ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قیمت بیت کوین
کریپتوکارنسی

قیمت بیت کوین به کمتر از 54 هزار دلار رسید؛ پایین‌ترین در چهار ماه گذشته

در مقایسه با هفته گذشته، قیمت بیت کوین بیش از 11 درصد کاهش یافته است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۵ تیر ۱۴۰۳ | ۱۴:۱۵

بیت کوین در روز جمعه بزرگ‌ترین سقوط هفتگی خود در بیش از یک سال گذشته را تجربه کرد. قیمت بزرگ‌ترین رمزارز جهان با 8 درصد کاهش در روز جمعه به 53523 دلار رسید که پایین‌ترین قیمت آن از اواخر فوریه تاکنون محسوب می‌شود.

همانطور که نشریه فوربس در گزارش خود توضیح می‌دهد، در مقایسه با هفته گذشته، قیمت بیت کوین بیش از 11 درصد کاهش یافته است. سایر ارزهای دیجیتال نیز تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته‌اند، به‌طوری که قیمت اتر به زیر 2900 دلار رسیده است و توکن‌هایی مانند BNB بایننس و Solana نیز به‌ترتیب 11 و 5.8 درصد کاهش یافته‌اند.

تصمیم صرافی ورشکسته Mt. Gox و تاثیر آن روی قیمت بیت کوین

بیت کوین

اما دلیل کاهش قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال چه بوده است؟

روز جمعه، مدیران صرافی Mt. Gox که سال 2014 اعلام ورشکسته شد، اعلام کرد که روند بازپرداخت به طلبکاران خود را مطالب با «طرح بازسازی‌اش» آغاز کرده است. بازپرداخت‌ها به‌صورت مرحله‌ای انجام خواهد شد و طلبکاران در مجموع حدود 140 هزار بیت کوین (به ارزش 7.6 میلیارد دلار) و 143000 توکن بیت کوین کش (BCH) (42.5 میلیون دلار) دریافت خواهند کرد.

عصر پنجشنبه نیز Mt. Gox حدود 47228 بیت کوین (2.71 میلیارد دلار) را به یک کیف پول جدید منتقل کرد.

صرافی Mt. Gox

این موضوع باعث نگرانی برخی معامله‌کنندگان از این موضوع شده که طلبکاران ممکن است بخشی از طلب دریافتی خود را نقد کنند و در نتیجه این امر باعث کاهش قیمت‌ها شود.

Mt. Gox قبل از سقوط، بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان بود و 70 درصد از کل معاملات جهانی بیت کوین سال 2013 را به خود اختصاص داده بود.

بیت کوین پس از راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل‌معامله در ایالات متحده، شروع قدرتمندی در سال داشت و قیمت آن در اواسط مارس به رکورد 73803.25 دلار رسید. با این حال، از آن زمان تاکنون با مشکل مواجه شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی