ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نگاهى کوتاه به امکانات رفاهى و مشخصات ایمنى چری آریزو 6

شرکت چری نخستین بار در سال 1995 تاسیس و در سال 1997 به طور رسمی ثبت گردید. برند چری اولین محصول خود را در سال 1999 میلادی به بازار داخلی چین عرضه کرد و از ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۳۰ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شرکت چری نخستین بار در سال 1995 تاسیس و در سال 1997 به طور رسمی ثبت گردید. برند چری اولین محصول خود را در سال 1999 میلادی به بازار داخلی چین عرضه کرد و از آن زمان تاکنون، همواره در حال پیشرفت است و هم اکنون دارای نمایندگی‌های فراوانی در بیش از 30 کشور جهان است که یکی از این آن ها، کشور خوش نقشمان است.
آریزو 6 محصول لوکس چری است که از زبان جدید طراحی روز استفاده کرده است، این سدان لوکس رویکردی جدید چری را برای ورود به بازارهای جهانی و رقابت با بزرگان نشان میدهد.
برای این محصول آپشن ها و امکانات ایمنی گسترده ایی در نظر گرفته شده است تا در کنار طراحی زیبا و پلت فرم توسعه یافته خود رقابت با بزرگان را آغاز نماید.

آریزو 6

اما باید دید به لحاظ امکانات رفاهی و ایمنی این سدان زیبا چه برای عرضه دارد؟

با ورود به داخل کابین با صندلی های لوکس  و خوش دوخت به سبک باوقار کلاسیک روبرو میشوید که به لحاظ ارگونومی، آسایش و راحتی فراوان را برای سرنشینان به همراه دارد، این صندلی ها توسط شرکت معتبر LEAR تولید میگردد، همان شرکتی که برای شرکت لوکس ساز بریتاننیائی جاگوار-لندرور صندلی میسازد تامین صندلی های این خودرو را نیز بر عهده دارد.
از سوی دیگر داشبورد خودرو ، مجهز به یک مانیتوری 9 اینچی لمسی و مدرن است،کولر این خودرو از نوع دوال و اتومات است. این خودروی دارای سیستم EPS یا همان فرمان برقی است که راحتی و امنیت بهتر را در رانندگی به وجود می آورد.
باز و بست شدن آینه های جانبی به صورت برقی صورت می پذیرد که میتواند سهولت در هنگام عبور از مسیرهای تنگ را همراه داشته باشد،
دوربین 360 درجه که تمام زوایای اطراف را نشان میدهد، هم به لحاظ ایمنی و هم راحتی بسیار موثر است، سهولت رانندگی و امنیت را در بر دارد.
آریزو 6 دارای سیستم اتوهلد و ترمز الکتریکی است که کارایی بسیار خوبی را داشته و در نهایت 6 عدد ایربگ (جلو + جانبی و پرده ایی) امنیت این سدان را در تصادفات تامین میکنند.
به لحاظ سیستم های کمکی نیز سیستم ESP در کنار TCS+BA+HHC امنیت و پایداری خوبی را برای این سدان زیبا دارد.

در خصوص بخش فنی این خودرو باید اشاره کنیم که از نظر فنی چری آریزو 6 با خودروی کراس اوور چری تیگو 7 یکسان است و از همان موتور 1/5 لیتری توربو بهره مند است که می تواند 147 اسب بخار قدرت و حدود 200 نیوتن متر گشتاور تولید کند. انتقال نیرو در این خودرو اما با یک گیربکس ضریب متغیر CVT انجام می شود. مهندسان این کمپانی چینی می گویند که سیستم انتقال قدرت آریزو 6 بروزتر از آریزو 5 است و در حالت تیپ ترونیک یا تعویض دنده ی مصنوعی، می تواند یک جعبه دنده ی اتوماتیک 9 سرعته باشد. ادعای چری این نکته را به ما می گوید که آریزو 6 می تواند شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را در 9.2 ثانیه ثبت کند.
فضای داخلی چری آریزو6 ، سبکی اروپایی
یک نکته جالب در این خودرو وجود دارد و آن این است که جلو داشبورد این خودرو، مشابه آئودی ای 6 نسل جدید به عنوان یک سدان لوکس آلمانی است.
آئودی از شرکت های پیشرو صنعت خودروسازی اروپا و جهان است که در سالهای اخیر با طراحی و مهندسی نوگرایانه خود سبک و سیاقی ابداعی را در بازار خودرو ایجاد نموده است.
چینی ها و شرکت چری با انجام سرمایه گذاری کلان در بخش طراحی به شدت در حال کم کردن فاصله خود با بزرگان این صنعت هستند، استفاده از طراحان بنام اروپایی این سبک نگرش جدید را به خوبی نمایان میسازد.

طراحی ساده و اما در عین حال مدرن آریزو 6 که همه ادوات آن به صورت لمسی بوده و حالت مناسب ارگونومیک را برای سرنشینان فراهم آورده ، کاملا از فرهنگ طراحی و مهندسی به روز اروپایی که در محصولاتی چون آئودی استفاده شده است نشات گرفته و نشان از پختگی طراحی کابین دارد که نوید دهنده فضایی گرم، راحت و دوست داشتنی است.
این خودرو همانند دیگر خودروهای ساخت چری از زبان طراحی مشترک استفاده می کند و شباهت هایى به آریزو 5 دارد. پیرامون طراحی ظاهری چری آریزو 6 باید گفت که طراحان این شرکت با ایجاد یک نوآوری جدید در زبان طراحی خود، چهره‌ ای بسیار زیبا را به واسطه وجود چراغ‌ هایی کشیده و اسپرت به همراه نوارهای روشنایی درون آن‌ها، وجود خط کرومی که از میان دو چراغ جلویی به آرم این شرکت در قسمت مرکزی جلو پنجره وصل می‌ شود، طراحی تحسین برانگیز چراغ های مه شکن درون سپر جلو که به عنوان پروژکتور نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرند و طرح شبکه‌ ای ایجاد شده بر روی جلو پنجره در نمای ابتدایی، به این خودرو بخشیده ‌اند.

خودروی چری آریزو 6 به زودی در بازار کشورمان توسط شرکت مدیران خودرو  عرضه خواهد شد و شرکت مدیران خودرو در طول چند ماه گذشته، کارشو و تست درایوهای گوناگونی را برای این خودرو تدارک دیده و هم اکنون نیز در حال اجرا است نکته جالب این است که اکثر مشتریان ایرانی، در ارزیابی های صورت گرفته، فضای داخلی و خارجی این خودرو را مشابه خودروهای روز اروپایی دانسته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • m rb
    m rb | ۱ بهمن ۱۳۹۷

    حیف زه بغل نداره

  • eimanarenji
    eimanarenji | ۳۰ دی ۱۳۹۷

    و ما همچنان ۴۰۵ و پراید تولید میکنیم

مطالب پیشنهادی