تولد سومین قطب صنعت تلویزیون آمریکا؛ فاکس با ۲۲ میلیارد دلار Roku را تصاحب میکند
با این ادغام، سومین قطب بزرگ در صنعت تلویزیون ایالات متحده متولد خواهد شد.
شرکت فاکس اعلام کرد که مالکیت اکوسیستم استریم Roku را به دست میگیرد. این دو شرکت ادعا میکنند که با این ادغام، سومین قطب بزرگ در صنعت تلویزیون ایالات متحده متولد خواهد شد.
فاکس با هدف دسترسی به جامعه بزرگ مخاطبان دنیای استریم و بازار پرسود تبلیغات آن، پلتفرم روکو را با پرداخت ترکیبی از پول نقد و سهام، به ارزش ۲۲ میلیارد دلار (معادل ۱۶۰ دلار برای هر سهم) خریداری میکند. «لاکلان مرداک» (Lachlan Murdoch)، مدیرعامل و رئیس هیئتمدیره فاکس، این توافق را یک لحظه تعیینکننده و امتداد طبیعی استراتژی یک دهه گذشته این شرکت میداند.

او توضیح میدهد که فاکس با این معامله، ارزشمندترین مجموعه محتوای زنده تلویزیونی را با برترین پلتفرم استریم آمریکا ترکیب میکند. به باور او، این ادغام، حوزه فعالیت شرکت را به بخشهای پررشد ارتقا میدهد و مسیر سودآوری بلندمدت آنها را بهطور کامل متحول میکند. ترکیب این دو غول رسانهای، براساس سهم بینندگان، سومین قطب بزرگ تلویزیون ایالات متحده را ایجاد خواهد کرد.
تصاحب پلتفرم Roku توسط فاکس
پلتفرم روکو با وجود این انتقال مالکیت، همچنان بهعنوان یک بستر مستقل به فعالیت خود ادامه خواهد داد و بیش از ۱۰۰ میلیون خانوار در سراسر جهان را پوشش میدهد. فاکس قصد دارد با استفاده از این گستردگی، مخاطبان بیشتری را برای محتوای زنده خود جذب کند و سهم قابلتوجهی از حق اشتراکها را به دست آورد.
«آنتونی وود» (Anthony Wood)، بنیانگذار و مدیرعامل روکو، با ابراز افتخار نسبت به دستاوردهای تیم خود، پیوستن به فاکس را فرصتی فوقالعاده برای توسعه سریعتر و نوآوری به نفع بینندگان و شرکای تبلیغاتی میداند. البته نهاییشدن این قرارداد بزرگ هنوز به تأیید نهادهای نظارتی و ضدانحصار آمریکا نیاز دارد.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.