سیسکو با هدف افزایش سرمایهگذاری در هوش مصنوعی، ۴۰۰۰ نیرو را اخراج میکند
پیشازاین سیسکو در دو موج جداگانه، تعدیل هزاران نیرو طی سال ۲۰۲۴ و حذف ۱۵۰ شغل در سال ۲۰۲۵ را رقم زده بود.
شرکت آمریکایی سیسکو بهعنوان غول سازنده تجهیزات شبکه، اخیراً به رکوردشکنی در درآمد سهماهه خود رسیده؛ اما این موضوع مانع تعدیل گسترده نیروها نمیشود. سیسکو بهتازگی اعلام کرده بهخاطر تغییر ساختار هزینهای و سرمایهگذاری در هوش مصنوعی و امنیت سایبری، ۴ هزار نیروی خود را اخراج میکند.
سیسکو هم با هدف تمرکز روی هوش مصنوعی، دست به تعدیل نیرو میزند
سیسکو با وجود رشد قابلتوجه درآمد، قصد ندارد تیم خود را بزرگتر کند؛ بلکه میخواهد بیشازپیش روی AI سرمایهگذاری کند. این تصمیم سیسکو مشابه دیگر شرکتهای فناوری ازجمله متا و لینکدین است که به اخراج کارکنان خود روی آوردهاند. کلادفلر و جنرال موتورز هم از دیگر نمونههای این امر محسوب میشوند. ظاهراً شرکتها باوجود نتایج مالی فوقالعادهای که کسب کردهاند، قصد دارند همزمان هزینه کمتری را برای نیروی انسانی خود بپردازند.
مدیرعامل سیسکو، «چاک رابینز»، چندی پیش از رکورد درآمدی و رشد دو رقمی درآمد سیسکو تمجید کرده بود. او در این رابطه اذعان داشت که Cisco همچنان سرمایهگذاریهای راهبردی را در استفاده کارکنان از هوش مصنوعی در سراسر شرکت انجام خواهد داد. این روند اما با حذف چندین هزار موقعیت شغلی همراه شده و کاهش اشتغالزایی را در پی داشته است. قبلاً سیسکو در دو موج جداگانه، تعدیل هزاران نیرو طی سال ۲۰۲۴ و حذف ۱۵۰ شغل در سال ۲۰۲۵ را رقم زده بود.
سیسکو میگوید تصمیم دارد سرمایهگذاری بیشتری را در زمینه امنیت سایبری انجام دهد. این شرکت همچنان با انبوهی از آسیبپذیریهای امنیتی در روترها و فایروالهای خود دستوپنجه نرم میکند؛ اتفاقی که سبب شد شبکههای اطلاعاتی برخی مشتریانش، ازجمله دولت آمریکا تحت تأثیر هکرها قرار بگیرند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
این پسره کوشیار، چند سال پیش لایو میذاشت میگفت نه! قرار نیست هوش مصنوعی کارها رو ازبین ببره اتفاقا قراره کارهای زیادی رو ایجاد کنه
فقط وقتی ازش در مورد زمان و هزینه ی ترنزیشن از کار و مهارت قبلی به جدید پرسیدم نمیدونم چرا جوابمو نداد!!
اما الان یه سوال دیگه ایجاد شده، کو کجاست اون کارهایی که هوش مصنوعی قرار ایجاد کنه!!؟
سرمایه گذار اسراییلی این ۴۰۰۰ نفر رو هم بدبخت کرد
سرمایه گذار اسرائیلی؟
چیو داری به چی ربط میدی
سرمایه گذاران فیلترینگ ایران هم چند ده میلیون رو
جهان رو ببین ، حالا ما رو نگاه ..............
https://www.irannsr.org/index.php?module=web_directory&wd_id=121281
بيشتر مشكلات ما زير سر همين سايت و سازمان هست.
خودشون استارلينك رو غير مجاز مي كنن و از همين وصيله استفاده مي كنن و به مصرف كننده ميفروشن.
مصرف كننده فكر مي كنه اينبار پرو خريد كارش راه مي افته ولي همين پرو طبقه بندي مختلفي داره، جهنم ٧ طبقست ولي جهنم فضاي مجازي ايران ٨٠ طبقه!
تضميني هست كه همين اينترنت هم قطع نشه؟؟؟
پس حقارت رو با منت نخريد.
طرف درست تاريخ باايستيد ،نشون بدين" ايران درست ميشه ايراني نه" يه حرفه پوچه.