ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو وارداتی
اخبار خودرو

5200 خودرو وارداتی به زودی از گمرک ترخیص خواهند شد

رییس کل گمرک و معاون وزیر اقتصاد از ترخیص 5200 دستگاه خودرو وارداتی از گمرکات کشور در آینده نزدیک خبر داد.

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۲۶ تیر ۱۴۰۳ | ۱۰:۰۰

«محمد رضوانی‌فر» رییس کل گمرک و معاون وزیر اقتصاد از ترخیص قریب‌الوقوع 5200 دستگاه خودرو وارداتی از گمرکات کشور خبر داد. به گفته رییس کل گمرک، ارزش این خودروها معادل 90 میلیون دلار است. به عبارتی هر خودرو وارداتی حدود 17300 دلار قیمت دارد. این خودروها در مرحله نهایی تشریفات ترخیص هستند و به زودی در بازار ایران حضور خواهند یافت.

جزئیاتی از نحوه ترخیص خودرو وارداتی طی سال جاری

به گفته رییس کل گمرک، از ابتدای سال جاری تا 20 تیرماه 1403 تعداد 8257 دستگاه خودرو سواری از گمرکات کشور به صورت قطعی ترخیص شده‌اند. ارزش این خودروها 165 میلیون دلار است که معادل 19983 دلار به ازای هر خودرو است. با این حساب انتظار داریم تا پایان سال 1403، حدود 25 هزار دستگاه خودرو از گمرکات کشور ترخیص شوند. این رقم با عدد ایده‌آل واردات فاصله دارد اما رقم مطلوبی در شرایط فعلی بازار خودرو محسوب می‌شود.

 این رقم در سال گذشته، تنها 277 دستگاه خودرو بود که کل ارزش آن‌ها به 8.3 میلیون دلار بالغ می‌شد. به عبارتی در چهارماهه نخست سال 1402، 277 دستگاه خودرو به قیمت متوسط 29963 دلار به ازای هر خودرو وارد کشور شده بودند. بنابراین می‌توان گفت که در زمینه واردات خودرو، شاهد هستیم که تعداد بیشتری خودرو با قیمتی کمتر نسبت به سال گذشته در حال ورود به کشور هستند.

خودرو وارداتی

مرحله هفدهم ثبت‌نام خودرو وارداتی از هفته گذشته آغاز شده است و تا پایان روز یکشنبه ادامه دارد. طی این مرحله، 36 دستگاه خودرو از برندهای گوناگون و با واردکنندگان مختلف قابل انتخاب توسط متقاضیان هستند. نیمی از خودروها با قیمت قطعی به فروش می‌رسند، در حالی که نیم دیگر قیمت علی‌الحساب دارند.

با سرعت گرفتن روند واردات خودرو به کشور، بازار این خودروها تا حدی آرام شده است. بسیاری از افرادی که نخستین سری از خودروهای وارداتی را تحویل گرفته بودند، اکنون در حال استفاده از آن‌ها هستند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که طی سال 1402، اندک خودروهای وارداتی سر از نمایشگاه‌ها در آورده بودند. آزاد شدن ثبت‌نام خودروهای وارداتی برای متقاضیان جدید، باعث خواهد شد تا باز هم تب قیمت خودروهای خارجی در بازار فروکش کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی