وزیر اقتصاد: مردمی که نگران تورم هستند میتوانند از صندوقهای سرمایهگذاری ارزی استفاده کنند
به گفته مدنیزاده، این صندوقها علاوه بر اینکه ارزش دارایی را حفظ میکنند، سود هم به آنها تعلق میگیرد.
علی مدنیزاده، صندوقهای ارزی را یکی از راهکارهای دولت برای محافظت از پسانداز مردم در برابر تورم و هدایت منابع به سمت سرمایهگذاری مولد عنوان کرد.
او در آیین نواختن زنگ معاملات تابستانی بورس تهران گفت:
به دلیل تورم بالا و عدم اطمینان بسیاری از مردم به اینکه نرخهای سیستم بانکی کشور میتواند پساندازهایشان را مصون نگه دارد، شاهد مهاجرت پساندازهای مردم به سمت بازار طلا و ارز و رمزارز بودیم که متاسفانه از چرخه اقتصاد خارج شده است.
وزیر اقتصاد معتقد است سیاست صندوقهای ارزی میتواند برای افرادی که نمیخواهند بهصورت مستقیم در بازار طلا و ارز سرمایهگذاری کنند، گزینهای تازه فراهم کند: «این صندوقها علاوه بر اینکه ارزش دارایی را حفظ میکنند، سود هم به آنها تعلق میگیرد و منابع مذکور مستقیما در تولید استفاده خواهد شد.»
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.