ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

قبل از خرید پورشه کاین بهتر است این مطلب را بخوانید

پورشه در سال 2002 برای اولین بار تصمیم به تولید اولین نمونه خودرو شاسی‌بلند خود گرفت. در سال 2003 نتیجه تلاش‌های پورشه در قالب پورشه کاین وارد بازار شد. پورشه کاین برخلاف تصور بسیاری از ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

پورشه در سال 2002 برای اولین بار تصمیم به تولید اولین نمونه خودرو شاسی‌بلند خود گرفت. در سال 2003 نتیجه تلاش‌های پورشه در قالب پورشه کاین وارد بازار شد. پورشه کاین برخلاف تصور بسیاری از افراد موفقیت بسیار زیادی برای کمپانی پورشه کسب کرد و برای سال‌های متوالی اولین خودرو پرفروش پورشه لقب گرفت. پورشه با پذیرفتن این ریسک در تولید اولین خودرو خود در کلاس کراس‎اور، تمام توان خود را به کار گرفت تا بهترین محصول خود را در این رده ارائه دهد. به همین دلیل نیز پورشه کاین در بسیاری از فاکتورها مانند شتاب، عملکرد، فرمان پذیری و قابلیت آفرود از رقبای خود یک سر و گردن بالاتر است.

پورشه کاین با وجود قیمت بسیار بالایی که دارد در بازار جهانی ارزش خرید بالایی دارد و طرفداران زیادی نیز مشتاق خرید این خودرو هستند. اما در ایران به دلیل محدودیت‌ها و شرایطی که برای خرید خودروهای لوکس در بازار حاکم است، خریدوفروش پورشه کاین نیز با محدودیت‌هایی همراه است. اگر قصد خرید پورشه کاین را دارید در ادامه با ما همراه باشید تا راهنمایی‌ها و اطلاعات سودمندی را پیرامون خرید این خودرو در اختیار شما قرار دهیم.

مدل‌های موجود از پورشه کاین در ایران

پورشه کاین در بازار جهانی از سال 2003 تاکنون حضور دارد. اما در ایران حضور این کراس‎اور قدرتمند به اواخر نسل اول آن در سال 2009 بازمی‌گردد. همان‌طور که می‌دانید از دوران پس از انقلاب تحریم‌های زیادی به بازار کالاهای ایران وارد شد، به همین دلیل نیز واردات خودروهای خارجی باکیفیت به کشور محدودتر از قبل شد و به همین دلیل نیز بسیاری از خودروها تنها با تعداد محدودی از مدل‌های خود اجازه ورود به ایران را داشتند. پورشه کاین نیز با اینکه در بازار جهانی تقاضای بسیار بالایی داشت. اما در ایران به تعداد محدودی وارد شد.

متأسفانه حضور پورشه کاین در ایران تا سال 2013 بیشتر دوام نیاورد. این محدودیت نیز مربوط به تصویب قوانین جدید گمرکی در سال 2014 بود که بر اساس آن واردات خودروهای بیش از 2500 سی‌سی به ایران ممنوع شد. از این‌رو پورش کاین نیز از دیگر اجازه ورود به ایران را نداشت. بنابراین اگر قصد خرید پورشه کاین را داشته باشید تنها می‌توانید از میان مدل‌های 2009 تا 2013، مدل موردنظر خود را انتخاب کنید.

قیمت انواع مدل پورشه کاین در ایران

هرچند خودروهایی مانند پورش کاین در ایران سال‌هاست که وارد بازار نمی‌شوند، اما هنوز هم در رده خودروهای لوکس و گران‌قیمت قرار می‌گیرند. البته بحران‌های اقتصادی پی‌درپی در سال 97 در افزایش قیمت و گران‌تر شدن این خودروها نیز تأثیر بسیاری داشت. بااین‌حال بهتر است بدانید که برای خرید پورشه کاین در ایران باید حدود 800 تا 2 میلیارد هزینه کنید. این هزینه بستگی به سال و آپشن‎های موردنظر شما دارد. قیمت پورشه کاین 2009 در بازار فعلی ایران حدود 700 تا 850 میلیون تومان است. مدل‌های بالاتر یعنی 2010 این خودرو حدود 800 تا 950 میلیون تومان قیمت دارد. البته مدل‌های فول آپشن آن به بیش از یک میلیارد نیز می‌رسد.

برای خرید پورشه کاین 2011 به بودجه‌ای بیش از 1 میلیارد تومان نیاز است. در حال حاضر این خودرو در بازار ایران با قیمتی حدود 1 میلیارد و 400 تا 1 میلیارد و 600 میلیون تومان به فروش می‌رسد. قیمت پورشه کاین 2012 نیز از 1 میلیارد و 300 میلیون تومان آغاز و به 1 میلیارد و 800 تومان ختم می‌شود. قیمت تیپ‌های مختلف پورشه کاین متفاوت است اما گران‌ترین آن‌ها پورشه کاین GTS می‌باشد. آخرین‌ مدل پورشه کاین در ایران که مربوط به سال 2013 می‌باشد با قیمتی حدود 1 میلیارد و 600 تا 2 میلیارد و 500 نیز در بازار خرید و فروش می‌شود.

مشخصات فنی مدل‌های مختلف پورشه کاین موجود در ایران

پورشه کاین در 4 نسخه متفاوت وارد ایران شد که هرکدام نیز مشخصات فنی متفاوتی داشتند. در ادامه جزئیات تمام این نسخه‌ها را بررسی خواهیم کرد.

پورش کاین 6 سیلندر از یک موتور 3.6 لیتری با توان 300 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتون متر بهره می‌برد. تمام مدل‌های این خودرو با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و به‌صورت 4 چرخ متحرک ارائه می‌شود. شتاب 0 تا 100 آن نیز 7.8 ثانیه می‌باشد. حداکثر سرعتی که پورشه کاین 6 سیلندر به آن می‌رسد 230 کیلومتر بر ساعت است.

پورش کاین GTS با موتوری 8 سیلندر با حجم 4.8 لیتر توان تولید نیروی 420 اسب بخار و 515 نیوتون متر گشتاور را دارد. پورشه کاین GTS سرعت 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را در 5.7 ثانیه طی می‌کند. حداکثر سرعت این خودرو نیز 261 کیلومتر بر ساعت است.

پورشه کاین S نیز با موتور 8 سیلندر با حجم 4.8 لیتری 400 اسب بخار نیرو و 500 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. این نسخه از پورشه کاین در 6 ثانیه از حالت سکون به‌ سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعتی که این نسخه به آن می‌رسد 257 کیلومتر بر ساعت است. بیشترین آگهی‌های مربوط به خریدوفروش پورشه کاین نیز مربوط به همین مدل است.

پورشه کاین توربو و توربو S با حجم موتور و تعداد سیلندر مشابه با مدل قبلی به بازار ارائه‌شده است که در نسخه توربو توانایی تولید 500 اسب بخار نیرو و 700 نیوتون متر گشتاور و در نسخه توربو S 551 اسب بخار نیرو و 750 نیوتون متر گشتاور را دارد. شتاب 0 تا 100 هر دو این نسخه‌ها نیز حدوداً 4.5 ثانیه است و حداکثر سرعت نیز حدود 270 تا 280 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Ghazanfar Didindipour
    Ghazanfar Didindipour | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

    مشکی با راه راه سیاه هم توی ایران پیدا میشه؟

  • Bahman
    Bahman | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

    خوب شد گفتین نزدیک بود کلاه بره سرمون

  • MarShaL
    MarShaL | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

    واااو خیلی مفید هم حالا دیگه میدونم چه مدلی شو بخرم ??

  • Ali۰۱.
    Ali۰۱. | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

    باشه???????

مطالب پیشنهادی