ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جک S5
رپورتاژ آگهی

هزینه‌های نگهداری از پرطرفدارترین شاسی بلند چینی بازار؛ بررسی استهلاک جک s5

جک s5 یک شاسی بلند بسیار پرطرفدار در بازار ایران است که نقش اساسی در تغییر تفکر مردم نسبت به خودروهای چینی در چند سال اخیر بازی کرده است. ویژگی‌های مثبت زیادی مانند قوای فنی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۴ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

جک s5 یک شاسی بلند بسیار پرطرفدار در بازار ایران است که نقش اساسی در تغییر تفکر مردم نسبت به خودروهای چینی در چند سال اخیر بازی کرده است. ویژگی‌های مثبت زیادی مانند قوای فنی خوب، ظاهر جذاب و کیفیت ساخت مناسب در به دست آوردن جایگاه جک تأثیر گذار بوده‌اند. در حال حاضر بازار خرید و فروش جک s5 در سایت دیوار بسیار شلوغ است و نمونه‌های صفر و دست دوم این خودرو حتی با قیمت‌های نجومی جدید طرفداران خاص خود را دارند.

با این که کیفیت ساخت جک s5 به گونه‌ای بوده است که این خودرو صاحبان خود را با مشکلات جدی و فراگیری مواجه نکرده است؛ اما هنوز هم افراد زیادی در مورد استهلاک، قیمت قطعات یدکی و هزینه‌های نگهداری از جک s5 سؤالات فراوانی دارند و حتی با تردیدی‌هایی نیز در مورد این خودرو روبه رو هستند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله نگاهی داشته باشیم به هزینه‌های نگهداری از این خودرو محبوب و به بررسی استهلاک جک s5 در مجموع بپردازیم. با ما همراه باشید.

نگاهی به کیفیت ساخت و قطعات جک s5

همانطور که گفته شد آمار فروش جک s5 نشان دهنده اعتماد مردم به این خودرو است. اگر با دید کارشناسی به این خودرو بنگریم باید بگوییم جک s5 به هیچ عنوان در حد و اندازه‌های یک خودرو بین‎المللی نیست اما باید این خودرو را با توجه به بازار ایران و به نسبت سایر خودروهای چینی مقایسه کنیم. در زمانی که بسیاری از خودروهای چینی و وطنی با مشکلات وحشتناک مونتاژی و کیفیت بسیار پایین قطعات خودرو رو به رو هستند، جک s5 می‌تواند تا حدودی خیال شما را از داشتن یک خودرو با کیفیت راحت کند. با توجه به نظر صاحبان خودرو، کمتر مورد قابل توجهی قبل از 60 هزار کیلومتر اول دیده می‌شود. کیفیت قطعات به حدی خوب هستند که اکثراً تا 80 هزار کیلومتر نیز نیازی به تعویض پیدا نمی‌کنند.

مهم‌ترین مشکلاتی که استهلاک جک s5 را افزایش می‌دهند.

موتور و عملکرد فنی یکی از مهمترین عواملی که است که گزینه خرید جک s5 را برای بسیاری از افراد منطقی می‌کند. با این حال هم موتور هم گیربکس جک s5 می‌توانند از عوامل افزایش دهنده استهلاک خودرو باشند. موتور توربو با بنزین‌های کم کیفیتی که در اکثر جایگاه‌های سوخت ایران دیده می‌شوند میانه خوبی ندارند و این موضوع می‌تواند به مرور زمان مشکلات زیاد را ایجاد کند. علاوه بر این گیربکس 6 دنده اتومات دو کلاچه نیز مشکلاتی را ایجاد می‌کند که ممکن است به مشکلات موتوری خودرو دامن بزند. قطعات گیربکس و موتور جک s5 نایاب نیستند اما قیمت بالایی دارند.

هزینه‌های نگهداری از جک s5

قیمت جک s5 زمانی زیر 100 میلیون تومان بود و حالا این خودرو بیش از 300 میلیون تومان قیمت دارد. در چنین شرایط هزینه نگه داری از خودرو نیز تقریباً به نسبت قیمت آن افزایش پیدا می‌کند. هزینه سرویس‌های دوره‌ای و لوازم مصرفی جک s5 به شکل سرسام آوری رشد کرده‌اند. تا جایی که یک تعویض روغن ساده نیز چند صد هزارتومان هزینه در بر خواهد داشت. البته از ابتدا نیز خودورو های چینی چندان کم خرج نبودند و جک s5 نیز از این قاعده مستثنی نیست. روغن ترمز حدود 50 هزار تومان، روغن موتور بیش از 150 هزار تومان، لنت ترمز 350 هزار تومان، تسمه دینام بیش از 100 هزار تومان، فیلتر روغن 60 هزار تومان و تسمه کولر نیز 100 هزار تومان تنها بخشی از لوازم مصرفی ساده جک S5 هستند که قیمت آن‌ها چندین برابر شده است.

پشتیبانی و قیمت لوازم یدکی جک s5

آمار بالای فروش  جک s5 در ایران سبب شده است که لوازم یدکی جک s5 به فراوانی در سراسر کشور پیدا شوند به همین دلیل مشکلی از این لحاظ نخواهید داشت. پشتیبانی کرمان موتور نیز در مواردی بسیار خوب و در بعضی از موارد نیز ضعیف است. در مجموع ما نمره متوسط را برای وارد کننده و مونتاژ کننده جک s5 در ایران در نظر گرفته‌ایم. حالا بگذارید نگاهی به قیمت‌های کمرشکن لوازم یدکی جک داشته باشیم. دیاق سپر جلو به همراه شبکه آن چیزی در حدود 1 میلیون 700 هزار تومان قیمت دارد. گلگیر کامل 770 هزار تومان، آینه بغل 1 میلیون 100 هزار تومان، چراغ عقب روی صندوق 700 هزار تومان، چراغ عقب روی گلگیر 900 هزار تومان، چراغ جلو 2 میلیون تومان و ... قیمت گذاری می‌شوند. به این ترتیب اگر تنها نیاز به تغییرات قطعات بدنه هم داشته باشید باید بودجه‌ای میلیونی را در نظر بگیرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی