ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

معرفی چند خودروی چینی با معیار مصرف پایین بنزین

از زمان ورود خودروهای چینی به ایران تحول زیادی در بازار خرید و فروش خودرو اتفاق افتاده است. به گونه‌ای که خریداران برای خرید یک ماشین صفر با امکانات به روز بیشتر به سراغ ماشین‌های ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

از زمان ورود خودروهای چینی به ایران تحول زیادی در بازار خرید و فروش خودرو اتفاق افتاده است. به گونه‌ای که خریداران برای خرید یک ماشین صفر با امکانات به روز بیشتر به سراغ ماشین‌های چینی می‌روند و در میان چند اولویت اول برای خرید همیشه خواهیم دید که خودروهای چینی در صدر قرار دارند. بدیهی است که در این شرایط افرادی که به دنبال خودروهای شهری و کم مصرف با قیمت مناسب هستند در میان گزینه‌های چینی خودروها به دنبال یک انتخاب خوب باشند. زیرا هرچند خودروهای چینی کیفیت خودروهای ژاپنی و کره‌ای را ندارد. اما با وجود قیمت‌های سرسام آور برندهایی مانند نیسان و کیا، برندهایی مانند برلیانس، بسترن، هن تنگ و لیفان با قیمت مناسب‌تر و آپشن های تقریباً به روز جایگزین این برندهای مشهور خارجی شوند.

اگر شما نیز به دنبال یک خودروی چینی کم مصرف هستید که با آن در مسیر های پر ترافیک و پر پیچ و خم شهری تردد کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا کم مصرف ترین خودرو های چینی که استهلاک پایینی نیز دارند را بررسی کنیم.

برلیانس h320

برلیانس در میان خودروهای چینی موجود در بازار ایران از محبوبیت بسیاری برخوردار است. به همین دلیل خرید و فروش برلیانس نیز در بازار خودروهای چینی موجود در ایران سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده است. در میان مدل‌های مختلف برلیانس که با آن‌ها آشنا هستید، برلیانس h320 از مصرف سوخت پایین‌تری برخوردار است. این هاچ بک شهری کوچک در پیچ‌ها نیز عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد و به راحتی قابل کنترل است. به همین دلیل در میان مدل‌های برلیانس، خرید و فروش برلیانس h320 سهم بیشتری دارد. این خودرو با دو موتور 1.5 و 1.65 لیتری به بازار عرضه می‌شود. مصرف بنزین در مسیرهای شهری برای مدل 1.5 لیتری آن حدود 7.1 و برای مدل 1.65 لیتری آن 8 لیتر در هر صد کیلومتر ثبت شده است.

بسترن b30

بسترن نیز یکی از سدان های پرفروش شهری در میان خودروهای چینی محسوب می‌شود. دلیل آن نیز کم مصرف بودن و تجربه رانندگی خوب آن است. بسترن b30 با موتور 1.6 لیتری و گیربکس اتوماتیک 6 سرعته در ایران موجود است. این موتور قابلیت تولید 107 اسب بخار را دارد. با این توان موتور مصرف بنزین این خودرو در مسیرهای شهری 6 تا 7 لیتر در مسیرهای پر ترافیک گزارش شده است. برای یک سدان شهری با این مشخصات فنی این میزان مصرف بنزین به نظر معقول می‌آید و می‌توان آن را به عنوان یکی از گزینه‌های خرید خودرو کم مصرف تلقی کرد.

لیفان 520

سدان های لیفان مخصوصاً مدل‌های قدیمی‌تر آن شامل لیفان 520 و لیفان 620 از مصرف سوخت پایین‌تری برخوردارند. دلیل این کم مصرف بودن نیز دنده دستی آن‌هاست. رقابت بین لیفان 520 و لیفان 620 در مصرف سوخت تنگاتنگ است. اما در نهایت لیفان 520 با 0.2 مصرف بنزین کمتر برنده این رقابت است. لیفان 520 در بازار ایران با موتور 1.58 لیتری و گیبرکس 5 سرعته دستی موجود است. توان موتور در این ماشین نیز به 115 اسب بخار می‌رسد. این موضوع نشان می‌دهد موتور و گیربکس در این ماشین هماهنگی بسیار خوبی پیدا کرده‌اند. مصرف سوخت لیفان 520 دنده دستی 6.4 اعلام شده است که البته در مسیرهای شهری و پر ترافیک این میزان تا 6.8 نیز متغیر است. بنابراین به عنوان یک سدان دنده‌ای خرید لیفان 520 می‌تواند یک گزینه خوب محسوب شود.

هن تنگ x5

اگر قصد خرید یک کراس آور شهری داشته باشید که مصرف و استهلاک کمی نیز داشته باشد، خرید هن تنگ x5 گزینه مناسبی است. اکثر خودروهای کراس آور و یا شاسی بلند چینی در بازار ایران مصرف بسیار بالایی دارند زیرا اکثر آن‌ها 2 دیفرانسیل هستند و بیشتر به برای مسیرهای بین جاده‌ای طراحی شده‌اند. اما شرکت هن تنگ با طراحی این کراس آور فانتزی شهری که به صورت دیفرانسیل جلو نیز در بازار موجود است، در میان کراس آور های شهری کم مصرف، خودی نشان داده است. موتور 1.5 لیتری این خودرو و نیز گیربکس CVT اتوماتیک آن نشان می‌دهند که مصرف سوخت 7.7 لیتری برای این امکانات به نظر به صرفه و منطقی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Abolfazl Mandi
    Abolfazl Mandi | ۱ بهمن ۱۳۹۷

    هن تنگ ؟ ?
    هن گشادم داریم مگه
    هیچ جای دنیا این آشغالارو سوار نمیشن
    به لطف عن قلاب داریم به کجا میرسیمو نمیدونم ...

مطالب پیشنهادی