ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
فناوری ایران

نرخ ارز مبنا و تعرفه واردات موبایل ابلاغ شد

نرخ ارز مبنا هر یورو معادل ۱۵۵ هزار و ۱۹۶ تومان تعیین شده است.

ایمان بیک
نوشته شده توسط ایمان بیک تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۵ | ۱۴:۲۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

مدیر کل دفتر واردات گمرک ایران، نرخ ارز مبنای محاسبه حقوق گمرکی و همچنین، تعرفه گمرکی و سود بازرگانی واردات گوشی تلفن همراه را ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا، «محمد علی بهپوری»، مدیر کل دفتر واردات گمرک ایران، در بخشنامه‌ای، نرخ ارز مبنای محاسبه شده حقوق گمرکی، حقوق ورودی گوشی تلفن همراه و سود بازرگانی آن را به گمرک‌های اجرایی ابلاغ کرد.

بر اساس این بخشنامه، نرخ واحد مالیات بر ارزش افزوده یک درصد نرخ مندرج در ماده ۷ قانون مالیات ارزش افزوده که ۹ درصد است، اضافه می‌شود.

در این بخشنامه، نرخ ارز مبنای محاسبه ارزش گمرکی گوشی تلفن همراه، معادل متوسط نرخ ارز بهمن ۱۴۰۴ در مرکز مبادله و هر یورو معادل ۱۵۵ هزار و ۱۹۶ تومان تعیین شده است.

واردات گوشی تلفن همراه بر اساس این بخشنامه، مشمول دریافتی‌های زیر خواهد شد:

  • ۱۲ در هزار ارزش گمرکی
  • یک درصد عوارض هلال احمر
  • نیم در هزار عوارض پسماند

بر اساس این بخشنامه، نرخ حقوق گمرکی واردات گوشی تلفن همراه از ۶۰۰ تا ۹۰۰ یورویی، ۱۵ درصد تعیین شده است.

واردات تلفن همراه از رویه مسافری نیز مشمول آیین‌نامه اجرایی قانون گمرکی خواهد بود.

واردات گوشی تلفن همراه از منطقه‌های آزاد تجاری صنعتی نیز مشمول این بخشنامه خواهد شد.

بر اساس ابلاغ گمرک ایران، گوشی‌های تلفن همراه وارده در رویه‌های گمرکی، مانند تجاری، مسافری و پست، مشمول این حقوق گمرکی است.

واردات تلفن گوشی همراه کمتر از ۱۵۰ یورو، مشمول ۴ درصد حقوق گمرکی و ۶ درصد سود بازرگانی می‌شود

واردات گوشی تلفن همراه ۱۵۰ تا ۶۰۰ یورو، مشمول ۴ درصد حقوق گمرکی و ۶ درصد سود بازرگانی است.

همچنین برای گوشی‌های با ارزش ۶۰۰ تا ۹۰۰ یورو، ۱۵ درصد حقوق گمرکی و ۶ درصد سود بازرگانی در نظر گرفته شده است.

ایمان بیک
ایمان بیک

متولد ۱۳۵۰، تحصیل‌کرده مهندسی نرم‌افزار و کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی. از سال ۱۳۷۶ روزنامه‌نگارم و راه‌اندازی نخستین صفحه فناوری اطلاعات در روزنامه‌های ایران، سردبیری نخستین هفته‌نامه و نخستین روزنامه فناوری اطلاعات ایران جزو سوابق من است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • enemy666
    enemy666 | 4 هفته قبل

    یک درصد عوارض هلال احمر?
    حال هلال‌احمر دقیقاً چه خدمتی میکنه ؟ که باید یک درصد از قیمت گوشی بهش پول داده شه ؟

  • BlueGuy
    BlueGuy | 4 هفته قبل

    یادتونه که کوروش می‌گفت مگه گوشی های هوشمند رو از دست مردم بگیرن که مردم نتونن کلا به اینترنت دسترسی داشته باشن؟ الان تعرفه ها رو بردن بالا که قیمت زیاد بشه که مردم نتونن گوشی هوشمند بخرن و فقط برای پولدارا باشه 😂😂😂

  • MOHSEN_IR
    MOHSEN_IR | 4 هفته قبل

    کاش جای این تصویر، عکس کیوون برره رو میذاشتید که درخواست پول زور می‌کرد، اینم باهاش فرقی نداره.

  • Ghoreishi
    Ghoreishi | 4 هفته قبل

    خب چراا؟؟
    کاش نماینده ی مجلس به جای اظهار نظر راجع به اینترنت بیاد و به من بگه چرااااا؟؟

  • bleiizy
    bleiizy | 4 هفته قبل

    تو این مملکت هیچی دستوری درست نمیشه. حتی با همه این هزینه هایی که دولت داره میکشه رو یه گوشی بازم ایفون ۱۷ پرو داره ۱۵۰ ملیون گرون تر فروخته میشه

  • Shttuer_Stock
    Shttuer_Stock | 4 هفته قبل

    ممنون از آقای ایمان بیک که اخبار رو پوشش می‌دن. ❤️

مطالب پیشنهادی