ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لپ تاپ
تکنولوژی

تصاویر و مشخصات لپ‌تاپ‌های آینده دل و لنوو با پردازنده اسنپدراگون X فاش شد

دل Inspiron 14 7441 Plus و XPS 13 934، و لنوو IdeaPad Slim 5 را با پردازنده‌های سری اسنپدراگون X معرفی خواهند کرد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳:۳۰

مشخصات و تصاویر لپ‌تاپ‌های آینده دل و لنوو فاش شده است که ظاهراً از پردازنده‌های سری اسنپدراگون X بهره خواهند برد. هنوز زمان دقیق معرفی این لپ‌تاپ‌ها اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود که طی ماه‌های آینده شاهد رونمایی رسمی از آن‌ها باشیم.

WindowsReport در گزارش جدیدی فاش کرده که کمپانی Dell به زودی قصد دارد لپ‌تاپ‌های Inspiron 14 7441 Plus و XPS 13 934 را عرضه کند، که انتظار می‌رود از پردازنده اسنپدراگون X Elite X1E80100، بهره ببرند. این تراشه دارای 12 هسته با حداکثر فرکانس 3.42 گیگاهرتز است.

پیش‌بینی می‌شود لپ‌تاپ دِل Inspiron 14 7441 Plus با نسخه پیش‌نمایش جدید ویندوز 11 عرضه شود که از قابلیت‌های هوش مصنوعی مانند یک Explorer اختصاصی و موارد دیگر نیز پشتیبانی می‌کند. نکته دیگر این است که نسخه پایه این لپ‌تاپ با 16 گیگابایت حافظه رم LPDDR5X عرضه می‌شود که این مقدار رم مطابق با دستورالعمل‌های مایکروسافت برای پلتفرم رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی خواهد بود.

نسخه‌های جدید سری Dell Inspiron ظاهری باریک‌تر و لبه‌های گرد دارد تا حمل آن برای کاربران آسان باشد. این لپ‌تاپ همچنین دارای کلید اختصاصی Copilot خواهد بود و در واقع اولین دستگاه این برند است که از آن استفاده می‌کند.

دِل همچنین قصد دارد لپ‌تاپ جدید دیگری با نام XPS 13 9345 را نیز عرضه کند که برترین لپ‌تاپ حرفه‌ای این شرکت خواهد بود. البته وجود پردازنده Snapdragon X Elite یا پردازنده Intel Core Ultra در این لپ‌تاپ هنوز تأیید نشده است، اما گفته می‌شود که هر دوی آن‌ها پلتفرم XPS را به سطوح جدیدی ارتقا می‌دهند.

تصاویر لپ‌تاپ لنوو با پردازنده اسنپدراگون ایکس

علاوه‌بر لپ‌تاپ‌های دل، ظاهراً IdeaPad Slim 5 آینده لنوو نیز دارای پردازنده‌های Snapdragon X Plus خواهد بود. تصاویر اولیه این دستگاه که در شبکه‌های اجتماعی فاش شده است، نشان می‌دهد که IdeaPad Slim 5 احتمالاً در دو رنگ مختلف معرفی خواهد شد، هرچند مشخصات آن هنوز فاش نشده است.

لنوو همچنین عرضه دو لپ‌تاپ ThinkPad T14S و Yoga Slim 7 14 نسخه اسنپدراگون را برای هفته‌های آینده برنامه‌ریزی کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی