ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

آفرود چی بخریم؟ آفرودهای بازار خودروی ایران از 20 میلیون تا 2 میلیارد

عموماً لقب آفرود به ماشین‌هایی با ویژگی‌هایی مانند ارتفاع نسبتاً بالا، تایرهایی با آج درشت، سیستم تعلیق خشک و موتور قدرتمند تعلق می‌گیرد. خودروی آفرود یکی از انواع خودروهای پرطرفدار به‌خصوص در قشر جوان و ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

عموماً لقب آفرود به ماشین‌هایی با ویژگی‌هایی مانند ارتفاع نسبتاً بالا، تایرهایی با آج درشت، سیستم تعلیق خشک و موتور قدرتمند تعلق می‌گیرد. خودروی آفرود یکی از انواع خودروهای پرطرفدار به‌خصوص در قشر جوان و ماجراجوی کشور است که دلیل آن را می‌توان در سواری توأم با هیجان این خودروها،  و قدرتی در که در موتور آن‌ها وجود دارد جستجو کرد؛ به‌گونه‌ای که یکی از دغدغه‌های خودروسازی‌های بزرگ و کوچک در سراسر دنیا همواره فرآیند تولید و بهبود کیفیت خط تولید خودروهای اس یو وی و آفرود آن‌هاست تا به مشتریان خود اعتمادبه‌نفس حاصل از سواری این‌گونه خودروها را هدیه بدهند. کمپانی‌هایی مانند جیپ که بعضی از مردم حتی همه خودروهای شاسی‌بلند را به این اسم می‌شناسند، لندروور، تویوتا و نیسان از اولین تولیدکنندگان انبوه خودروهای آفرود هستند.

در ایران نیز خودروهای آفرود به محبوبیت زیادی دست پیداکرده‌اند و افراد زیادی قصد دارند با خرید یک خودرو قدرتمند هیجان این رشته نو پا را درک کنند. در این میان اولین سؤال این افراد است که چه خودرو آفرودی خریداری کنند؟ به همین دلیل ما فهرستی از خودروهای آفرود پرطرفدار ایران را برای شما تهیه‌کرده‌ایم و در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

جیپ شهباز
بازه قیمت خریدوفروش جیپ شهباز در سایت دیوار از ۱۵ تا ۴۰ میلیون تومان است. جیپ سی جی ۵ که در ایران به جیپ شهباز شناخته می‌شود. خودرویی چهارچرخ متحرک که در میان سال‌های ۱۹۵۰ (۱۳۳۰) تا ۱۹۸۶ (۱۳۶۸) در کشور آمریکا (شرکت کایزر مالک جیپ) و ۲۰ کشور دیگر ازجمله ایران که در ایران توسط پارس‌خودرو (نام این کمپانی قبل از انقلاب جنرال موتورز ایران و شرکت جیپ سازی ایران بوده است) مونتاژ می‌شد. این خودرو با موتورهای ۴ سیلندر و ۶ سیلندر قدرتمند خود توانایی عبور از ناهموارترین مسیرها را دارد و به دلیل قیمت مناسب و کارایی بالا به یک خودرو محبوب در ایران تبدیل‌شده است.

جیپ صحرا
خریدوفروش جیپ صحرا همانند شهباز در بازه قیمتی 15 تا 40 میلیون تومان انجام می‌پذیرد. این خودرو یکی دیگر از مدل‌های جیپ CJ اتاق ۵ است که در ایران طرفداران زیادی دارد. این خودرو به دلیل عملکرد قابل‌قبول و ظاهری جذاب در دهه 70 محبوبیت زیادی در ایران پیداکرده بود. موتور جیپ صحرا از شهباز ضعیف‌تر است بااین‌حال به دلیل عمر کمتر معمولاً شرایط بهتری از جیپ شهباز دارد.

جیپ آهو
این خودرو اولین شاسی‌بلند لوکس جهان است که در دهه 60 میلادی به بازار عرضه شد. در همان زمان خط تولید این خودرو در ایران نیز راه‌اندازی شده بود. جیپ آهوهای ایران موتورهای متفاوتی دارند ولی اکثراً 6 سیلندر و 8 سیلندر هستند که سبب عملکرد بی‌نظیر این خودرو شده‌اند. جیپ آهو برخلاف دو مدل قبلی دارای اتاق راحت‌تری است و در مسافت‌های طولانی خودرو بهتری محسوب می‌شود. بااین‌حال نگهداری از آن کمی سخت‌تر از دیگر مدل‌های جیپ است. قیمت خریدوفروش جیپ آهو در سایت دیوار از 20 میلیون تومان تا 50 میلیون تومان است.
پاژن
یک شاسی‌بلند دو دیفرانسیل ۵ دنده کپی ایرانی خودروی لاندرور دیفندر ساخت بریتانیاست که توسط خودروسازی مرتب ساخته می‌شود. مشخصه اصلی این ماشین شاید راحتی آن باشد که امکانات جانبی آن فراهم آورده است. بااین‌حال موتور خودرو در مقایسه با سایر رقبای آن عملکرد ضعیف‌تری دارد. در حال حاضر قیمت پاژن بین 20 تا 145 میلیون تومان است. دلیل تلورانس زیادی که در بازه خرید این خودرو مشاهده می‌شود مدل‌های جدیدتر این خودروست که در سال‌های اخیر توسط خودروسازی مرتب به بازار ایران اضافه شد.

نیسان پاترول
اسم نیسان نشان‌دهنده اصلیت ژاپنی این ماشین پرطرفدار است. نسل سوم این خودرو که در ایران مونتاژ و به موفقیت خوبی رسید، در دو مدل ۲ در و ۴ در با موتورهای ۴ و ۶ سیلندر با گیربکس و دیفرانسیل بسیار قوی و فرمان هیدرولیک به بازار عرضه‌شده بود. البته معایبی همچون پوسیدگی زودرس و مشکلات موتوری گاه و بی گاه آن را نیز نباید فراموش کرد. آگهی‌های فروش این خودرو در سایت دیوار نشانده دهنده آن است که قیمت خریدوفروش نیسان پاترول در محدوده ۲۰ تا ۶۰ میلیون تومان قرار می‌گیرد.

شاسی بلندهای تویوتا مانند پرادو، اف کروز و لندکروز

اگر قصد دارید هزینه بیشتری بپردازید و سواری راحت‌تری را نیز تجربه کنید خودروهای تویوتا مانند پرادو، اف کروز و لند کروز با موتورهای قدرتمند و شاسی‌های مناسب آفرود انتخاب خوبی خواهد بود. هر سه این خودرو قیمتی بالای 1 میلیارد تومان دارند. لندکروزر که برای رقابت با جیپ‌ها ساخته‌شده بود در حال حاضر قیمتی بیش از 2 میلیارد پیداکرده است.

هامر h2

این خودرو گران‌ترین آفرود ایران محسوب می‌شود که قیمت آن بیش از 2.5 میلیارد تومان است. این غول آمریکایی به‌گونه‌ای ساخته شده است که در هر مسیری با هر شرایطی به راه خود ادامه دهد. موتور دیزل قدرتمند این خودرو توانایی تولید حدود 400 اسب بخار نیروی خروجی را دارد. اگر از پس هزینه‌های نگهداری و قیمت هامر h2 برمی‌آیید یکی از بهترین انتخاب‌های شما این جنگجوی بزرگ خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • 0930Mohammad1378
    0930Mohammad1378 | ۱ اسفند ۱۳۹۷

    ماشین افرود ۲۰ میلیون تومان آخه مگه داریم....؟!
    البته اگه منظورتون ماشین مدل ۸۵ ب پایین باشه....

مطالب پیشنهادی