ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مسابقه عکاسی
میان رشته ای

برندگان مسابقه عکاسی حیات‌وحش سال ۲۰۲۳ اعلام شدند

نزدیک به 50 هزار عکس برای مسابقه امسال ارسال شده است که در دسته‌های مختلفی، زیبایی‌های حیات‌وحش را به تصویر می‌کشند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۱ مهر ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۰

مسابقه عکاسی سالانه «عکاس حیات‌وحش سال» توسط موزه تاریخ طبیعی لندن برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان عکس‌های خود را برای آن ارسال می‌کنند. حالا برندگان این مسابقه در سال 2023 اعلام شده‌اند.

نزدیک به 50 هزار عکس برای مسابقه امسال ارسال شده است که در دسته‌های مختلفی با یکدیگر رقابت می‌کنند. در سال 2023، «لوران بالستا»، عکاس فرانسوی، موفق شده است تا دومین جایزه بزرگ خود را کسب کند و همچنین برای اولین‌بار در تاریخ 59 ساله این مسابقه عکاسی، دوبار برنده جایزه اصلی آن شود.

بالستا برای مسابقه امسال تصویر بالا را ارسال کرده است که یک خرچنگ نعل‌اسبی سه‌خاردار (Tachypleus tridentatus) را همراه با سه ماهی شاه‌گیش نشان می‌دهد. تصویر او نگاهی نادر و صریح به زندگی اسرارآمیز یکی از شگفت‌انگیزترین حیوانات طبیعت ارائه کند. بالستا با ارسال این عکس موفق شده است که برای دومین‌بار جایزه اصلی «عکاس حیات وحش سال» را کسب کند. او سال 2021 نیز با عکسی از دو هامور استتاری موفق‌ شده بود تا این عنوان را کسب کند.

خرچنگ نعل‌اسبی بیش از 300 میلیون سال است که روی زمین زندگی می‌کند، اما تعداد آن‌ها به‌دلیل تغییرات محیطی، صید بی‌رویه و ارزش بسیار زیاد آن‌ها برای پزشکی به‌شدت درحال کاهش است. خون منحصر‌به‌فرد این خانواده از خرچنگ‌ها حاوی پروتئین LAL است که شرکت‌های داروسازی از آن برای آزمایش محصولات خود استفاده می‌کنند.

قارچ‌ها ازجمله موجوداتی هستند که در سال‌های گذشته موردتوجه مسابقات عکاسی قرار گرفته‌اند و در مسابقه عکاسی امسال نیز عکسی از آن‌ها در دسته گیاهان و قارچ‌ها جایزه اصلی را به خود اختصاص داده است. «آگوراستوس پاپاتسانیس»، عکاس یونانی، عکس بالا را از یک قارچ چتر جنگی در زیر باران گرفته که درحال آزادسازی هاگ‌های خود است.

در ادامه می‌توانید برندگان بیشتری از مسابقه عکاسی «عکاس حیات‌وحش سال» 2023 را مشاهده کنید:

برنده دسته عکاسان 11 تا 14 ساله
برنده دسته عکاسان 15 تا 17 ساله
برنده دسته هنر طبیعی
برنده دسته رفتار بی‌مهرگان
برنده دسته رفتار دوزیستان
برنده جایزه دسته اقیانوس
برنده دسته رفتار پستانداران
برنده جایزه رفتار پرندگان
برنده جایزه عکاس جوان
برنده دسته موجودات زیرآب
برنده دسته حیوانات در محیط‌زیست خود
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی