احتمالاً اوایل ۲۰۲۵ همراه با سری گلکسی S25 روانه بازار می‌شود.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۱ تیر ۱۴۰۳ | ۰۹:۰۰

سامسونگ دیروز با برگزاری رویداد گلکسی آنپکد، از جدیدترین گوشی‌های تاشو و گجت‌های پوشیدنی‌اش رونمایی کرد. علاوه‌بر این محصولات، سامسونگ رسماً اعلام کرد که هدست XR یا هدست واقعیت تعمیم‌یافته (Extended Reality) آن اواخر سال جاری میلادی از راه می‌رسد.

در مراسم روز گذشته سامسونگ از گلکسی زد فولد ۶، گلکسی زد فلیپ ۶، حلقه هوشمند گلکسی رینگ، ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ اولترا و واچ ۷ و همچنین ایربادهای گلکسی بادز ۳ و ۳ پرو رونمایی کرد. بااین‌حال کره‌ای‌ها برای ادامه سال جاری میلادی یک محصول جذاب دیگر را هم درنظر گرفته‌اند: هدست XR.

هدست XR سامسونگ در راه است

اوایل سال جاری میلادی سامسونگ از توسعه یک محصول XR خبر داد و اعلام کرد که در آینده از آن رونمایی می‌کند. حالا کره‌ای‌ها گفته‌اند هدست XR‌ آن‌ها در ادامه سال جاری میلادی از راه می‌رسد. البته درحال‌حاضر مشخص نیست سامسونگ این محصول را در اواخر ۲۰۲۴ به نمایش می‌گذارد یا آن را وارد بازار می‌کند.

این احتمال وجود دارد که کره‌ای‌ها تا پیش از پایان سال جاری میلادی هدست XR خود را به نمایش بگذارند و آن را اوایل سال ۲۰۲۵ همراه با سری گلکسی S25 روانه بازار کنند. هرچند شاید سامسونگ تصمیم بگیرد که در فصل تعطیلات هدست خود را عرضه کند.

هدست XR سامسونگ

اولین هدست XR سامسونگ احتمالاً نسخه مخصوص هدست‌های XR سیستم‌عامل اندروید را اجرا خواهد کرد. علاوه‌براین گفته می‌شود کره‌ای‌ها به سراغ یکی از تراشه‌های کوالکام برای این هدست می‌روند که احتمالاً اسنپدراگون XR2+ Gen 2 خواهد بود. این چیپ چند ماه پیش معرفی شد.

از سایر مشخصات احتمالی این هدست می‌توان به نمایشگرهای میکرو OLED یا OLEDoS با تراکم پیکسلی ۳۵۰۰ پیکسل در هر اینچ اشاره کرد. این نمایشگرها ظاهراً توسط یکی از زیرمجموعه سامسونگ دیسپلی به نام eMagin تأمین می‌شوند. درحال‌حاضر اطلاعی از قیمت این محصول نداریم، اما انتظار می‌رود قیمت آن پایین‌تر از اپل ویژن پرو ۳۵۰۰ دلاری باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی