ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی اسپیکر و هدفون

بررسی ساندبار تسکو مدل TS 2026

ساندبار تسکو ۲۰۲۶ با کیفیت قابل‌قبول و قدرت بالا، یکی از بهترین گزینه‌ها در بازه قیمتی ۶ میلیون تومان است.

امیرحسین یاری
نوشته شده توسط امیرحسین یاری | ۱۷ تیر ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۰

درحال‌حاضر مهم نیست که تلویزیون شما از کدام برند باشد؛ اکثر محصولات بازار کیفیت تصویر بسیار خوبی دارند اما کیفیت و حجم صدای آن‌ها راضی‌کننده نیست. با کاهش بیشتر قطر تلویزیون‌ها، فضای داخلی آن‌ها نیز کاهش پیدا کرده و درنتیجه دیگر امکان نصب بلندگوهای پرقدرت در آن‌ها وجود ندارد. این موضوع باعث شده است که همیشه جای خالی یک سیستم صوتی باکیفیت را در کنار تلویزیون خود احساس کنید. اگر به چنین محصولی نیاز دارید، بررسی ساندبار تسکو مدل ۲۰۲۶ را در ادامه مطالعه کنید.

شرکت‌ها در ابتدا برای پرکردن این خلأ، سینمای خانگی تولید می‌کردند؛ همان سیستم‌های صوتی شلوغ و پردردسر با انبوهی از سیم‌هایی که راهی برای مدیریت آن‌ها وجود نداشت. چند وقتی است که ساندبار‌های جمع‌وجور اما پرقدرت، جای سینما‌ی خانگی را گرفته‌اند و درحال تبدیل‌شدن به یک عضو جدایی ناپذیر از تلویزیون‌ها هستند. ساندبار‌ها درحال‌حاضر از محبوبیت بالایی برخوردارند، اما اگر به‌تازگی قصد خرید ساندبار را داشته‌اید، حتماً متوجه قیمت زیاد آن‌ها شده‌اید. اکثر ساندبارهای جدید و به‌روز بازار از برندهای معروف خارجی مانند جی‌بی‌ال، سامسونگ، سونی و ال‌جی هستند که قیمتشان از حداقل ۱۵ میلیون تومان شروع می‌شود؛ اما بین برندهای داخلی می‌توان گزینه‌هایی با قیمت مناسب نیز پیدا کرد و ساندبار تسکو ۲۰۲۶ یکی از این گزینه‌هاست.

برند تسکو را به‌عنوان تولیدکننده لوازم‌ جانبی می‌شناسیم. این شرکت سبد کالای متنوعی از کالا‌های صوتی مانند اسپیکر رومیزی، اسپیکر‌ همراه و مدل‌های مختلفی از ساندبار مثل TS 2020N و TS 2026 و TS 2028 plus را نیز به بازار عرضه کرده است. در این مطلب قصد داریم یکی از ساندبار‌های قدرتمند و خوش‌قیمت بازار، یعنی ساند‌بار تسکو مدل TS 2026 را بررسی کنیم. با دیجیاتو همراه باشید.

مشخصات ساند‌بار تسکو مدل TS 2026

  • قابلیت اتصال از طریق بلوتوث ۵.۳، کابل AUX، درگاه صدای اپتیکال، درگاه USB و درگاه HDMI 
  • دامنه فرکانس ۳۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز
  • ۱۳۰ وات توان واقعی (RMS)
  • وزن کلی حدود ۶ کیلوگرم
  • ابعاد ساندبار ۹۰۰ در ۶۹ در ۹۹ میلی‌متر
  • ابعاد ووفر ۱۹۰ در ۳۷۰ در ۳۱۰ میلی‌متر
  • قیمت حدود ۶ میلیون تومان

بسته‌بندی و محتویات جعبه

هنگام خرید، یک جعبه بزرگ حاوی ساب‌ووفر و یک جعبه باریک و بلند حاوی ساندبار را دریافت می‌کنید. در بسته‌بندی ساب‌ووفر، تنها ساب‌ووفر قرار گرفته است، اما در بسته‌بندی ساندبار اجزای مختلفی مانند کارت گارانتی، دفترچه راهنما، ریموت کنترل (بدون باتری)، کابل صدای اپتیکال و کابل RCA دو فیش وجود دارد. درنتیجه اگر نبود باتری برای ریموت کنترل را در نظر نگیریم، بسته‌بندی ساندبار تسکو ۲۰۲۶ چیزی کم ندارد.

طراحی

ساندبار تسکو

ساندبارها عموماً به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ همراه با ساب‌ووفر مجزا و یا بدون آن. وجود ساب‌ووفر مجزا، تجربه گوش‌دادن به موسیقی یا تماشای فیلم را به‌طور چشم‌گیری بهبود می‌بخشد. ساندبار تسکو TS 2026 از همین دسته به شمار می‌رود و دارای یک ساب‌ووفر بی‌سیم است که به‌طور مجزا به برق متصل می‌شود.

ابتدا از ویژگی‌های ظاهری ساندبار شروع می‌کنیم؛ ساندبار تسکو ۲۰۲۶ طراحی ساده و استانداردی دارد و در نگاه اول هیچ نکته قابل‌‌توجه و خاصی درزمینه طراحی آن نظرتان را جلب نمی‌کند. قسمت جلویی این ساندبار با توری فلزی پوشانده شده است. در قسمت میانی و زیر توری، درست در جایی که نمی‌توان تصورش را کرد، یک نمایشگر دیجیتالی قرار گرفته است. این نمایشگر دیجیتالی اطلاعات مهم وضعیت ساندبار را به شما نشان می‌دهد که البته احتمالاً چیزی زیادی از آن دستگیرتان نمی‌شود. یکی از نکات منفی در مورد طراحی این ساندبار تسکو، استفاده از پلاستیک براق در قسمت بالایی آن است که به‌سرعت دچار خط‌‌و‌خش شده و تمیزکردن آن نیز کار ساده‌ای نیست.

نمایشگر دیجیتالی و ریموت کنترل ساندبار تسکو

تسکو در سمت راست ساندبار TS 2026 یک پنل کنترل ساده هم قرار داده تا بتوانید حداقل تنظیمات موردنیاز اولیه مانند خاموش و روشن کردن ساندبار، کم یا زیاد کردن صدا و توقف یا پخش موسیقی را انجام دهید. در همین قسمت یک درگاه USB برای اتصال فلش مموری هم وجود دارد. از ساندبار که بگذریم، متریال استفاده شده در بدنه ساب‌ووفر کیفیت قابل‌‌قبولی دارد. یکی از نکات مثبت این ساب‌ووفر اتصال بی‌سیم به ساندبار است، به‌طوری که پس از روشن‌‌کردن ساندبار به‌طور خودکار به آن متصل می‌شود. با توجه به امکان اتصال ساندبار به دیوار و ارتباط بی‌سیم بین ساندبار و ساب‌ووفر، برای چیدمان این سیستم صوتی هیچ محدودیتی نخواهید داشت.

قابلیت‌های ارتباطی

ساندبار تسکو TS 2026 راه‌های متعددی را برای انتقال صدا در اختیار شما می‌گذارد و بسته به نیاز خود می‌توانید از یک یا چند گزینه استفاده کنید. فهرست درگاه‌های ارتباطی این محصول را در ادامه می‌بینید:

  • درگاه USB با قابلیت پخش موزیک از روی حافظه فلش
  • درگاه AUX
  • درگاه صدای اپتیکال (S/PDIF)
  • درگاه HDMI برای انتقال صدا (ARC)
  • ارتباط بی‌سیم از طریق بلوتوث ۵.۳

همان‌طور که اشاره شد، ساندبار تسکو TS 2026 دارای یک ریموت‌کنترل است که با استفاده از آن می‌توانید تغییرات زیاد و تأثیرگذاری را روی تنظیمات صدا اعمال کنید: تغییراتی مثل اکولایزر سه‌حالته (موسیقی، فیلم، اخبار)، کاهش یا افزایش بیس و تریبل، کلید فعال‌‌کردن حالت صدای سه‌بعدی و درنهایت کلید‌های مرسوم برای تغییر سطح صدا و تغییر موسیقی درحال‌پخش. با توجه به ویژگی‌هایی که این ریموت‌کنترل در اختیار کاربر قرار می‌دهد، می‌توانید درزمینه پخش صدا به نتیجه دلخواه خود برسید.

کیفیت صدا

ساندبار TS 2026 تسکو از چهار بلندگوی ۲ اینچی در بخش ساندبار و یک بلندگوی ۶.۵ اینچی در ساب‌ووفر برخوردار است که جمعاً ۱۳۰ وات توان خروجی واقعی (RMS) دارند. توان ۱۳۰ وات برای استفاده عمومی و خانگی رقم مطلوبی محسوب می‌شود؛ اما این تمام ماجرا نیست. در کنار قدرت صدا، کیفیت و دقت تفکیک فرکانس‌ نیز نقش بسزایی در تجربه شنیداری شما ایفا می‌کنند.

سابووفر ساندبار تسکو

ما برای تست کیفیت صدای این ساندبار بیش از پنجاه قطعه موسیقی از ژانر‌های مختلف و چندین فیلم‌ سینمایی را پخش کردیم. هنگام پخش قطعه Brass Monkey از Beastie Boys با بیس عمیق و صداهای ریز متوالی، متوجه عدم توانایی تفکیک دقیق فرکانس‌ها در این ساندبار خواهید شد. چنین تجربه‌ای هنگام پخش قطعه متال سنگینی مانند Stranded از Gojira هم مشهود است. البته توجه داشته باشید که این آهنگ‌ها بیش‌ازحد شلوغ هستند و شاید هر سیستم صوتی توان تفکیک صحیح و بی‌نقص فرکانس‌های آن‌ها را نداشته باشد. به همین دلیل سراغ پخش قطعه‌های دیگر رفتیم.

هنگام پخش قطعه Bohemian Rhapsody از Queen که یکی از مهم‌ترین قطعات موسیقی برای تست اسپیکر و هدفون محسوب می‌شود، اوضاع کمی بهتر است و می‌توان متوجه صدای خواننده و صدای ساز‌ها شد. وقتی سراغ پخش آهنگ‌های پاپ و سنتی ایرانی رفتیم، نتیجه در اکثر موارد خوب و قابل‌قبول بود؛ اما تنها تا زمانی که سطح صدا را بیش‌ازحد بالا نبریم. مجموعاً این‌طور باید گفت که هنگام گوش‌‌دادن به موسیقی با این سیستم صوتی، همیشه به ریموت کنترل نیاز دارید تا تنظیمات صدا ازجمله شدت بیس و تریبل را برای هر قطعه تغییر دهید تا به نتیجه دلخواه برسید. درزمینه تماشای فیلم اما اوضاع بهتر می‌شود و تنها با تغییر پروفایل صدا از حالت موسیقی به فیلم با استفاده از ریموت‌کنترل، می‌توان به نتیجه قابل‌قبولی رسید.

ساندبار تسکو ۲۰۲۶

نکته آنکه ساندبار تسکو ۲۰۲۶ در رده ساندبار‌های اقتصادی بازار قرار می‌گیرد. با توجه به این موضوع می‌توان گفت این محصول می‌تواند انتظارات شما از یک ساندبار در این رده قیمتی را برآورده کند، اما همان‌طور که اشاره شد، کاملاً هم بی‌نقص نیست. یکی از نقایص این محصول، تغییر محسوس پروفایل صدا در ولوم‌های مختلف است. بلندی صدا در ساندبار تسکو مدل TS 2026 از صفر تا ۳۰ تغییر می‌کند. بهترین پروفایل صدا از نظر توازن بین بیس و تریبل و تفکیک فرکانس‌های مختلف را می‌توان در سطح صدای بین ۱۰ تا ۲۰ به‌دست آورد. زمانی که صدای ساندبار را به بالای ۲۰ افزایش دهید، به‌تدریج شاهد افت کیفیت و افزایش تداخل فرکانس‌های مختلف خواهید بود؛ تا جایی که در ولوم بالای ۲۵ اعوجاج صدا به حداکثر می‌رسد. در حجم صدای پایین، یعنی ولوم کمتر از ۱۰ نیز کیفیت صدا افت محسوسی پیدا می‌کند. در این سطح از حجم صدا، فرکانس‌های میانی تا حد زیادی تضعیف می‌شوند و صدای خواننده اصلی یا بعضی آلات موسیقی از بین می‌روند.

درمجموع می‌توان گفت ساندبار تسکو ۲۰۲۶ قدرت بالا و کیفیت قابل‌‌قبولی دارد و در حجم صدای معمول برای استفاده خانگی، یعنی ولوم بین ۱۰ تا ۲۰، می‌تواند تجربه خوبی از گوش‌‌دادن به موسیقی یا تماشای فیلم را در اختیار شما بگذارد. بااین‌حال آمپلی‌فایر مورد استفاده در این محصول نمی‌تواند پروفایل صدا را در ولوم‌های مختلف به‌درستی تنظیم کند؛ یعنی توانایی تولید فرکانس‌های مختلف در حجم صدای خیلی کم یا پخش آن‌ها در حجم صدای خیلی زیاد را ندارد. در چنین شرایطی همیشه باید از ریموت‌کنترل استفاده کرده و شدت بیس یا تریبل را تغییر دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

جمع‌بندی

ساندبار تسکو TS 2026

یکی از تأثیرگذار‌ترین عوامل برای انتخاب هر کالایی قیمت آن است. ساندبار تسکو مدل TS 2026 با قیمت حدود شش میلیون تومان جایی برای گله و شکایت باقی نمی‌گذارد. دراِزای پرداخت این مبلغ، شما محصولی با کیفیت قابل‌‌قبول برای تماشای فیلم و گوش‌‌دادن به موسیقی دریافت می‌کنید. حتی می‌توانید با افزایش ولوم به بیس کوبنده‌ای برسید که لرزه بر اندام شما خواهد انداخت؛ هرچند با این کار بخشی از کیفیت صدا را از دست خواهید داد.

ساندبار تسکو ۲۰۲۶ در رده قیمتی خود یکی از محصولات قابل‌‌قبول و نسبتاً باکیفیت بازار است و شاید رقیب خاصی هم نداشته باشد. محصولات نه‌چندان جدید برندهای مطرح خارجی حداقل با قیمت دوبرابر محصول تسکو به فروش می‌رسند. بنابراین اگر در رده قیمتی حدود ۶ میلیون تومان می‌خواهید لذت گوش‌‌دادن به موسیقی یا تماشای فیلم را برای خود دوچندان کنید و برای دستیابی به این هدف حوصله تغییر مداوم تنظیمات صدا را دارید، ساندبار تسکو ۲۰۲۶ می‌تواند تنها انتخاب شما در این بازه قیمتی باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • white avenger
    white avenger | ۱۸ تیر ۱۴۰۲

    سوال مهم اینه اصلا چه نیازی به ساندبار هست تو شرایط کنونی؟ با این دیوارهای نازک و زندگی آپارتمانی تو گوشیت یه آهنگ نگاه میکنی همسایه ت هم ازش لذت میبره اونوقت تو این شرایط چه نیازی به بلندگو هست آخه؟

مطالب پیشنهادی