ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تویوتا سیلیکا
رپورتاژ آگهی

تویوتا سلیکا ؛ سرآغازی نو

در دهه 1970 خودروهای سلیکا حس تازه‌ای از آزادی را به ارمغان آوردند و مردم پی بردند که زمان کمتر برای کار کردن در یک جامعه مدرن به این معناست که آنها زمان بیشتری برای ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در دهه 1970 خودروهای سلیکا حس تازه‌ای از آزادی را به ارمغان آوردند و مردم پی بردند که زمان کمتر برای کار کردن در یک جامعه مدرن به این معناست که آنها زمان بیشتری برای فعالیت‎های اوقات فراغت دارند . تویوتا سلیکا خودرویی است که از سال 1970 تا 2006 میلادی تولید می‌شد. نام سلیکا برگرفته از کلمه لاتین coeliac  به معنای آسمانی می‌باشد. سلیکا در طول عمر خود توسط موتورهای چهار سیلندر مختلف تامین شده است. مهمترین تغییر در این ماشین در اگوست 1985 رخ داد، زمانی که طراحی رانندگی از چرخ‌های عقب به چرخ‌های جلو تغییر یافت.

معرفی تویوتا سلیکا

سبک طرح سلیکا تحت تاثیر همتایان آمریکایی خود در آن زمان قرار داشت. کیفیت و ثبات در تولید سلیکا به‎طور خاص مورد توجه سازندگان آن قرار گرفت و اولین ماشین ژاپنی شد که در تولید آن از مونتاژ رباتیک بهره بردند. هدف تویوتا از تولید سلیکا دست یافتن به یک فروش موفق جهانی بود. سلیکا یکی از اولین اتومبیل‎های ژاپنی بود که افراد با قد بالای 180 به‏راحتی در آن جابه‎جا می‌شوند.

برای بازار داخلی ژاپن، تویوتا سلیکا با طیف وسیعی از موتورهای تویوتا T-Series ساخته شد که از گنجایش 1.4 و1.6 لیتری برخوردار بود و قدرتی معادل 115 اسب بخار تولید می‌کرد.  تویوتا از موتور 1.9 لیتری Corona برای اتومبیل‎های تولیدی برای بازار آمریکا استفاده می‌کرد و اتومبیل‎های ساخته شده برای بازار اروپا از موتورهای 1.6 لیتری بهرمند بودند که بعدها در خط تولید این خودرو از موتورهای 2 و 2.2 لیتری هم بهره گرفته شد. توان تولیدی قدرت موتورهای 2 و 2.2 لیتری معادل 145 اسب بخار بود. اولویت تیم توسعه سلیکا راحتی و سادگی آن بود.

دلیل محبوبیت و جذابیت سلیکا در چه بود؟

تویوتا سلیکا کوپه‌ای دوستداشتنی است که در زمانی پا به حیات گذاشت که رقبای بسیار سرسخت و کار کشته‌ای مانند موستانگ آمریکایی و کوپه‌‎های انگلیسی و ایتالیایی در بازار خود نمایی می‌کردند. اما این خودروی زیبا با طراحی ساده و گیرای خودش و به دلیل مصرف پایین سوخت در آن زمان که در اوج دوران بحران سوخت وشکل گیری مسائل محیط زیستی بود پا به میدان گذاشت. سلیکا علاوه‌بر مصرف بهینه و طراحی زیبا دارای مزیت‌‎های مهم دیگری از جمله قیمت به‎صرفه و در دسترس بودن برای اقشار متوسط جامعه بود. خصوصیت خاص دیگر این ماشین اسپرت کیفیت و دوام قطعات به کار رفته در آن بود.

تویوتا سیلیکا

سلیکا در ایران

خودروسازان ژاپنی همیشه و در همه کشورهای جهان از احترام  و شهرت بالایی برخوردار بوده و هستند. دلیل این احترام از آنجایی می‎‌آید که خودروهای ساخت شرکت‎های خودروسازی ژاپنی دارای خصوصیات خاصی از جمله قدرت، ایمنی و کیفیت قطعات و تجهیزات به کار رفته در ساخت آنها هستند.

تویوتا از سال 1352 و از طریق نمایندگی ایرتویا جای خود را در بازار ایران باز کرد. سلیکا اولین خودروی وارداتی ایرتویا به ایران بود که در سال 1353 تعداد چهار دستگاه آن را وارد کردند و این روند و حضور تویوتا در بازار ایران همچنان تداوم دارد و آمار حاکی از آن است که نزدیک به 16 درصد بازار خودروهای وارداتی کشور را در دست دارد.

خرید و فروش سلیکا

سلیکا یکی از محبوب‎ترین خودروهای کلاسیک و اسپرت آن زمان ایران و دوست‎داشتنی‎ترین ماشین ژاپنی است که با رنگ و لعاب و طراحی که الهام گرفته از کوپه‎های آمریکایی بود که خود را در دل هر کسی جا می‎کرد. با یک آمارگیری ساده می‎توان فهمید که جوانان قشر اصلی و عمده خریدار این خودرو بودند .حتی در بازار امروزه هم جوانان میل و رغبت زیادی به خرید این ماشین با کیفیت ، نوستالژی و بادوام دارند.

اما اکنون تعداد معدودی از سلیکاها در بازار ایران وجود دارند. خرید و فروش تویوتا سلیکا بیشتر به خاطر نوستالژی بودن آن است اما می توان چند نمونه از آن را در زمین مسابقات ماشین یافت. صاحبان سلیکا که از آن به عنوان ماشین مسابقه‎ای بهره می برند با تغیرات کوچکی در موتور و پیشران این خودرو ایجاد کرده‎اند از کیفیت این کوپه زیبا بسیار راضی و خشنود به نظر می‎رسند.

تویوتا سیلیکا

هر چند که نمی توان بر این خودروی زیبا و نوستالژی که یکی از موفق‎ترین و پر‎فروش‎ترین خودروهای تاریخ صنعت خودروسازی استگف قیمت گذاشت اما قیمت تویوتا سلیکا در نمونه‎ای سالم از آن ، که به صورت بسیار محدود در بازار موجود است حدودا بین 80 تا 120 میلیون تومان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی