ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

روستاهای زیبایی که نامشان را کمتر شنیده‌اید

در کشور عزیزمان ایران روستاهای بسیار زیادی وجود دارند که به دلیل جاذبه‌های طبیعی و یا جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی که دارند، به مکان‌های توریستی تبدیل شده‌اند. روستاهایی مثل کندوان، ابیانه یا فیلبند سالانه گردشگران ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در کشور عزیزمان ایران روستاهای بسیار زیادی وجود دارند که به دلیل جاذبه‌های طبیعی و یا جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی که دارند، به مکان‌های توریستی تبدیل شده‌اند. روستاهایی مثل کندوان، ابیانه یا فیلبند سالانه گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می‌کنند. در این میان روستاهای زیبایی هم هستند که با وجود زیبایی بسیار زیادشان هنوز برای خیلی‌ها ناشناخته مانده‌اند. اسنپ تریپ در این مطلب چند روستای زیبا را معرفی کرده که احتمالا تاکنون کمتر نامشان به گوش شما خورده است.

برگ جهان، منطقه‌ای خوش‌‌آب‌وهوا در اطراف تهران

اگرچه آلودگی هوا در تهران معضلی جدی است اما در اطراف پایتخت شلوغ و پرجمعیت کشورمان روستاهای زیبایی وجود دارند که هم هوای پاک و بسیار تمیزی دارند و هم مناظری زیبا و فوق‌العاده.

یکی از این روستاهای زیبا روستای برگ جهان است. برگ جهان از بخش‌های دهستان لواسان کوچک و لواسانات شهرستان شمیرانات است. این روستا که در دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز قرار دارد در هر فصل زیبایی خاص خودش را دارد. رودخانه برگ جهان که از کوه‌های اطراف سرچشمه می‌گیرد در روستا جریان دارد و زیبایی روستا را بیشتر کرده. این روستا که یکی از قدیمی‌ترین روستاهای لواسانات است از سطح دریا ۲۰۲۶ متر ارتفاع دارد.

آب‌وهوای برگ جهان در بهار و تابستان خنک و مطبوع است و در نیمه دوم سال سرد می‌شود. این روستای کوهستانی جاهای دیدنی بسیاری دارد از جمله کوه‌ها، رودخانه، باغ‌های میوه‌های مختلف مثل آلبالو، گیلاس، زردآلو و گردو و آبشار برگ جهان. علاوه بر این روستای برگ جهان اماکن تاریخی و مذهبی هم دارد مثل قلعه دختر، زندان‌خانه لار و آرامگاه امامزاده اسماعیل. سوغات روستا هم علاوه بر میوه‌های مختلف، فرآورده‌های لبنی مثل شیر، ماست و کره و هم‌چنین عسل است.

برای رزرو هتل در تهران، می‌توانید به صفحه هتل های تخفیف دار تهران بروید.

روستای صراخیه، ونیز ایران

ونیز، یکی از شهرهای ایتالیاست که در خلیجی از تالاب ونتزیا قرار گرفته و تردد در آن به وسیله قایق صورت می‌گیرد. به همین دلیل نیز، ونیز شهرت جهانی پیدا کرده. در استان خوزستان نیز روستایی به نام صراخیه هست که در مجاورت تالاب شادگان قرار گرفته و مردم روستا که خانه‌های خود را در میان آب‌های تالاب ساخته‌اند، با قایق در روستا تردد می‌کنند. به همین دلیل نیز صراخیه به ونیز ایران معروف شده‌است.

تالاب بین‌المللی شادگان بزرگترین تالاب ایران است که بیش از ۴۰۰ هزار هکتار وسعت دارد و در جنوب شهر شادگان در استان خوزستان قرار گرفته است. تالاب شادگان به عنوان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های طبیعی منطقه و جهان در فهرست سازمان بین‌المللی یونسکو به ثبت رسیده است. این تالاب در پایین‌دست رودخانه جراحی و در میان شهرهای شادگان، آبادان و ماهشهر قرار گرفته و در نهایت به خلیج فارس می‌ریزد.

مردم صراخیه برای جابه‌جایی در روستا از قایق‌های چوبی استفاده  می‌کنند که جنوبی‌های به آن بَلَم می‌گویند. قایق‌سواری یا بلم‌سواری و گشت‌وگذار در تالاب شادگان، تفریحی جذابی است که در این روستا می‌توانید از آن لذت ببرید. شنا و آب‌تنی در تالاب یکی دیگر از کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. اگر اهل ماهیگیری هستید می‌توانید در تالاب ماهیگیری کنید و اگر نیستید خرید ماهی‌های تازه  مثل بِنی را فراموش نکنید.

صراخیه و به طور کلی تالاب شادگان زیستگاه گونه‌های بسیار متنوعی از پستانداران، پرندگان آبزیان و گیاهان است. در تالاب شادگان  ۱۵۲گونه پرنده و ۴۰ گونه پستاندار زندگی می‌کنند. دلفین بینی بطری، گراز، گربه جنگلی، شنگ و گرگ از جمله پستانداران این منطقه هستند. هم‌چنین گله گاومیش‌ها یکی از مناظر دیدنی است که در صراخیه بسیار می‌بینید. برخی گونه‌های جانداران کمیاب و در معرض خطر انقراض جهانی هم در روستای صراخیه یافت می‌شوند مثل اردک مرمری، پلیکان پاخاکستری، عروس غاز، اردک سرسفید، گیلانشاه خالدار، عقاب شاهی، عقاب تالابی خالدار، عقاب دریایی دم سفید، اردک کرکری و اکراس آفریقایی.

روستای سنگچال در اطراف آمل

برای خیلی‌ها سفر یعنی شمال رفتن. شمال کشورمان پر از جنگل‌های سرسبز و انبوه است. در استان‌‌های گیلان و مازندران روستاهای توریستی بسیار زیادی وجود دارند که به دلیل طبیعت فوق‌العاده‌ای که دارند مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌اند. متاسفانه به دلیل ساخت‌وسازهای گسترده و بی‌رویه ویلا، بسیاری از این روستاها از حالت بکر و طبیعی خودشان خارج شده‌اند. اما هنوز هم روستاهایی هستند که کمتر دست‌خوش تغییرات شده‌اند و همچنان تاحدی بکر مانده‌اند. یکی از این روستاها، روستای سنگچال از توابع شهرستان آمل است. بیشتر مردم، آمل را به روستای فیلبند می‌شناسند. روستای سنگچال درست در مجاروت روستای فیلبند است و با اینکه شهرتش کمتر است اما از لحاظ زیبایی چیزی از آن کم ندارد. این روستای ییلاقی و بزرگ با داشتن تپه‌های زمردین، جنگل‌های انبوه و چشمه‌های خنک و گوارا محلی جذاب برای طبیعت‌دوستان است.

ده بالا، روستایی سرسبز در دل کویر

تصور بیشتر افراد از یزد و شهر و روستاهای اطرافش، مناطقی خشک و کویری است. هرچند یزد استانی کویری است اما در دل این کویر روستایی ییلاقی، سرسبز و خوش‌آب‌وهوا به نام ده بالا وجود دارد. روستای ده بالا از توابع شهرستان تفت و در ۴۸ کیلومتری شهرستان یزد است.

اگرچه ده بالا معروف‌ترین ییلاق یزدی‌هاست اما هنوز برای بسیاری از گردشگرانی که به یزد سفر می کنند ناشناخته مانده است. این روستا که در میان انبوهی از درختان و گلستان‌های گل سرخ جای گرفته و یک رودخانه نیز از میانش می‌گذرد، از اطراف به ارتفاعات شیرکوه و کوهستان طرزجان محدود می‌شود.

از آنجایی که ده بالا روستایی کوهستانی است در فصل بهار و تابستان هوای خنکی و دلپذیری دارد و به همین دلیل در فصل تابستان که هوای یزد خیلی گرم می‌شود خیلی از مردم یزد برای تفریح به ده بالا می‌آیند. در مراتع روستا انواع و اقسام گیاهان و گل‌های دارویی مثل گل بنفشه وحشی، گل محمدی، گل زنبق، گل نسترن صورتی، استوخودوس، گل ختمی، گلپر، پرسیاوشان و آویشن می‌روید. مهم‌ترین سوغات این روستای سرسبز انواع عرقیات گیاهی، خشکبار و میوه‌های درختی است.

از طریق اسنپ تریپ می‌توانید هتل‌ها و اقامتگاه‌های سنتی یزد را قیمت کمتری رزرو کنید. پیش از سفر به یزد صفحه رزرو هتل در یزد با تخفیف را ببینید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی