ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کوادکوپتر
رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید کوادکوپتر

اگر قصد خرید کوادکوپتر دارید و بدلیل تنوع و گستردگی محصولات، انتخاب آن برای شما مشکل شده است، این مقاله به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی در انتخاب مناسب‌ترین کواد کوپتر تصمیم خود ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر قصد خرید کوادکوپتر دارید و بدلیل تنوع و گستردگی محصولات، انتخاب آن برای شما مشکل شده است، این مقاله به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی در انتخاب مناسب‌ترین کواد کوپتر تصمیم خود را نهایی کنید. اما به طور کلی موضوعی که خیلی اهمیت دارد این است که از فروشگاهی خرید کنیم که تامین قطعات یدکی و تعمیرات را بصورت کامل داشته باشد؛ زیرا وسایل پروازی بشدت در معرض اتفاقات و اشتباهات ناخواسته هستند و قطعا موجود بودن لوازم یدکی و تعمیرات تخصصی جزو موارد اصلی در انتخاب فروشگاه است و باعث می‌شود که مالتی‌روتور ما یک بار مصرف نباشد.

تمامی موارد مورد بحث خرید کوادکوپتر بصورت الگوریتمی هدفمند در این مطلب آورده شده است. با مطالعه کامل این مطلب، شاهد ریتم پیشرو و نتیجه‌گرای این مقاله خواهید بود و با پرش از هر بند، امکان نقص برداشت و نتیجه‌گیری ناقص وجود خواهد داشت.

خرید کوادکوپتر

اول از همه چیز باید بدانیم که در خرید هلی شات دانستن دو مورد زیر اولین اولویت است.

  1. نوع استفاده شما چیست ؟ اول باید خودتان جواب این سوال را پیدا کنید که برای چه کاری می‌خواهید کوادکوپتر بخرید. آیا یک مستندساز سینمایی هستید یا یک کاربر معمولی؟ آیا می‌خواهید برای کارهای صنعتی تصویربرداری کنید با می‌خواهید با خانواده به طبیعت بروید و فیلم و عکس یادگاری بگیرید.
  2. محدوده بودجه شما چقدر است ؟ این خیلی مهم است که شما چقدر بودجه در نظر گرفتید که یک کوادکوپتر خریداری کنید. اگر برای سفرهای دوستانه و خانوادگی نیاز به کوادکوپتر دارید، می‌توانید با هزینه‌ای بین 3 تا 7 میلیون تومان یک Drone عالی با کیفیت تصویر بسیار خوب و قابلیت ارسال تصویر داشته باشید.

در ادامه این مقاله در پاراگراف "کدام کوادکوپتر برای کجا ؟" تک تک این موارد توضیح داده شده است. با کارشناسان سایما استور همراه باشید تا به نتایج خوب و جمع‌بندی هدفمند در این مقاله برسیم.

قیمت کوادکوپتر ها در ایران

ابتدا باید مقیاس قیمتی کوادکوپترها که در ذهنتان هست را با هم یکسان کنیم و سپس به نتیجه واحد برسیم.

بعنوان مثال، بعضی هستند که می‌گویند: می‌خواهم یک کوادکوپتر بخرم که خیلی گران نباشد و از هفت میلیون تومان بیشتر نشود! از طرفی دسته‌ی دیگری از افراد می‌گویند: می‌خواهیم یک کوادکوپتر عالی و گران‌قیمت بخریم و از نظر قیمت هم مشکلی نداریم و حتی تا دو میلیون تومان هم می‌توانیم هزینه کنیم. می‌بینید ذهن این دو دسته چقدر تفاوت مقیاس قیمتی دارد؟

کوادکوپتر

بطور کلی کوادکوپترها کالاهای گران قیمتی هستند و قیمت آن‌ها خیلی متنوع است. اما اگر هدف خود از خرید آن را بدانید، براحتی می‌توانید با کمترین هزینه یک مالتی‌روتور مورد علاقه و کارا برای خود تهیه کنید. مثلا اگر می‌خواهید برای کودک یک Drone بخرید حدود 300 تا 800 هزار تومان و اگر برای مصارف خانوادگی، تفریحی و دوستانه بخواهید کوادکوپتر بخرید حدود 1.5 میلیون تا 7 میلیون تومان می‌تواند بازه هزینه شما باشد. اگر هم طبیعت‌گرد هستید می‌توانید از 7 میلیون تومان تا 25 میلیون تومان و همچنین اگر مستندساز هستید و کارهای فوق حرفه‌ای تصویربرداری انجام می‌دهید می‌توان با بودجه‌ی بالای 20 میلیون تومان هلی شات خود را خریداری کنید.

اما تمام این موارد وقتی به نتیجه درست می‌رسد که شما مشخصات دقیق دلخواهتان را بدانید و کوادروتور خود را انتخاب کنید. در ادامه کارشناسان سایما استور این موارد را توضیح خواهند داد.

کدام کوادکوپتر برای کجا ؟

نیازی نیست دانش کامل در زمینه مالتی‌روتورها و کوادکوپتر داشته باشید. فقط کافی است بدانید چی می‌خواهید. مثلا:

  • اگر در محیط بیرون و طبیعت می‌خواهید تصویربرداری کنید : حتما باید از کوادکوپتر GPS دار استفاده کنید. چرا؟ که باد پرنده رو با خودش نبرد و بتوانید با فشار دادن یک دکمه آن را برگردانید.
  • اگر فعالیت ورزشی می‌کنید : از پرنده‌ای استفاده کنید که سیستم تعقیب خودکار سوژه را داشته باشد که بتوانید کوادکوپتر را روی خودتان ست کنید و تصویربرداری را به خودش بسپارید.
  • کوادکوپتر مناسب دوربین گوپرو : اگر دوربین GoPro سری Hero دارید، می‌توانید برای آن یک Drone تهیه کنید اما باید به دو نکته توجه کنید: 1.دوربین گوپرو گران قیمت است، بنابراین پیشنهاد می‌شود برای آن از کوادکوپترهای GPS دار استفاده کنید تا مبادا دوربین و پرنده را گم کنید. 2.برای دوربین‌های ورزشی از کوادکوپتری استفاده نمایید که موتور براشلس داشته باشد تا براحتی در برابر وزن دوربین و شدت باد بتواند از خود مقاومت کافی را نشان دهید.
  • اگر محدودیت بودجه ندارید : حتما کوادکوپتر حرفه ای با موتور براشلس و مجهز به جی‌پی‌اس را بخرید. موتورهای براشلس پیشرفته‌ترین ساختار را در بین تمامی روتورهای موجود دارند و استهلاک آن‌ها بسیار پایین است.

اگر باز هم سوالاتی در این زمینه داشتید می‌توانید با تکنسین‌های سایما استور تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

کوادکوپتر دوربین دار (پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین‌ها)

در اینجا چند نمونه از پرفروش‌ترین هلی شات دوربین دار در جهان را معرفی خواهیم کرد. برخی از این مدل‌ها علاوه بر قیمت مناسب، دارای بازگشت خودکار و دقیق بوسیله GPS، ارسال تصویر همزمان، موتورهای براشلس و تعقیب سوژه بصورت خودکار و هوشمند می‌باشند.

  • MJX Bugs 3 PRO
  • MJX Bugs 5 W
  • WLtoys Q696-A
  • Ryze/DJI Tello
  • DJI Spark - fly more combo

کوادکوپتر ارزان

خرید کوادکوپتر ارزان معمولا برای افرادی که کیفیت تصویر برایشان خیلی اهمیت ندارد پیشنهاد می‌شود. این مالتی‌روتورها مناسب استفاده افراد مبتدی و همچنین تهیه کادو و هدیه توصیه می‌شوند. کوادکوپتر سایما و انواع مالتی‌روتورهای مبتدی بدون دوربین در این دسته طبقه بندی می‌شوند؛ برخی محصولات MJX و Syma مانند MJX X708 و Syma X5 جزو این دسته قرار می‌گیرند.

سایما استور ؛ نمایندگی فروش کوادکوپتر

متاسفانه در ایران هیچگونه نمایندگی رسمی فروش در هیچکدام از برندهای کوادکوپتر نداریم. این موضوع از طریق وبسایت کمپانی‌های سازنده و ایمیل آن‌ها کاملا قابل استعلام و پرس و جو هست. اما خوشبختانه فروشگاه سایما استور با تیم علمی-تخصصی و جمعی از فعالان حوزه رباتیک دانشگاهی که علاوه بر ارایه تمامی محصولات موجود و قابل فروش، تامین قطعات یدکی و تعمیرات تخصصی در حوزه کوادکوپتر و همچنین آموزش پرواز، رباتیک و الکترونیک را ارایه می‌دهد. همچنین در Syma Store هر آن چیزی که بعنوان خدمات پس از فروش و گارانتی محصول مطرح است ارایه می‌شود.

برخی کوادکوپترهای پیشنهادی به همراه تامین قطعات و خدمات
  • WLtoys Q696-A : یکی از بهترین انتخاب‌ها برای انجام کارهای خانوادگی و همچنین یک کوادکوپتر دارای گیمبال دومحوره برای داشتن تصویری بسیار نرم و صاف.
  • MJX Bugs 3 PRO : کوادکوپتر حرفه‌ای با دوربین ورزشی و مناسب دوربین‌های گوپرو، دارای بازگشت خودکار با GPS و ارسال تصویر همزمان و سیستم‌های هوشمند تعقیب سوژه، پلن پروازی و حرکت دایره‌ای. این پرنده قابلیت حمل گیمبال‌های حرفه‌ای و دوربین‌های ورزشی با کیفیت را نیز دارد و بعلت وجود مانت نصب گوپرو، طرفداران زیادی در سال ۲۰۱۹ پیدا کرده است.

کوادکوپتر

  • MJX Bugs 5 W : باگز ۵ دبلیو یک کوادکوپتر فول امکانات و دارای آپشن‌های متعدد مانند جی‌پی‌اس، دنبال کردن سوژه، حرکت دایره‌ای دور سوژه بصورت هوشمند، دوربین فول اچ‌دی 1080p، ارسال تصویر همزمان و قابلیت تغییر زاویه دوربین با ریموت کنترل برای تصویربرداری‌های حرفه‌ای است. ویژگی بارز آن قیمت بسیار مناسب است که توانسته خود را به یکی از محبوب‌ترین کوادکوپترهای جهان تبدیل نماید.

کوادکوپتر

  • Syma X25 PRO : کوادکوپتری سبک در سایز متوسط دارای آپشن‌های پروازی متعدد با موتورهای کورلس و قیمت پایین به نسبت قابلیت‌های زیادش.
  • DJI Tello : ارزان‌ترین کوادکوپتر DJI که محصول مشتریک دی‌جی‌آی و Ryze Robotic است. ویژگی آن دوربین با کیفیت و قابلیت حمل آسان و وزن سبک آن است.

کوادکوپتر

  • MJX Bugs 2 W : یک کوادکوپتر دوربین ثابت با کیفیت که تا قبل از باگز ۵ بسیار محبوب و فراگیر بود. هم اکنون نیز با درنظر گرفتن قیمت آن، طرفداران خاص خود را دارد.
  • Syma X8 PRO : پیشرفته‌ترین محصول سایما تا اوایل سال ۲۰۱۹ که تمامی قابلیت‌های سایما X25Pro را دارد بعلاوه اینکه موتورهای آن براش قدرتمند است و مقاوت بیشتری در باد از خود نشان می‌دهد. این محصول طرحی از هلی شات فانتوم محصول دی‌جی‌آی است.
  • MJX X708 : کوادکوپتر بدون دوربین، ارزان‌ترین و با کیفیت‌ترین کوادکوپتر موجود در رده مبتدی. کمپانی MJX/RC بطور کلی محصولات حرفه‌ای تولید می‌کند اما این مدل مناسب‌ترین انتخاب برای کودکان و آشنایی و ورود آن‌ها به دنیای پرواز است. قیمت مناسب و همچنین ضد ضربه بودن آن، خرید آن را توجیه می‌کند.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • soha47
    soha47 | ۲۶ بهمن ۱۳۹۷

    ممنون بابت مقاله که گذاشتید من خودم چند وقته دنبال خرید کوادکوپتر هستم و کلی اطلاعات کسب کردم اینجا محدود اشاره کرده به بعضی مدل ها موجود ولی من مدلهایی دیدم جا داشت اینجا اشاره می شد مثل Dobby شرکت زیروتک که فوق العاده اس چه قیمت و چه کیفیت 4k تصویربرداریش اینو چندتا شرکت بزرگ هست که میتونید از نزدیک ببینید مثل promak.ir یا dji-Tehran.com توی جردن مدل های مویک کمی قیمت بالا دارند ولی حتما ببینید اونا هم

  • ehsan moeini
    ehsan moeini | ۲۵ بهمن ۱۳۹۷

    خوب اینهمه نوشتین، چرا حدود قیمتیها رو نمینویسین؟ خوب مهمترین مسئله همینه دیگه

مطالب پیشنهادی