ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویگو
رپورتاژ آگهی

سوالات متداول درباره ویگو (Wego.ir)

ویگو اولین شرکتی بود که به طور جدی به عنوان یک موتور جستجوی بلیط هواپیما و هتل در ایران فعالیتش را آغاز کرد. طی سال‌های گذشته با وجودی که بسیاری شرکت‌های بین‌المللی ایران را ترک ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

ویگو اولین شرکتی بود که به طور جدی به عنوان یک موتور جستجوی بلیط هواپیما و هتل در ایران فعالیتش را آغاز کرد. طی سال‌های گذشته با وجودی که بسیاری شرکت‌های بین‌المللی ایران را ترک کردند، اما ویگو با تحمل فشارها خدماتش به مردم ایران را ادامه داد. این شرکت بیش از یک دهه قبل در سنگاپور فعالیتش را آغاز کرد و در سال 1395 پا به بازار ایران گذاشت. امروز با گذشت حدود سه سال به یکی از بازیگران مهم بازار ایران تبدیل شده است و شرکت‌های معتبری مثل فلایتیو، فلای‌تودی، دور و نزدیک، سفرستان، سام‌سیر، ادوتل و … با ویگو در تامین نتایج بلیط هواپیما و هتل همکاری دارند. با این وجود همچنان سوالات و ابهام‌های زیادی پیرامون این شرکت در ذهن کاربران وجود دارد. در این مطلب سعی کردیم به بخشی از این سوالات پاسخ دهیم.

ویگو چیست؟

Wego.ir موتور جستجوی بلیط هواپیما و هتل است. به این معنی که شما به عنوان یک کاربر می‌توانید در وبسایت یا اپلیکیشن ویگو،  مسیر مورد نظرتان را جستجو کنید و فروشنده‌های مختلف بلیط هواپیما را یکجا با هم مقایسه کنید یا هتل‌ها و مراکز اقامتی قابل رزرو در مقصد مورد نظرتان را بررسی و بهترین را انتخاب کنید. در یک موتور جستجو یا متاسرچ، شما به وبسایت فروشنده‌ای که انتخاب کرده‌اید هدایت می‌شوید تا اطلاعات مسافران و پرداخت را انجام دهید.

Wego.ir چه ارتباطی با wego.com دارد؟

ویگو یک سرویس بین‌المللی است. دفتر مرکزی این شرکت در سنگاپور است و تمرکز فعالیتش بر کشورهای آسیای شرقی و خاورمیانه است. در هر کشوری شما از Wego.com به دامنه مختص همان کشور هدایت می‌شوید. در ایران این دامنه Wego.ir است و در کشورهای دیگر هم دامنه اختصاصی همان کشور. به این صورت شهروندان هر کشور وبسایتی با زبان، روش‌های پرداخت و فروشندگان آشنا و مختص همان کشور را در اختیار دارند تا فرصت انتخاب آگاهانه‌تری را در اختیار داشته باشند.

کدام آژانس رقیب اصلی ویگو محسوب می‌شود؟

همانطور که گفتیم ویگو یک متاسرچ است. متاسرچ‌ها در هیچ جای دنیا رقیب آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ها و هواپیمایی‌ها نیستند. همکاری با متاسرچ‌ها یک بازی برد-برد برای کسب و کارهای گردشگری است. چرا که به عنوان یک ابزار بازاریابی با بازدهی بهتر می‌توان از آن استفاده کرد. حضور در ویگو به آژانس‌های ایرانی فرصت بیشتر دیده شدن و به مخاطبان فرصت انتخاب آگاهانه را می‌دهد.

مزیت استفاده از ویگو به جای آژانسی که همیشه از آن خرید می‌کنم چیست؟

مزیت استفاده از ویگو در فرصت مقایسه و انتخاب آگاهانه‌ای است که برای شما ایجاد می‌کند. یک بار جستجو در ویگو برابر است با چندین بار جستجو در وبسایت‌های مختلف از جمله آژانس آشنای شما. بنابراین خیال شما راحت است که ارزان‌ترین نرخ و بهترین ساعت را پیدا کرده‌اید. با جستجو در ویگو آسوده و مطمئن سفر می‌کنید.

آیا در ویگو می‌توان بلیط قطار و اتوبوس هم خریداری کرد؟

فعلاً چنین امکانی در ویگو وجود ندارد و تنها گزینه‌های در دسترس، جستجوی پرواز و جستجوی هتل هستند.

آیا ویگو تور هم برگزار می‌کند؟

خیر، ویگو ابزاری برای جستجو و مقایسه بین فروشندگان مختلف بلیط هواپیما و هتل است و فعلاً خدماتی در زمینه برگزاری تور ندارد. البته این موضوع دلیل فنی هم دارد و آن وجود نداشتن سیستم جستجوی آنلاین تور با کیفیت و پایداری بلیط هواپیما و هتل است.

در ویگو می‌توان با کارت‌های بانکی ایران (شبکه شتاب) خرید کرد؟

بله، در بخش جستجو در وبسایت و اپلیکیشن، شما می‌توانید از میان گزینه‌های پرداخت، گزینه شتاب را انتخاب کنید. در این صورت فروشندگانی که امکان پرداخت ریالی دارند به شما نمایش داده می‌شوند. علاوه بر این، اگر امکان پرداخت با سایر روش‌های پرداخت بین‌المللی را داشته باشید، ویگو فروشندگانی از کشورهای دیگر را هم به شما نمایش می‌دهد.

آیا از طریق ویگو می‌توان بلیط هواپیما خارجی خریداری کرد؟

بله، در ویگو می‌توانید بلیط هواپیما از ایران به سایر کشورها و بالعکس را خریداری کنید. همچنین بلیط هواپیما در مسیرهای داخلی سایرکشورها نیز (مبدا و مقصد خارج از ایران) به راحتی خرید بلیط هواپیما در مسیرهای داخلی ایران قابل جستجو، مقایسه و انتخاب هستند.

آیا رزرو هتل از طریق ویگو قطعی است؟

بله، ووچر رزرو برای هر هتلی که در ویگو مشاهده کنید و از طریق یکی از فروشندگان داخلی (پرداخت با ریال) یا خارجی (پرداخت با ارزهای بین‌المللی) خریداری کنید، بالافاصله پس از پرداخت صادر و به شما نمایش داده می‌شود. همچنین اگر مشخصات تماس شامل تلفن و ایمیل خود را به درستی وارد کنید، اطلاعات رزرو از این طریق هم برای شما ارسال می‌شود.

ویگو

آیا ویگو اپلیکیشنی برای موبایل هم دارد؟

بله، شما می‌توانید اپلیکیشن اندروید و آیفون ویگو را از طریق مارکت‌های معتبر مثل «Play Store» گوگل و «App Store» اپل و همچنین مارکت‌های داخلی مثل بازار و سیب‌اپ دریافت کنید. با توجه به بین‌المللی بودن شرکت ویگو، هیچ مشکلی برای دانلود اپلیکیشن این شرکت از طریق مارکت‌های اصلی وجود ندارد.

ویگو

ویگو

سازنده: ویگو قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید / iOS حجم: ۷/۶ مگابایت زبان:

آیا فروشندگانی که روی ویگو نمایش داده می‌شوند معتبر هستند؟

بله، موضوع اعتماد و اطمینان برای ویگو بسیار مهم است. به همین دلیل پیش از شروع همکاری با هر فروشنده‌ای، مجوزهای لازم از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین مجوز فروش آنلاین بلیط هواپیما از سازمان هواپیمایی کشوری و نماد اعتماد از وزارت صنعت، معدن و تجارت روی وبسایت آن مجموعه را بررسی می‌کند. داشتن این مجوزها از الزامات همکاری با ویگو هستند.

چرا ویگو نماد اعتماد ندارد؟

با توجه به اینکه یکی از الزامات دریافت نماد اعتماد الکترونیکی داشتن پروسه خرید و امکان انتخاب محصول و پرداخت آنلاین است، ویگو مشمول دریافت این نماد نیست. ویگو یک موتور جستجو است و فروش مستقیم بلیط هواپیما و هتل را انجام نمی‌دهد. شما در ویگو فروشنده مورد نظرتان را انتخاب می‌کنید و سپس از ویگو به وبسایت همان فروشنده هدایت می‌شوید و اطلاعات مسافر و پرداخت را در همان سایت وارد می کنید.

درآمد ویگو از کجاست؟

ویگو از روشهای مختلفی درآمد کسب می‌کند که در هیچکدام از آنها از کاربران پولی دریافت نمی‌شود. راه اصلی درآمدزایی ویگو از طریق قراردادهایی است که بابت نمایش نتایج پرواز و هتل فروشندگان در ویگو منعقد می‌کند.

اینها بخشی از سوالاتی بود که از طرق مختلف به ما رسیده بود. شما هم اگر سوالی دارید زیر همین پست از ما بپرسید. همچنین می‌توانید ویگو را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی