ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تویوتا کمری 2025
اخبار خودرو

نسل جدید تویوتا کمری با تغییرات ظاهری گسترده و پیشرانه هیبریدی معرفی شد

نسل جدید تویوتا کمری به یک پیشرانه هیبریدی با 232 اسب بخار قدرت مجهز شده است.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ آبان ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۰

تویوتا از نسل نهم کمری رونمایی کرد. این نسل از کمری چه در نمای بیرونی و چه در نمای داخلی متحمل تغییرات زیادی شده و فقط با پیشرانه‌ هیبریدی به‌فروش خواهد رسید. انتظار می‌رود با تغییرات مثبتی که تویوتا در این نسل اعمال کرده، آمار فروش سالانه آن ارتقا پیدا کند.

نسل اول تویوتا کمری در سال 1982 متولد شد. از آن تاریخ تاکنون، این سدان سایز متوسط همواره جزو محصولات پرفروش کمپانی ژاپنی بوده و هر ساله بخش قابل توجهی از آمار فروش کلی را به خود اختصاص می‌دهد. شاید بدانید نسل هشتم کمری از سال 2017 تولید می‌شود و از سال آینده جای خود را به نسل جدید خواهد داد.

طراحی بیرونی نسل جدید تویوتا کمری

نسل نهم کمری از نظر طراحی روندی تکاملی را طی کرده است. از آنجایی که این خودرو براساس همان پلتفرم قبلی – موسوم به TNGA-K – توسعه یافته، از لحاظ فرم کلی بدنه شباهت زیادی به نسل پیشین دارد. اما در جزئیات تفاوت‌های زیادی به‌چشم می‌خورد. چراغ‌های اصلی این نسل از کمری مشابه با چراغ‌های پریوس طراحی شده‌اند. در حد فاصل چراغ‌ها یک شکاف باریک وجود دارد که نقش جلوپنجره را ایفا می‌کند. در عوض سپر دارای ورودی هوای بسیار عریضی است و رادیاتور از طریق آن تهویه می‌شود.

تویوتا کمری
تویوتا کمری 2025 در بالا و تویوتا کمری 2023 در پایین

در نمای جانبی شباهت نسل جدید کمری با نسلی قبلی به اوج خود می‌رسد و تنها در برخی جزئیات تفاوت‌هایی دیده می‌شود. اما در نمای عقب با ترکیبی کاملاً متفاوت روبرو هستیم. چراغ‌های حاضر در این نما درون قابی C شکل جا خوش کرده‌اند. سپر تورم بیشتری نسبت به قبل دارد و فرم محل نصب پلاک نیز متفاوت است. برآمدگی لبه در صندوق را می‌توان تنها وجه اشتراک نسل نهم کمری با نسل هشتم دانست. خبر خوش اینکه در همه تریم‌های نسل جدید کمری، تمامی چراغ‌ها از نوع LED هستند.

تویوتا کمری
نسل نهم تویوتا کمری در بالا و نسل هشتم در پایین

طراحی داخلی

در داخل کابین دامنه تغییرات بسیار گسترده است، طوری که نسل جدید تویوتا کمری هیچ وجه اشتراکی با نسل قبلی خود ندارد. نسل هشتم کمری با المان Y شکل قسمت میانی داشبورد خود در بین تمامی رقبا متمایز است. اما در نسل نهم داشبورد ساختار متداول‌تری دارد و البته حالت ایستاده‌تری پیدا کرده؛ در تریم‌های پایه و میانی، سیستم اینفوتینمنت خودرو از طریق نمایشگر 8 اینچی کنترل می‌شود. در پشت فرمان هم یک نمایشگر 7 اینچی اطلاعات لازم را در اختیار راننده می‌گذارد. اما در تریم‌های بالارده، دو نمایشگر بزرگ 12.3 اینچی جایگزین نمایشگرهای مذکور می‌شوند. بد نیست اشاره کنیم که تویوتا کمری 2025 در چهار تریم LE، SE، XLE و XSE عرضه خواهد شد. از بین این چهار تریم، دو تریم XLE و XSE بالارده هستند. فعلاً مشخص نیست که آیا این نسل نیز در تریم اسپرت TRD عرضه خواهد شد یا خیر.

مقایسه تصویری کابین
کابین تویوتا کمری 2025 در بالا و کابین تویوتا کمری 2023 در پایین

طبق انتظار تریم‌های XLE و XSE از امکانات بیشتری سود می‌برند که برخی از آنها عبارتند از سیستم هداپ دیسپلی 10 اینچی، پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی به‌صورت بی‌سیم، پد شارژ بی‌سیم و سیستم صوتی باکیفیت JBL با 9 بلندگو. گفتنی است این دو تریم از نظر کیفیت روکش صندلی‌ها نیز وضعیت بهتری دارند و صندلی‌های آنها از چرم و میکروفایبر دینامیکا هستند. ضمن اینکه در این دو تریم امکان سفارش گرمکن و سردکن صندلی و همچنین شیشه‌های آکوستیک برای خریداران وجود دارد.

مشخصات فنی تویوتا کمری 2025

نسل نهم تویوتا کمری براساس همان پلتفرم TNGA-K تولید می‌شود. در نسل جدید همه تریم‌ها با پیشرانه هیبریدی وارد بازار خواهند شد. قلب اصلی این پیشرانه را یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر تشکیل می‌دهد. در مدل‌های تک دیفرانسیل، این موتور بنزینی با دو موتور برقی که روی محور جلو قرار دارند، ترکیب شده است. طبق کاتالوگ این موتورها با همکاری هم 225 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. اما در مدل‌های دو دیفرانسیل، موتور سوم برقی روی اکسل عقب نصب می‌شود. در این مدل‌ها مجموع قدرت پیشرانه به 232 اسب بخار می‌رسد.

نمای جانبی

فارغ از تریم، در تویوتا کمری 2025 جعبه دنده eCVT نیروی تولیدی پیشرانه را به سمت چرخ‌ها ارسال می‌کند. این سدان سایز متوسط از پک باتری لیتیوم یونی سود می‌برد که البته فعلاً درباره ظرفیت آن اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است. خبر نه‌چندان خوش اینکه در نسل جدید تویوتا کمری، خبری از موتور V6 نیست. البته خودروساز ژاپنی می‌گوید پیشرانه هیبریدی این نسل همواره قدرت کافی تولید می‌کند. این کمپانی تأکید دارد کمری 2025 از سیستم تعلیق و کمک‌فنرهای بهتری برخوردار است، به‌همین جهت از نظر کیفیت سواری، چالاکی و هندلینگ بر نسل قبلی برتری محسوسی دارد.

پکیج ایمنی Safety Sense 3.0 برای تمامی تریم‌های تویوتا کمری 2025

نسل جدید تویوتا کمری از پکیج ایمنی Safety Sense 3.0 بهره می‌برد. شاید بدانید این پکیج سیستم‌های کمکی متعددی را دربر می‌گیرد. برخی از این سیستم‌ها عبارتند از: سامانه هشدار برخورد از جلو با قابلیت تشخیص دوچرخه‌سواران و عابرین پیاده، دستیار حفظ خودرو در مسیر، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، دستیار نوربالا، دستیار تشخیص تابلوهای جاده‌ای، سیستم هشدار وجود ترافیک در پشت و سامانه کنترل نقاط کور.

تویوتا کمری

خریداران تریم‌های بالارده XLE و XSE می‌توانند پکیج پلاتینوم پلاس را از لیست آپشن‌ها انتخاب کنند. این پکیج نیز شامل سیستم‌های پیشرفته‌تری است که عبارتند از: دوربین 360 درجه، دستیار پارک از جلو و عقب، ترمز خودکار، دستیار رانندگی در ترافیک، دستیار تعویض مسیر و هشدار وجود خودروی دیگر در روبرو.

قیمت و زمان عرضه

نسل نهم تویوتا کمری به‌عنوان مدل 2025 به‌فروش خواهد رسید و از بهار سال آینده وارد بازار می‌شود. تویوتا درباره قیمت این نسل از کمری اطلاعاتی منتشر نکرده، ولی انتظار می‌رود همچون قبل تریم پایه با پرداخت چیزی در حدود 27 هزار دلار قابل خرید باشد. تریم پرچمدار هم احتمالاً حامل برچسبی در حدود 37 هزار دلار خواهد بود.

بد نیست اشاره کنیم تویوتا کمری پنجمین مدل پرفروش کشور آمریکا در سال 2022 بود. این خودرو پس از کراس‌اوور RAV4 در این جایگاه ایستاد. طبق آمار، کمری در سال گذشته 295,201 مشتری آمریکایی را جذب کمپانی کرده است. این خودرو که محبوب‌ترین سدان بازار آمریکا به‌شمار می‌رود، در سال‌های اخیر همواره با افت استقبال مواجه بوده؛ یکی از دلایل اصلی این امر، تغییر سلیقه مشتریان و گرایش آنها به سمت مدل‌های شاسی‎‌بلند و کراس‌اوور است. اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم فروش تویوتا کمری در سال 2012 برابر با 405 هزار دستگاه بود. اما در طول یک دهه اخیر، میزان فروش آن بیش از صد هزار دستگاه کاهش یافته است. آیا نسل جدید کمری خواهد توانست ورق را برگرداند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی