ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

دستگاه تصفیه آب خانگی چیست و چگونه کار می‌کند

زندگی در شهرهای صنعتی، بدن و سلامت انسان را در معرض بیماری های گوناگون قرار می‌دهد. آب آشامیدنی نیز در سلامت بدن انسان کم اهمیت نیست و با توجه به آلودگی آب های زیر زمینی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

زندگی در شهرهای صنعتی، بدن و سلامت انسان را در معرض بیماری های گوناگون قرار می‌دهد. آب آشامیدنی نیز در سلامت بدن انسان کم اهمیت نیست و با توجه به آلودگی آب های زیر زمینی روز به روز از کیفیت آب شهری کاسته می‌شود. با این وجود مردم به سمت آب معدنی و انتخاب دستگاه تصفیه آب می‌روند و این امری بسیار درست است. همه روزه ضرورت استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی در زندگی انسان بیشتر به چشم می‌خورد اما این که آیا دستگاه تصفیه آب خوب است یا بد؟ و دستگاه تصفیه آب مفید است یا مضر؟ و حتی عملکرد این دستگاه ها نیز بسیار پر اهمیت هستند که به همه این مسائل میپردازیم.

عملکرد دستگاه تصفیه آب خانگی

عملکرد انواع دستگاه آب تصفیه کن کاملا میتواند تاثیر مستقیم بر روی کیفیت آب آشامیدنی تصفیه شده بگذارد. دستگاه های تصفیه آب زیر سینکی پیچیده ترین و جدیدترین مدل تصفیه آب در ایران و جهان هستند که میتوان روی این دستگاه ها برای افزایش کیفیت آب آشامیدنی حساب باز نمود اما این دستگاه ها نیز روش های متفاوتی برای تصفیه و پاکسازی آب دارند. روش الترافیلتراسیون و روش اسمز معکوس.

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی یو اف الترافیلتراسیون uf، بدون پمپ و مخزن بوده و تنها چند مرحله فیلتر تصفیه آب به صورت سری روی یک شاسی قرار گرفته اند. این دستگاه ها آب آشامیدنی را تصفیه نمی کنند و تنها توانایی حذف املاح درشت آب و کلر آب را دارند. املاح درشت آب عبارت اند از شن و ماسه و گل و لای و کلر آب نیز که باعث چروک شدن پوست و ریزش مو میشوند تصفیه خواهند شد. این دستگاه های ساده کیفیت آب را به بهترین سختی برای آشامیدن نمی رسانند پس گزینه مناسبی برای خرید دستگاه تصفیه آب نیستند.

دستگاه تصفیه آب خانگی RO نیز همانند دستگاه های یو اف، زیر سینکی بوده و اکثرا ساخت کشور تایوان هستند. این دستگاه ها دارای پمپ و مخزن بوده و یک فیلتر ممبران اسمز معکوس، قلب اصلی این آب شیرین کن های خانگی را تشکیل می‌دهند. طرز کار دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس به این صورت است که ابتدا تا ابعاد 0,0001 میکرون تمام املاح مضر آب آشامیدنی را حذف و تصفیه نموده و پس از آن املاح مفیدی که در طی مراحل تصفیه حذف شده اند را به آب آشامیدنی باز میگرداند. عملکرد این دستگاه‌ها به گونه‌ای روی اصول انجام می‌گردند که میتوانند سختی تی دی اس TDS آب آشامیدنی را کاملا به حد نرمال و استاندارد خود برسانند.

ترتیب قرار گرفتن انواع فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس هم از ترتیب زیر برای فیلتراسیون آب آشامیدنی استفاده می‌کند و عملکرد هر فیلتر به صورت زیر است:

فیلتر مرحله اول دستگاه تصفیه آب: مرحله اول دستگاه تصفیه یک فیلتر پلی پروپیلن PP الیافی دارد که املاح بزرگ تر از 5 میکرون را از آب شهری حذف میکند . این فیلتر عمر مفیدی برابر با 6 ماه دارد و پس از آن نیاز به تعویض فیلتر تصفیه آب خواهید داشت. معمولا این فیلتر با دو فیلتر مرحله دوم و سوم تعویض می‌گردند.

فیلتر مرحله دوم دستگاه تصفیه آب: فیلتر کربن گرانول اکتیو ، یک فیلتر کربن فعال است که با آزاد سازی یون های مثبت و منفی کلر را از آب آشامیدنی حذف می‌کند. این فیلتر نیز پس از شش ماه نیاز به سرویس و تعویض پیدا خواهد نمود.

فیلتر مرحله دوم دستگاه تصفیه آب: فیلتر کربن بلاک در واقع مکمل فیلتر شماره دو تصفیه آب است و مواد جانبی کلر همچون کلرامین را تصفیه می‌کند. این فیلتر ضمنا محافظ ممبران نیز بوده و از صدمه دیدن فیلتر اصلی دستگاه اسمز معکوس جلوگیری میکند.

فیلتر مرحله چهارم ممبران آمریکایی دستگاه تصفیه آب: ممبران اسمز معکوس یک فیلتر ریز بافت بوده که تمام املاح مضر آب آشامیدنی را به پساب فاضلاب هدایت میکند و تنها اجازه عبور مولکول آب را میدهد. این املاح تا ریز ترین ذرات یعنی تا ابعاد 0,0001 میکرون که با چشم دیده نمیشوند حذف میشوند. عمر مفید فیلتر ممبران، تقریبا یک سال و نیم تا دو سال بوده و پس از آن زمان تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی فرا میرسد.

فیلتر مرحله پنجم دستگاه تصفیه آب: فیلتر پست کربن خطی، خواص آب شیرین کن داشته و بو، طعم و رنگ آب را بهبود میبخشد و شیرین می کند. پست کربن میتواند تا یک سال عمر کند و زمان تعویض آن معمولا پس از گذشت یک سال از استفاده شما است.

فیلتر مرحله ششم دستگاه تصفیه آب: فیلتر مینرال معدنی ساز یکی از مهم ترین فیلتر های آب تصفیه کن در این دستگاه هاست . این فیلتر املاح مفیدی که در طی مراحل تصفیه ی آب آشامیدنی حذف شده بودند نظیر ، کلسیم ، منیزیم ، سدیم و بی کربنات را به آب تصفیه شده باز میگرداند تا سختی آب به میزان استاندارد برای سلامت بدن یعنی سختی زیر عدد 100 برسد .

بهترین مارک دستگاه تصفیه آب خانگی تایوانی بوده و میتوانید در صفحه https://www.tasfiyeasa.com/?p=2122، معرفی و راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی را مطالعه نمایید.

بهترین شرکت فروشگاه اینترنتی دستگاه تصفیه آب خانگی

شرکت تصفیه آسا، بزرگترین واردکننده و عرضه کننده انواع دستگاه تصفیه آب تایوانی و فیلتر تصفیه آب در ایران، اقدام به فروش ویژه دستگاه در تهران و کرج البرز با خدمات نصب و ارسال رایگان ، گارانتی بدون قید و شرط قطعات و همچنین اطلاع رسانی زمان تعویض فیلتر تصفیه آب می نماید. خدمات پس از فروش تصفیه آب شرکت تصفیه آسا مادام العمر بوده و شما عزیزان برای انتخاب دستگاه مناسب خود میتوانید به سایت شرکت تصفیه آسا مراجعه نموده یا با شماره های 02177167717 و 02177414306 تماس حاصل فرمایید تا از قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی تایوانی مطلع شده و از مشاوره کارشناسان فروش این شرکت بهره مند گردیده و دستگاه تصفیه آب مناسب محل زندگی خود را سفارش دهید .

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی