ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

آفرودر واقعی تویوتا را بشناسید: فورچونر

سال 2005 برای کمپانی تویوتا سال پر فراز و نشیبی بود؛ مدیران این برند علاوه بر طراحی مدل‌های مختلف خودروهای تحت پوشش خود، دست به اقدامی بزرگ زدند و آن، رونمایی از تویوتا فورچونر بود. ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۴ تیر ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سال 2005 برای کمپانی تویوتا سال پر فراز و نشیبی بود؛ مدیران این برند علاوه بر طراحی مدل‌های مختلف خودروهای تحت پوشش خود، دست به اقدامی بزرگ زدند و آن، رونمایی از تویوتا فورچونر بود.

5 سال بعد و با تاخیری بدون پاسخ از جانب ایرتویا نماینده رسمی این کمپانی در کشور، تویوتا فورچورنر، این گودزیلای آفرودی وارد ایران شد. در حال حاضر نسل دوم این خودرو هم به جهان عرضه شده که ایران قادر به واردات آن نیست. از این رو در این مطلب به معرفی کامل مدل 2010 فورچونر که در واقع نمونه فیس‌لیفت شده سال 2008 است، می‌پردازیم. همچنین با کمک آگهی‌های سایت دیوار سعی می‌کنیم بفهمیم این خودرو در حال حاضر با چه قیمتی خرید و فروش می‌شود.

فورچونر را بهترین خودروی آفرودی و گودزیلا معرفی کردیمT اما واقعیت این است که زمانی که به بر و روی این خودرو نگاه می‌کنیم، یک کراس اوور کامپکت و سایز متوسط را می‌بینیم. هر چند که به نوعی در پلت فرم هایلوکس ساخته شده. این سیاست تویوتا ستودنی است، چون به خوبی پی برده خودروهای آفرودی لزوما نباید جثه بزرگ و غول‌پیکر داشته باشند بلکه مهم‌تر از ظاهر، مشخصات فنی، تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی یک خودرو است که فورچونر همه را یک جا دارد.

این خودرو برخلاف ابعاد ریزجثه‌اش موتور 6 سیلندر 24 سوپاپه دارد که حجم آن 3956 سی سی است و به این ترتیب فورچونر در رده خودروهای 4 لیتری قرار می‌دهد. همچنین این وسیله نقلیه جزو معدود خودروهای شاسی بلندی است که سیستم چهار چرخ متحرک دارد که از دو دیفرانسیل پایین به دودیفرانسیل بالا قابل تنظیم است. پشت فرمان این خودرو که بنشینیم، قوای محرک، شتاب و سیستم تعلیقش در سطح خوبی به نظر می‌رسند. فورچونر می‌تواند معادل 235 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه قدرت تولید کند و به همین راحتی تا 180 کیلومتر در ساعت، سرعت داشته باشد.

گیربکسی که در این خودرو فعالیت می‌کند، 5 دنده اتوماتیک است که مصرف سوخت ترکیبی فورچونر را به 13.2 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رساند. همچنین در هنگام راندن، می‌توانید به ترمزهای ABS و EBD و TCS دل‌خوش کنید و در واقع پشتتان به این تجهیزات ایمنی و البته ایربگ‌های راننده و سرنشین جلو گرم باشد. کابین تویوتا فورچونر، لوکس و مجلل است. دستگیره داخلی و خارجی درها روکش کرومی و شیشه‌ها نیز لایه UV دارند. صندلی‌های ردیف دوم و سوم می‌توانند جمع شوند و این چنین فضای سرنشینان کم و زیاد می‌شود.

از دیگر آپشن‌هایی که بر افزایش آمارخرید و فروش تویوتا فورچونر و صد البته محبوبیت آن تاثیر می‌گذارد، می‌توان به وجود مه‌شکن، کروز کنترل، قفل دیفرانسیل، بال عقب، سنسور پارک عقب، قابلیت تنظیم دستی ارتفاع نور چراغ‌های جلو، کولر دوگانه، صفحه نمایش چندمنظوره، فیلتر تصفیه هوا، باربند ریلی و سیستم ورود به خودرو بدون کلید اشاره کرد.

تویوتا فورچونر دیر آمد و زود رفت؛ به دلیل موتور 4 لیتری‌اش ایرتویا دیگر نمی‌تواند مدل‌های صفر کیلومتر این خودرو را به صورت شرکتی به ایران بیاورد؛ از همین رو جزو خودروهای کمیاب محسوب می‌شود. اما اگر به سایت دیوار بروید، به هر حال گزینه‌هایی از این ماشین ژاپنی زیبا را پیدا می‌کنید.

فروش تویوتا فورچونر در این سایت با قیمت‌های متفاوتی آگهی شده است؛ مثلا در یک مورد مدل 2012 با 88 هزار کیلومتر کارکرد و فول آپشن یک میلیارد و 800 میلیون تومان به فروش می‌رسد. لازم به ذکر است این خودرو از یک میلیارد و 600 تا دو میلیارد و 100 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی