ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کی ام سی SR5
اخبار خودرو

نگاهی به کی ام سی SR5 و آغاز دور جدید همکاری کرمان‌موتور و لیفان

مدتی پیش در دیجیاتو، خبر ورود مجدد لیفان با نام جدید خود یعنی لیوان به بازار ایران را منتشر کردیم. برند جدید این خودرو برای حضور در بازار ایران چندان مناسب به نظر نمی‌رسید و ...

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۷ مهر ۱۴۰۳ | ۱۷:۴۵

مدتی پیش در دیجیاتو، خبر ورود مجدد لیفان با نام جدید لیوان به بازار ایران را منتشر کردیم. برند جدید این خودرو برای حضور در بازار ایران چندان مناسب به نظر نمی‌رسید و گویا کرمان‌موتور نیز به این موضوع واقف بوده؛ ازاین‌رو کراس‌اوور جدید لیوان X6 پرو با نام کی ام سی SR5 به بازار ایران خواهد آمد. این خودرو کراس‌اوور کوچکی محسوب می‌شود و رقیب خودروهایی همچون لاماری ایما و تیگو 7 پرو خواهد بود. عرضه کی ام سی SR5 توسط کرمان‌موتور جای خالی KMC K7 را پر خواهد کرد.

همچنین بخوانید: خودروهای لیفان با برند جدید خود به ایران بازمی‌گردند

مشخصات فنی کی ام سی SR5

کی ام سی SR5 مانند 2 رقیب دیگرش، به پیشرانه 1.5 لیتری چهارسیلندر توربوشارژر مجهز است. این پیشرانه حداکثر 156 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس هفت‌سرعته دوکلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت به محور جلو را در این خودرو برعهده دارد؛ بنابراین در بخش گیربکس، رانندگی کی ام سی SR5 جذابیت بیشتری نسبت به تیگو 7 پرو برای مخاطبان ایجاد می‌کند. البته هنوز اطلاعات رسمی درمورد شتاب این خودرو منتشر نشده است.

کی ام سی SR5

کراس‌اوورهای کوچک مونتاژی طی سالیان اخیر بهبودهایی یافته‌اند. کی ام سی SR5 نیز در بخش عقب خود سیستم تعلیق مولتی لینک یا چنداتصاله دارد که توانایی آن در جذب ضربات وارده به کابین بیشتر از سیستم تعلیق میله پیچشی است. سیستم تعلیق جلوی این خودرو نیز از نوع مک‌فرسون است. ترمزها نیز در 4 چرخ از نوع دیسکی هستند.

امکانات و تجهیزات

کی ام سی SR5 از نظر امکانات و تجهیزات وضعیت قابل‌قبولی دارد. تجهیزات رفاهی این خودرو بیشتر از کراس‌اوورهای جمع‌وجور هستند اما در بخش ایمنی، دستیارهای خودران سطح دوم در این خودرو نصب نشده‌اند. تجهیزات عمده کی ام سی SR5 عبارت‌اند از:

6 کیسه هوا، ترمزپارک برقی همراه اتوهلد، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سنسور نور، صندلی چرمی با تریم 2 رنگ، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت، گرمکن صندلی‌های جلو، سقف پانورامیک، دوربین 360 درجه، سنسور پارک عقب، مالتی مدیا 12.3 اینچی لمسی با 6 بلندگو، کروزکنترل، رینگ 18 اینچی آلومینیومی، سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک مجهز به تصفیه هوا و قابلیت تنظیم حالت رانندگی در 3 حالت (ECO، SPORT وCOMFORT).

Livan X6 Pro

قیمت و رقبا

کرمان‌موتور برای اینکه محصول جدیدش قابلیت به چالش کشیدن رقبایی همچون تیگو 7 پرو یا لاماری ایما را داشته باشد، ناچار است بهای این محصول را در محدوده‌ای نزدیک به رقبایش تعیین کند؛ بنابراین قیمت کی ام سی SR5 در محدوده 1.7 میلیارد تومان قرار خواهد داشت. این خودرو در سبد محصولات کرمان‌موتور، جایگاهی بالاتر از KMC X5 و KMC A5 به خودش اختصاص خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی