ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بایت دنس
مالی و سرمایه گذاری

بایت‌دنس از بازار گیمینگ عقب‌نشینی می‌کند؛ تعدیل نیرو و فروش یک استودیوی بازی‌سازی

به‌نظر می‌رسد که شرکت بایت‌دنس در پی فروش یکی از استودیوهای مشهور بازی‌سازی‌اش است و می‌خواهد افراد زیادی را از این بخش اخراج کند.

آزاد کبیری
نوشته شده توسط آزاد کبیری | ۶ آذر ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۰

بایت‌دنس درنظر دارد که با فروش یکی از استودیوهای بازی‌سازی خود، صدها نفر از نیروهایش را تعدیل کند. این شرکت ظاهراً می‌خواهد یکی از زیرمجموعه‌های استودیو بازی‌سازی Nuverse خود را بفروشد. این کار یکی از بزرگ‌ترین عقب‌نشینی‌های بایت‌دنس از صنعت ویدیوگیم محسوب می‌شود که تنسنت، رقیب چینی آن‌ها، حضور پررنگی در آن دارد. بایت‌دنس که به‌خاطر پلتفرم‌های ویدیوی کوتاه تیک‌تاک و Douyin شناخته می‌شود، قصد داشت پس از دوران همه‌گیری کرونا سهم بازار تنسنت را از آن خود کند؛ اما ظاهراً جاه‌طلبی‌های این شرکت رو به افول است.

براساس گزارش بلومبرگ، بایت‌دنس درحال بررسی فروش شرکت فناوری مونتون شانگهای است؛ بایت‌دنس این استودیو را در سال 2021 به قیمت 4 میلیارد دلار خرید؛ مونتون درواقع زیرمجموعه شرکت Nuverse است. سخنگوی بایت‌دنس دراین‌باره گفت: «ما مرتباً کسب‌وکارهای خود را بررسی می‌کنیم و سازوکارهایی را برای تمرکز بر حوزه‌های رشد استراتژیک بلندمدت درنظر داریم. پس از بررسی اخیر، ما تصمیم دشواری درزمینه کسب‌وکار بازی‌سازی خود گرفته‌ایم.»

عقب‌نشینی بایت‌دنس از دنیای ویدیوگیم

بایت‌دنس که بیش از یک دهه پیش توسط Zhang Yiming و Liang Rubo تأسیس شد، به‌لطف ویروسی‌بودن محتواهای تیک‌تاک و Douyin، به شرکتی با ارزش بیش از 200 میلیارد دلار تبدیل شد. در سال‌های اخیر این شرکت چند استودیو و حقوق توزیع انحصاری عناوین ویدیوگیم را خرید، به این امید که بتواند وارد تجارت بازی‌ها شود.

این شرکت درحالی عقب‌نشینی می‌کند که بخش بازی‌های موبایلی در چین – که بزرگ‌ترین سهم را در جهان دارد – در پی یک رکود جهانی، می‌خواهد به اوج دوران کرونا دست یابد. بااین‌حال، تنسنت که به‌نوعی غول صنعت ویدیوگیم در چین است، توانسته رشد خود را حفظ کند؛ تنسنت به‌دلیل نگاه پیشرو در این صنعت و همچنین سرمایه‌گذاری منعطف در بخش‌های ارزان‌تر مانند سرگرمی‌های آنلاین، رشد خود را حفظ کرده است.

اما بازی‌سازی یک تجارت بی‌ثبات است. از سال 2022، بایت‌دنس پس از تمرکز بر حوزه‌ اصلی خود، یعنی ویدیوهای کوتاه و تجارت الکترونیک، شروع به تعطیل‌کردن استودیوهای داخلی کرد. در ماه جاری میلادی نیز تقریباً یک‌چهارم کارکنان خود در بخش واقعیت مجازی Pico را کاهش داد.

یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های بایت‌دنس در حوزه ویدیوگیم، بازی موبایل Crystal of Atlan است. این بازی در سبک اکشن نقش‌آفرینی در تابستان 2023 طرفداران زیادی پیدا کرد. بایت‌دنس در سطح جهانی با بازی کارتی محبوب مارول اسنپ شناخته می‌شود. این بازی توسط استودیوی آمریکایی Second Dinner توسعه یافته است.

آزاد کبیری

دانش‌آموخته‌ی ساکتِ زبان‌شناسی هستم و همان‌قدر که به کلمات علاقه‌مندم، سرک‌کشیدن به هر گوشه‌ از تکنولوژی و علم را هم دوست دارم. حدود 15 سال نیز از نگارش اولین متن رسمی من می‌گذرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی