ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

راکت استارشیپ احتمالاً در ماه نوامبر پرتاب می‌شود

آخرین اطلاعیه گارد ساحلی به دریانوردان، چارچوب زمانی به‌روزشده‌ برای فعالیت‌های پرتاب از بوکا چیکای تگزاس را نشان می‌دهد.

صبا سلوکی
نوشته شده توسط صبا سلوکی | ۵ آبان ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۰

یک نمایش نسبتاً غافلگیرکننده نشان داد اسپیس ایکس تقریباً تمام سیستم‌های پیش از پرواز خود برای موشک استارشیپ را آزمایش کرده است. بنابراین به نظر می‌رسد که سرانجام ممکن است به پرواز مورد انتظار استارشیپ نزدیک شده باشیم.

پس از اطلاعیه گارد ساحلی که به دریانوردان درمورد پرتاب احتمالی موشک در بوکا چیکا، تگزاس در هفته اول نوامبر هشدار داد، شمارش معکوس پرتاب استارشیپ آغاز شده است. درحالی‌که این اطلاعیه نشانگر تضمینی برای یک جدول زمانی آزمایشی نیست، اسپیس ایکس دیروز محل آزمایش خود را پیگیری کرد.

اکنون، یک محل حفاظت‌شده توسط ناسا و یک اطلاعیه به‌روزشده توسط گارد ساحلی نشان می‌دهد که اسپیس ایکس قصد دارد آزمایش را به‌زودی انجام دهد. زیرا آنها اوایل دیروز به بازدید از سکوی پرتاب استارشیپ پیوستند.

ناسا مکان را هشت روز برای هواپیمای تصویربرداری WB-57 رزرو می‌کند

قبل از اولین پرواز آزمایشی استارشیپ در ماه آوریل، چند شاخص کلیدی حاکی از آن بود که شاید پرتابی در انتظار باشد. یکی از این موارد، مکان موردنظر ناسا برای هواپیمای WB-57 خود بود. WB-57 هواپیمای ویژه ناسا است که به آن امکان می‌دهد پروازهای شناسایی در ارتفاع بالا را با چندین ویژگی مانند تصویربرداری مادون قرمز انجام دهد.

ناسا به‌طور منظم از این هواپیما برای نظارت بر بازگشت سرنشینان در فضاپیمای SpaceX Crew Dragon استفاده می‌کند. همچنین تصاویری با وضوح بالا از پرواز آزمایشی آوریل استارشیپ در اوایل سال جاری، پس از درخواست لایحه آزادی اطلاعات منتشر کرد.

اکنون آژانس فضایی یک WB-57 را برای هشت روز رزرو کرده که از بازه زمانی آن بین سوم نوامبر تا دهم نوامبر است. ناسا به دلیل انتخاب مرحله بالایی فضاپیما به‌عنوان سیستم فرود انسان برای برنامه آرتمیس، سهم بزرگی در نظارت بر استارشیپ دارد.

بر این اساس، آخرین اطلاعیه گارد ساحلی به دریانوردان، چارچوب زمانی به‌روزشده‌ برای فعالیت‌های پرتاب از بوکا چیکای تگزاس را نشان می‌دهد.

این اطلاعیه نیز مانند مکان حفاظت‌شده‌ ناسا، به صراحت به پرتاب موشک اسپیس ایکس اشاره نمی‌کند. اما این واقعیت که اسپیس ایکس تنها شرکتی است که راکت‌ها را از این سایت پرتاب می‌کند، تردیدی درمورد دومین پرواز آزمایشی استارشیپ به‌جا نمی‌گذارد.

اطلاعیه گارد ساحلی

مانند اطلاعیه قبلی، آخرین به‌روزرسانی گارد ساحلی برای هشدار به دریانوردان در مورد خطرات ناشی از فعالیت پرتاب موشک واضح است. این خطرات می‌تواند شامل ریزش آزاد زباله و یا وسایل نقلیه یا اجزای وسیله نقلیه تحت ابزارهای مختلف باشد. طبق گفته‌ گارد ساحلی، این خطرات باید از 6 نوامبر شروع شود.

علاوه‌براین، پس از اینکه اسپیس ایکس با آزمایش پیش‌بینی‌شده سیستم آبی به مخزن‌سازی و آزمایش دیروز استارشیپ روی سکوی پرتاب پایان داد، مقامات سازمان جنگل‌داری ایالات متحده آمریکا (FWS) نیز از سکوی پرتاب بازدید کردند.

براساس اطلاعات در دسترس عموم، به‌نظر می‌رسد که سیستم سیل آب بزرگ‌ترین مانع برای دومین پرواز آزمایشی مداری استارشیپ است. این سیستم می‌تواند گرمای شدید و انرژی تولیدشده‌ ناشی از پرتاب موشک را به‌طور کامل مهار کند.

اسپیس ایکس به سرعت در بازسازی سکوی پرتاب و نصب سیستم آبی، چند ماه پس از تلاش آوریل اقدام کرده است. همان‌طور که این شرکت منتظر مجوز FAA است، درحال آزمایش نمونه اولیه مرحله دوم استارشیپ دیگری روی زمین به‌عنوان بخشی از کار خود با ناسا برای توسعه سیستم فرود ماه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی