ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پردازنده اینتل
کامپیوتر و سخت افزار

پردازنده اینتل Core i9-14900K رکورد جهانی فرکانس 9.1 گیگاهرتز را به ثبت رساند

پردازنده اینتل در تست خود روی جدیدترین مادربرد ASUS ROG، موفق شده است با حداکثر فرکانس 9.1 گیگاهرتز کار کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ مهر ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۰

پردازنده نسل چهاردهم اینتل Core i9-14900K که چند روز پیش معرفی شد، به‌تازگی موفق شده است با دستیابی به حداکثر نرخ کلاک 9.1 گیگاهرتز رکورد فرکانس پردازنده‌های مصرفی در جهان را بشکند.

معمولاً زمانی که پردازنده‌های جدیدی عرضه می‌شوند، شاهد رکوردشکنی عملکرد آن‌ها هستیم و پردازنده‌های دسکتاپ نسل چهاردهم Raptor Lake Refresh اینتل نیز از این قاعده مستنثی نیستند. اورکلاکرهای مختلفی دستاوردهای خود با استفاده از جدیدترین و بهترین تراشه‌های اینتل را به اشتراک گذاشته‌اند، اما تست فرکانس CPU انجام‌شده توسط کانال یوتوب Elmor عملکرد شگفت‌انگیز پردازنده Core i9-14900K را نشان می‌دهد.

تست فرکانس کلاک پردازنده اینتل Core i9-14900K

پردازنده‌های Core i9-13900K و Core i9-13900KS اینتل سال گذشته در تست‌های خود از نرخ کلاک 8 گیگاهرتز و 9 گیگاهرتز عبور کردند که یک شاهکار بزرگ در‌زمینه پردازنده‌ها محسوب می‌شود. امسال نیز Core i9-14900K مرزهای جدیدی را در تست کلاک درنوردیده است.

پردازنده اینتل در طول تست Elmor روی جدیدترین مادربرد ASUS ROG، یعنی Maximus Z790 APEX Encore، موفق شده با حداکثر فرکانس 9.1 گیگاهرتز کار کند. این کانال یوتوب در تست خود، تراشه اینتل را تنها با 8 هسته P فعال و غیرفعال‌کردن قابلیت Hyper-threading در هلیوم مایع به‌کار گرفت تا دمای سطح آن به زیر 200 درجه سانتیگراد برسد.

هرچند این رقم بالاترین فرکانس اورکلاک به‌دست‌آمده محسوب می‌شود، اما در رتبه‌بندی HWBot، با همان مادربرد، فرکانس 9.044 گیگاهرتز برای پردازنده اینتل ثبت شده است.

علاوه‌براین، مادربرد ایسوس نیز سه رکورد جهانی را به‌دست آورده است که شامل ثبت رکورد 3 دقیقه و 3 ثانیه و 230 میلی‌ثانیه در SUPERPI 32M، امتیاز 12490 در بنچمارک CINEBENCH R20 و فرکانس 11614 از نظر حافظه DDR5 می‌شود. به‌طور کلی، این رکوردها بسیار چشمگیر هستند و دانش و توانایی هریک از اورکلاکرها و همچنین افزایش محدودیت‌های هر نسل با کمک پیشرفت سخت‌افزاری را نشان می‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی