ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ردمی 6 پرو
رپورتاژ آگهی

رقابت باورنکردنی چشم بادامی‌ها؛ ردمی 6 پرو یا گلکسی جی 6 پلاس سامسونگ؟

شیائومی را دیگر به عنوان یک رقیب باید قبول کنیم؛ برندی چینی که هنوز به 10 سالگی‌اش هم نرسیده اما با سیاست و تدبیر مدیرانش حالا موبایل‌هایی تولید می‌کند که می‌توانند یک تنه با غول‌های ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شیائومی را دیگر به عنوان یک رقیب باید قبول کنیم؛ برندی چینی که هنوز به 10 سالگی‌اش هم نرسیده اما با سیاست و تدبیر مدیرانش حالا موبایل‌هایی تولید می‌کند که می‌توانند یک تنه با غول‌های دنیا مسابقه بگذارند. برای مثال ردمی 6 پرو که در 24 جولای 2018 از سوی کمپانی شیائومی به بازار عرضه شد، به عنوان رقیب شماره یک گلکسی جی 6 پلاس سامسونگ که در اکتبر همان سال آمده بود، معرفی گشت. اتفاقی که هیچ وقت کره‌ای‌های سامسونگ فکرش را نمی‌کردند رخ دهد.

حالا سوال اصلی اما این است؛ شیائومی ردمی 6 پرو بهتر است یا گلکسی جی 6 پلاس سامسونگ؟ نتیجه شگفت‌انگیز است: شیائومی Redmi 6 Pro با وجود تمام ناشناخته‌ بودنش. جالب اینجاست که در یک نظرسنجی بین المللی، امتیازی که کاربران به گوشی موبایل Redmi 6 pro شیائومی داده بودند، عدد 8 بود و همین رقم برای گلکسی جی 6 پلاس سامسونگ رقم 7 را نشان می‌داد. اما فکر می‌کنید شیائومی چگونه توانست از سامسونگ پیشی بگیرد؟

طراحی ظاهری

زمانی که دو گوشی هوشمند گلکسی جی 6 پلاس و ردمی 6 پرو را در کنار یکدیگر قرار می‌دهیم، متوجه می‌شویم ردمی 6 پرو قدبلندتر و کشیده‌تر است و وقتی هر دو را در دستمان می‌گیریم، می‌فهمیم وزن یکسانی دارند: 178 گرم. صفحه نمایش ردمی 6 پرو 5.84 اینچی و صفحه نمایش جی 6 پلاس 6 اینچی است و هر دو از نوع IPS LCD هستند اما در عین حال رزولوشن موبایل شیائومی بیشتر از رزولوشن موبایل سامسونگ است. در قسمت کناری ردمی 6 پرو و جی 6 پلاس، شیار کارت حافظه به چشم می‌خورد؛ پس با یک ساختار ساده و مدرن مواجه هستیم و در ظاهر هیچ‌کدام جایی برای دکمه‌های اضافی نیست. در قسمت پشتی هر دو، دوربین دوگانه و فلاش ال ای دی دیده می‌شود که تقریبا کیفیت یکسانی دارند.

مشخصات فنی

سیستم عامل گلکسی جی 6 پلاس و ردمی 6 پرو، اندروید 8.1 است اما تراشه‌ای که در شیائومی وجود دارد، قوی‌تر از تراشه کهکشانی سامسونگ است: اسنپدراگون 625 در مقابل اسنپدراگون 425. این تراشه با کمک پردازنده 8 هسته‌ای حسابی سرعت موبایل شیائومی را بالا برده و از این نظر، جی 6 پلاس با پردازنده 4 هسته‌ای اصلا نمی‌تواند به قدرت و سرعت ردمی 6 پرو نزدیک شود. احتمالا تا به اینجای کار خودتان حدس زده‌اید چرا خرید Redmi 6 Pro  بیشتر از Galaxy J6 Plus هوادار دارد. رم 3 یا 4 گیگابایتی، حافظه داخلی 32 یا 64 گیگابایتی نیز از ویژگی‌های مشترک هر دو گوشی هوشمند است.

قیمت

قیمت پایه ردمی 6 پرو 150 یورو و قیمت پایه جی 6 پلاس سامسونگ 240 یورو بود! برای اطلاع از قیمت‌های هر کدام در ایران می‌توان از سایت دیوار کمک گرفت تا متوجه شوید برای خرید هر موبایل، چقدر بودجه باید کنار گذاشت. مثلا در این سایت جی 6 پلاس با ظرفیت 32 گیگابایت، آکبند و رجیستر شده در یک آگهی، دو میلیون و 515 هزار تومان به فروش می‌رسد. در آگهی دیگری البته همین مدل دو میلیون و 400 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. ردمی 6 پرو نیز در این سایت چند آگهی را به خود اختصاص داده است. برای مثال در یک مورد خرید redmi 6 pro نو، با ظرفیت 32 گیگابایت دو میلیون و 300 هزار تومان آگهی شده است. همچنین در آگهی دیگری مدل 64 این اسمارت فون با یک ماه کارکرد، دو میلیون و 400 هزار تومان به فروش می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    صد در صد شیائومی بهتره
    من به تازگی ردمی 3 s رو فروختم و ردمی 6 خریدم ..که میان رده های سامسونگ اصلا به گرد پاش هم نمی رسند ..
    ردمی 6 پرو که جای خود دارد

    • Mamad Shafi
      Mamad Shafi | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

      من خودم نمیخام بحث درست کنم ولی یه سوال شخصی از خودت دارم تا حالا سامسونگ داشتی یا نه کلا فقط از شیا دفاع میکنی چون هر جا نظر میدی داری همه گوشی هارو میکوبی و فقط میگی شیا (خودم شیا رو قبول دارم )

مطالب پیشنهادی