نرخ ارز مبنا و تعرفه واردات موبایل ابلاغ شد
نرخ ارز مبنا هر یورو معادل ۱۵۵ هزار و ۱۹۶ تومان تعیین شده است.
مدیر کل دفتر واردات گمرک ایران، نرخ ارز مبنای محاسبه حقوق گمرکی و همچنین، تعرفه گمرکی و سود بازرگانی واردات گوشی تلفن همراه را ابلاغ کرد.
به گزارش ایلنا، «محمد علی بهپوری»، مدیر کل دفتر واردات گمرک ایران، در بخشنامهای، نرخ ارز مبنای محاسبه شده حقوق گمرکی، حقوق ورودی گوشی تلفن همراه و سود بازرگانی آن را به گمرکهای اجرایی ابلاغ کرد.
بر اساس این بخشنامه، نرخ واحد مالیات بر ارزش افزوده یک درصد نرخ مندرج در ماده ۷ قانون مالیات ارزش افزوده که ۹ درصد است، اضافه میشود.
در این بخشنامه، نرخ ارز مبنای محاسبه ارزش گمرکی گوشی تلفن همراه، معادل متوسط نرخ ارز بهمن ۱۴۰۴ در مرکز مبادله و هر یورو معادل ۱۵۵ هزار و ۱۹۶ تومان تعیین شده است.
واردات گوشی تلفن همراه بر اساس این بخشنامه، مشمول دریافتیهای زیر خواهد شد:
- ۱۲ در هزار ارزش گمرکی
- یک درصد عوارض هلال احمر
- نیم در هزار عوارض پسماند
بر اساس این بخشنامه، نرخ حقوق گمرکی واردات گوشی تلفن همراه از ۶۰۰ تا ۹۰۰ یورویی، ۱۵ درصد تعیین شده است.
واردات تلفن همراه از رویه مسافری نیز مشمول آییننامه اجرایی قانون گمرکی خواهد بود.
واردات گوشی تلفن همراه از منطقههای آزاد تجاری صنعتی نیز مشمول این بخشنامه خواهد شد.
بر اساس ابلاغ گمرک ایران، گوشیهای تلفن همراه وارده در رویههای گمرکی، مانند تجاری، مسافری و پست، مشمول این حقوق گمرکی است.
واردات تلفن گوشی همراه کمتر از ۱۵۰ یورو، مشمول ۴ درصد حقوق گمرکی و ۶ درصد سود بازرگانی میشود
واردات گوشی تلفن همراه ۱۵۰ تا ۶۰۰ یورو، مشمول ۴ درصد حقوق گمرکی و ۶ درصد سود بازرگانی است.
همچنین برای گوشیهای با ارزش ۶۰۰ تا ۹۰۰ یورو، ۱۵ درصد حقوق گمرکی و ۶ درصد سود بازرگانی در نظر گرفته شده است.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
یک درصد عوارض هلال احمر?
حال هلالاحمر دقیقاً چه خدمتی میکنه ؟ که باید یک درصد از قیمت گوشی بهش پول داده شه ؟
یادتونه که کوروش میگفت مگه گوشی های هوشمند رو از دست مردم بگیرن که مردم نتونن کلا به اینترنت دسترسی داشته باشن؟ الان تعرفه ها رو بردن بالا که قیمت زیاد بشه که مردم نتونن گوشی هوشمند بخرن و فقط برای پولدارا باشه 😂😂😂
کاش جای این تصویر، عکس کیوون برره رو میذاشتید که درخواست پول زور میکرد، اینم باهاش فرقی نداره.
خب چراا؟؟
کاش نماینده ی مجلس به جای اظهار نظر راجع به اینترنت بیاد و به من بگه چرااااا؟؟
تو این مملکت هیچی دستوری درست نمیشه. حتی با همه این هزینه هایی که دولت داره میکشه رو یه گوشی بازم ایفون ۱۷ پرو داره ۱۵۰ ملیون گرون تر فروخته میشه
ممنون از آقای ایمان بیک که اخبار رو پوشش میدن. ❤️