دسترسی کاربران ایرانی به سرویسهای تحریمی مختل شد [بروزرسانی: مشکل حل شد]
مشخص نیست این اختلال مقطعی است یا دسترسی بدون VPN به صورت دائمی متوقف شده.
دسترسی کاربران ایرانی به برخی سرویسهای تحریمی از جمله ChatGPT،Grok و Spotify که در هفتههای اخیر بدون نیاز به فیلترشکن امکانپذیر شده بود، از دقایقی پیش با اختلال مواجه شده است.
این سرویسها طی هفتههای اخیر برای بخشی از کاربران بدون نیاز به فیلترشکن در دسترس قرار گرفته بودند؛ اتفاقی که بحثهای مختلفی را درباره نحوه مدیریت ترافیک اینترنت و سیاستهای دسترسی به سرویسهای خارجی به وجود آورد.
بررسیهای دیجیاتو نشان میدهد از ساعتی پیش کاربران برای استفاده از این سرویسها دوباره به VPN نیاز دارند. معلوم نیست مشکل پیش آمده یک اختلال مقطعی است یا دسترسی به طور کامل متوقف شده.
کارشناسان چندی پیش به دیجیاتو گفته بودند هرچند ممکن است نیت این اقدام خیر باشد، اما هدایت ترافیک کاربران بدون اطلاع و رضایت آنها میتواند تبعاتی به همراه داشته باشد. به گفته این کارشناسان، چنین رویکردی در عمل به گسترش سیاست «وایتلیست» منجر میشود و حتی ممکن است در برخی موارد، ریسک مسدود شدن حساب کاربری افراد را افزایش دهد.
دیجیاتو همچنین این موضوع را از شرکت ارتباطات زیرساخت پیگیری کرده بود. با این حال، پاسخ مدیرعامل زیرساخت این بود که تغییری در سیاستها رخ نداده است و توضیح شفافی درباره نحوه دسترسی کاربران به این سرویسها به ما ارائه نشد.
آیا شما هم در دسترسی بدون فیلترشکن به چت جیپیتی و اسپاتیفای با مشکل روبه رو هستید؟
بروزرسانی - 12:22
بررسیهای دیجیاتو نشان میدهد این اختلال رفع شده و دوباره این پلتفرمها در دسترس قرار گرفتهاند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
یعنی چی ؟ آقا مگه برا شما جی پی تی بدون فیلتر بالا میومد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟رو خط ایرانسل من همچین چیزی دیده نشده تازه . pixverse هم کپچاش لود نمیشه و پدرمونو دراورده
خسته نباشی آقا مجتبی. ChatGPT هنوزم روی همراه اول کار نمیکنه.
درست شد؛ سپاس از پیگیری. فقط اگه امکانش هست یه قابلیتی اضافه کنید که هر خبر جدیدی اومد، تو پروفایلمون اعلانش بیاد.
قربانت. چشم
درست شد
مخابرات استان اردبیل adsl کامل قطع شده فقط سایت های داخلی میاد باز :)
نه برا من همراه اول gpt نمی کنه
همین الان ایپیمو زد گف لود نمیشه هیچکدومم نمیان دیگه
اینترنت منم الان چیزی رو بالا نمیاره و وی پی ان ها هم کار نمیکنن.
امیدوارم دوباره نزده باشن قطع کرده باشن.
حدودا 1 ساعته که ویپیان هام از کار افتاده و هر چند دقیقه یه بار علامت ! میاد رو وای فای. یعنی به خاطر همین اتفاقات به این مشکل خوردم؟ (کامنتم اسپم حساب میشه ولی خب...)