ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

سفرهای آنلاین اقتصادی­ تر می­ شود؛ کارپینو برای اولین بار در ایران بسته سفر ارائه داد

تاکسی اینترنتی کارپینو، اولین تاکسی آنلاینی است که در ایران بسته سفر مدت­ دار ارائه داده تا هزینه سفرهای درون شهری کاربران 20 تا 40 درصد کاهش یابد. به گزارش روابط عمومی کارپینو، تاکسی­ های ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تاکسی اینترنتی کارپینو، اولین تاکسی آنلاینی است که در ایران بسته سفر مدت­ دار ارائه داده تا هزینه سفرهای درون شهری کاربران 20 تا 40 درصد کاهش یابد.

به گزارش روابط عمومی کارپینو، تاکسی­ های اینترنتی در جهان برای پایان دادن به بحث قیمت­ گذاری و رسیدن به نقطه تعادل بین راننده و مسافر، به شیوه تدوین بسته روی آورده­ اند. شیوه­ ای که پیش از این در ایران هم در حوزه اپراتورهای تلفن همراه آزموده شده و تجربه موفقی بوده است.

اما بسته سفر چیست؟ بسته ای که به مسافران اجازه می­ دهد تعداد مشخصی سفر را در مدت معینی خریداری کنند و بابت آن قیمت کمتری بپردازند. به عبارتی در این روش مسافر همیشه از تخفیف خاص سفر برخوردار است. مانند تجربه بلیط های مدت دار مترو، بسته های مکالمه تلفن همراه، بسته اینترنت مدت دار.

پیش از این شرکت­ هایی مانند اوبر، لیفت، «ویا» و جونو در آمریکا، اروپا و آسیا بسته­ های سفر ارائه داده­ اند که سبب شده هزینه و درآمد، بین مسافر و راننده در یک نقطه تعادل منطقی تراز شود. حال در ایران هم شرکت تاکسی اینترنتی کارپینو برای اولین بار بسته سفر ارائه داده. بسته­ های روزانه، سه روزه، هفتگی و ماهانه که ضمن حفظ درآمد راننده به مسافر هم اجازه می­ دهد که هزینه سفرهای درون شهری خود را بین 20 تا 40 درصد کاهش دهد. کاربران این تاکسی اینترنتی می­ توانند این بسته را از طریق آی­گپ و سایت کارپینو خریداری کنند.

چرا بسته؟

در ایران همزمان با توسعه فعالیت تاکسی­ های آنلاین، سوال در خصوص نحوه قیمت­ گذاری این خدمات به چالش و سوالی همیشگی تبدیل شده است. در یک سو، مسافران خواستار کاهش و یا حداقل تثبیت قیمت هستند و رانندگان و شرکت­ ها خواستار افزایش قیمت­ اند و نهادهای ناظر و متولی هم تمایل دارند در اقتصاد دیجیتال، رویه اقتصاد سنتی را در پیش بگیرند و فرایند مشخصی برای قیمت­ گذاری وضع کنند.

اما طبیعی است که قیمت­ ها در بازار تاکسی­ های آنلاین بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می­ شود و امکان اینکه تعرفه قیمت تاکسی­ های اینترنتی طی یک فرایند، تعیین، تایید، تثبیت و ابلاغ شود ممکن نیست. از طرف دیگر اینکه نهادهای متولی در هر لحظه با در نظر گرفتن شرایط عرضه و تقاضا، تعرفه جدیدی برای قیمت وضع کنند، نه معقول است و نه شدنی. آنچه در این میان جواب می­ دهد، استفاده از الگوریتم­ هاست که رفته رفته با افزایش مصرف کاربران و پیشرفت­ های صورت گرفته، هوشمندتر می­ شود.

کسب­ و کارهای آنلاین و تاکسی­ های اینترنتی در دنیا، این مشکل را با طراحی و ارائه بسته­ های مصرفی حل کرده­ اند. نمونه ملموس و پرکاربرد این بسته­ ها، بسته­ های مکالمه و اینترنت است. این بسته­ ها سه مولفه اساسی دارد: حجم مشخص، مدت زمان استفاده و مشخصات و محدودیت­ های مصرف مانند سرعت یا محدوده ساعات مصرف در شبانه­ روز. این مکانیزم، آزمایش خود را پس داده و الگویی موفق در عرصه اقتصاد دیجیتال بوده و اکنون در جهان و پس از آن ایران، به حوزه تاکسی­ های آنلاین هم تسری داده شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی